Waarom is een Bodyprotector niet veplicht bij springen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:36

Ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Ik ben vorige week ook midden in een oxer beland, en was echt heel blij dat ik dat ding om had. Heeft zeker heel veel gescheeld!

En mijn paardje is hartstikke braaf, maar een fout is zo gemaakt.

Linnnnx

Re: Waarom is een Bodyprotector niet veplicht bij springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:45

Ik spring altijd met BP om, als ik zonder spring voelt het heel erg kaal. Eerst kon ik er ook niet goed mee rijden, maar hoe meer je er mee rijd, hoe meer je er aan went echt waar. En ik denk dat een BP niet altijd je klap kan verminderen, maar in de meeste gevallen wel.

Ik vind dat een BP best verplicht mag worden.

Amke_Fredje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:03

Ik draag altijd een BP tijdens springen.
In onze manege is het verplicht i.v.m ongevallen.
De ruitertjes onder de 8 jaar moeten ook een dragen.
ook i.v.m ongevallen.
Dit vind ik wel heel goed.

=> Je hoeft zelf geen BP te kopen , bij ons om de manege kan je er gebruiken, wel handig!

Amke_Fredje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:04

Sempre schreef:
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Ik ben vorige week ook midden in een oxer beland, en was echt heel blij dat ik dat ding om had. Heeft zeker heel veel gescheeld!

En mijn paardje is hartstikke braaf, maar een fout is zo gemaakt.

Ik ben het helemaal met je eens!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:23

Ik verwacht niet dat ze bodyprotectors gaan verplichten in de springsport. Ik hoop het ook niet om eerlijk te zijn.
SGW is een gevaarlijkere sport, en daarom begrijpelijk dat het daarin wel verplicht is. In SGW en eventing gebeuren nou eenmaal meer ongelukken dan in de springsport. Tevens vind ik dat een bp je bewegingsvrijheid toch een beetje beperkt en dat het een plakkerig zweet ding is.

Als een bp verplicht word, dan zijn onze benen, armen en nek nog steeds kwetsbaar. Waar rijden we over 25 jaar mee dan? Met een harnas ofzo?

Lowara

Re: Waarom is een Bodyprotector niet veplicht bij springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:02

ik hoop het niet in ieder geval :=
vind het werkelijk ondingen, weinig bewegingsvrijheid, en heb er al meer ongelukken mee zien gebeuren dan dat ze iemand letsel hebben voorkomen.
ik vind het echt een soort betutteling, volgende; knie en arm beschermers.. wedden?
voor bv de cross kan ik het snappen, maar voor regulier rijden of een regulier paroursje? ieder z'n hobby om het te gebruiken ( voor veiligheidsgevoel bijvoorbeeld, of wel nare ervaringen met springen), maar verplichten vind ik te ver gaan.