Paard bijt met aansingelen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bentlylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 16:49

nee is niet drachtig geen hengst in de buurt geweest hebben geen hengsten op stal alleeen een shet veulentje

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:52

maja66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:14

Onze pony bijt ook als ik in 1 keer wil aansingelen.....
Rustig blijven en gaatje voor gaatje aansingelen heeft haar geleerd dat het goed is en nu bijt ze alleen nog bij "ruw" aansingelen.....

Wizz6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:43

Er zijn natuurlijk gradaties. Een keer happen uit ongemak (lekker is het natuurlijk niet, zo´n strakke band om je buik) hoeft niks te betekenen. De mijne doet dat ook. Als ik niet uitkijk zit ie in mijn mouw en als ik hem wel goed in de gaten hou, blijft het bij boos kijken.
Het schijnt ook dat bij heftigere reacties er niet altijd wat aan de hand hoeft te zijn. Dan is het een vorm van ongenoegen en verzet. Uiteraard wel goed om je beestje te laten nakijken als je twijfelt.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:45

Ikzelf heb dit 10 jaar geleden ook met mijn pony gehad. Daarbij hoeste ze ook. Longscopieen gehad, medicijnen ook. Dit werkte allemaal niet.

Toen kwam mijn moeder met iemand met van die stokjes, vraag me niet hoe het heet.
Bleek dat ze een eiwit vergiftiging had wat dus resulteerde in hoesten en pijn in haar buik.

Een week lang korrels (dit leek op bix) bij haar voer en ze had nergens meer last van.
Sinds dien krijgt ze minimaal bix (daarin zaten de meeste eiwitten) en de rest haver en hooi.
Nooit meer last gehad.
Layla's stofwisseling is best traag en daardoor verwerkte ze de eiwitten niet.

Ik zou als ik jouw was haar eiwit gehalte na laten kijken.

Succes ermee!!