Been optrekken bij eten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lissisanne

Re: Been optrekken bij eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:00

op de manege doen een paar paarden het om te bedelen..

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 09:13

casperzot schreef:
Dat had Ricky ook. Dit is voernijd. Het beste kan je je paard uit de stal halen, voer in de bak, en paard pas in de stal laten wanneer jij dat wilt, en wanneer jij eruit ben. Verder niet meer bemoeien met haar als ze eet.

Doe je dit wel, kan dit uitlopen op een gevaarlijke situatie! ;)

Ik bemoei me wel met haar als ze eet. Ik wil er gewoon bij kunnen komen, altijd. Dus ook als ze staat te eten. Ik aai haar, raak haar beentjes en voetjes aan, til haar voetje op, leg mijn hand in haar voerbak (die op de grond staat), haal de bak even weg en zet hem weer terug. Ze vind dit allemaal prima, voernijd is dan ook niet het eerste waar ik aan denk...
Ik ben het eens met vele anderen: genoegen. Het is dus echt tijdens het eten even een voorbeentje opkrullen (het lijkt idd zoals het op de foto staat!), het is niets onaardigs of ongeduldigs.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:15

Mijn fjord doet dit alleen als hij slobber krijgt en voor mij is dit een teken dat hij het heel erg lekker vind wat hij te eten krijgt.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:11

Absoluut geen voernijd.... waarom doet mijn pony het dan ook in de zee (zie foto's vorige pagina) en in de trailer?

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:14

Mijn paard doet dit ook, voor & tijdens het eten :P
Wat hij er ook nog bij doet is al zijn eten uit zijn bakje smijten :')

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:16

mijn pony doet het ook trekt altijd 1 beentje omhoog en ze zwaait 1 keer haar staart rechts om en daarna 1 keer links om. Maar ze doet het tijdens het eten is geen ongeduldigheid. Doet het ook alleen als ze brokken krijgt dit vind ze erg lekker. Ach doe er niks aan ik heb er geen last van en het ziet er best komisch uit :P raar dier :D

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:18

wisten, jullie dat de kans ongelooflijk groot is dat ze dat doen wanneer de mama dat doet? (imitatie gedrag) Alle veulens die we tot nu toe gehad hebben doen dat, gewoon omdat ze dat vazn de mama hebben geleerd!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:18

volgens mij is het ook absoluut geen voernijd
mijn paard heeft het van haar weidemaatje geleerd, die deed het al elke keer tijdens het eten.
Nu doet zij dit ook een paar keer tijdens het eten, oortjes naar voren en geen enkel signaal van nijd of dergelijke.
Ik hou het er op dat ze dit doet omdat ze het eten lekker vind...

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 19:17

lunaster schreef:
wisten, jullie dat de kans ongelooflijk groot is dat ze dat doen wanneer de mama dat doet? (imitatie gedrag) Alle veulens die we tot nu toe gehad hebben doen dat, gewoon omdat ze dat vazn de mama hebben geleerd!

Nee, dat wist ik niet. Wat schattig!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:10

Die van mij doet het ook, het lijkt bij hem helemaal geen ongeduld, hij staat juist altijd rustig te wachten, ik weet ook niet waarom hij t doet, hij is nu 2,5 en heeft t altijd gedaan.
Hij eet heel erg rustig, heeft geen voedernijd.

Dus ik lees even mee, snap ook niet waar het vandaan komt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:16

casperzot schreef:
Dat had Ricky ook. Dit is voernijd.

Dit is zeker geen voernijd. Mijn paard doet het ook. Bijna altijd staat ze met een voetje omhoog wanneer ze eet, en af en toe schraapt ze.
Maar ik kan letterlijk aan haar gaan hangen, poetsen, knuffelen, mijn handen in de voerbak leggen en aan haar voer zitten als ze aan het eten is...als ik de emmer omdraai en ik hou de emmer even stil boven de voerbak, dan wordt ze bloednerveus maar geen haar op haar hoofd dat er aan denkt om mij of de emmer ook maar aan te raken, laat staan met haar eten te beginnen totdat ik heb beslist dat ik uit de weg ga. Als ze eet, eet ze dan ook heel rustig. Mijn paard is een van de meest zachtaardige paarden die ik ooit gekend heb als het op voedergedrag aangaat. Maar dat voetje, dan gaat nu eenmaal plechtig de lucht in.