Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mammaslamma schreef:CCindy,
Mijn paard is ongeschoren en heeft een dikke vacht haar, hij staat nu vanaf half Oktober onder de All in one, daarvoor heeft hij een week of 3 een ongevoerde regendeken s'nachts opgehad.
Ik doe het ieder jaar zo, ook al heeft hij vfeel haar, hij stat er comfortabel bij, niet te warm, omdat de deken zich aanpast, overdag is het nu rond de 10 graden en s'nachts rond de 4, juist ideaal dus de all in one, ik maak me nooit zorgen of hij het te warm heeft of te koud.
Nu staat mijn paard tot sávonds 11 uur buiten en gaat daarna zijn box in, is een buitenbox met 2 luiken, staat je paard binnen bij een stal, zou het te warm zijn wrs.
Zo bouw ik ook af in het vroege voorjaar, overdag regendeken erop en wordt het warmer dan 10 graden , gaat de deken uit.
CCindy schreef:Het is zo veel gram, zo dik. Afgeraden voor een temperatuur boven de 14 graden bijvoorbeeld. Maar heb al iets anders,
ik doe de Smartex Medium van Bucas en als het kouder wordt doe ik daar een onderdeken onder. Hoef ik ook niet ineens van een heel dunne deken naar een hele dikke.
mammaslamma schreef:Dan begrijp je wrs de werking van de Bucas niet goed, ga je er een andere deken onder leggen,
Citaat:Bucas Smartex Medium
De Smartex Medium is een tussenuitvoering, minder warm als de dikke All-in-one deken maar toch gevoerd met een 200grams vulling. Perfecte deken! Alle Smartex dekens zijn: waterdicht, ademend en extreem sterk. De "stay-dry" fleecevoering transporteert zweet en vocht zodat het paard volledig opdroogt.
mammaslamma schreef:Lees de site van Bucas of van de Paardendrogist es goed door, vordat ik een heel verhaal ga typen, mijn ervaring met Bucas is dat het werkt, of het nu koud is of 15 graden, hij is nooit oververhit of koud aanvoelend, kijk naar je paard en ervaar het zelf, ik heb deze dekens nu al vanaf het begin, jaar of 4 en ze blijven gewoon goed hun werk doen.
Een paard reguleert zelf ook zijn warmte, heeft hij het te warm, dan ademt de deken de overtollige warmte uit, vanochtend zag ik de damp eraf komen, had het net geregend en niet al te koud, de warmte kwam uit de deken, maar ze voelen alle 3 goed aan, 2 zijn er geschoren en 1 niet, ze voelen gewoon alle 3 net zo fris en fruitig.
melaniepk schreef:Ik heb deze deken besteld:Citaat:Bucas Smartex Medium
De Smartex Medium is een tussenuitvoering, minder warm als de dikke All-in-one deken maar toch gevoerd met een 200grams vulling. Perfecte deken! Alle Smartex dekens zijn: waterdicht, ademend en extreem sterk. De "stay-dry" fleecevoering transporteert zweet en vocht zodat het paard volledig opdroogt.
Zoals ik het lees mag ik aannemen dat hier dus wel een 200 grams vulling buiten de fleece om in zit ?
Yessy schreef:Ik heb de smartex medium op m'n quarter liggen en die bevalt heel goed, al vraag ik me soms af of de pasvorm niet aan de krappe kant is ivm beetje verfrommeld haar in de hals.
Hoe werkt zo'n tussenstuk? Want de voorkant is nu zo'n ijzeren sluiting met klittenband eroverheen. Zet je dat tussenstuk aan beide kanten zowel met ijzeren sluitingen als klittenband vast ofzo?

Yessy schreef:Ik heb de smartex medium op m'n quarter liggen en die bevalt heel goed, al vraag ik me soms af of de pasvorm niet aan de krappe kant is ivm beetje verfrommeld haar in de hals.
Hoe werkt zo'n tussenstuk? Want de voorkant is nu zo'n ijzeren sluiting met klittenband eroverheen. Zet je dat tussenstuk aan beide kanten zowel met ijzeren sluitingen als klittenband vast ofzo?

mammaslamma schreef:Lees de site van Bucas of van de Paardendrogist es goed door,
Ik heb hem gevonden op de site van de paardendrogist. Betekent dat mijn deken van 2007 of eerder is, gelukkig doet 'ie het er niet minder goed om
Moet nu gaan beslissen, en vind het toch zó moelijk

Al zie ik die vandaag ook pas voor het eerst!