Wedstrijdspanning bij paard, oplossing gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luucz

Re: Wedstrijdspanning bij paard, oplossing gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:26

Misschien klapt je paard gewoon dicht door de wedstrijdstress. Gewoon met een schone lei beginnen, en proberen te relaxen... al ademhalingsoefeningen geprobeerd?
succes!

steigert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 23:29

Luucz schreef:
Misschien klapt je paard gewoon dicht door de wedstrijdstress. Gewoon met een schone lei beginnen, en proberen te relaxen... al ademhalingsoefeningen geprobeerd?
succes!

Hoe bedoel je? Met een schone lei beginnen? En moet ik ademhalingsoefeningen gaan doen? Haha zo erg is het nou ook weer niet...

knollentuin

Re: Wedstrijdspanning bij paard, oplossing gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:34

probeer te ontdekken of het bij jou ligt of bij je paard,je versterkt mekaar natuurlijk ook ,ik heb zelf baat gehad bij nervovit kalmerende pilletjes,waar je niet sloom van wordt.
en voor je paard kan je eens bach rescue druppels of temra-lax van de paardendrogist proberen. dit is beide geen doping.
de sedasan of tranquigel wel!!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:35

sorry lees het net na maar het moet tempra-lax zijn :o

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:09

steigert schreef:
En moet ik ademhalingsoefeningen gaan doen? Haha zo erg is het nou ook weer niet...

Weet je dat dit een hele simpele manier is om ontspanning in jezelf te krijgen??
Ik weet bijna heel zeker dat jij tijdens de wedstrijden niet meer van diep uit je buik ademhaalt, maar wanneer je je hierop leert concentreren en leert om je ademhaling weer naar beneden te verplaatsen, help je jezelf en je paard daar echt mee!