Tijden marathons berekenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: Tijden marathons berekenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 19:08

Ik heb ze al wel uitgeprint.

De marathon zal ik pas in de zomer gaan starten, dus dan kan ik me wel inlezen.

Was gewoon benieuwd naar hoe iedereen het deed

scotie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:04

tallechie schreef:
Liberty die tabellen had ik inderdaad gezien, werd er alleen nog niet zo wijs uit. Zal toch nog iets beter kijken

Scotie dan is jouw berekeing fout. Het midden van 36.30 en 38.30 is volgens mij 37.00.
En meestal zijn het geen hele km toch?

Maar iedereen heeft zo dus zijn methode
sjonnie doet 5 min over elke 5 km, terwijl scotie 4.10 dan heb je dus altijd verschil

Bedankt voor de tip dat je binnen de minimale en toegestane tijd moet zitten

Ja dat is een foutje van mij, maar dat houd niet in dat mijn berekening fout is.
Ook al had ik hier een rekenfoutje gemaakt, je moet als nog de tijd delen door het aantal kilometers.

Klopt, soms is het 8600 meter bijvoorbeeld.
Dan zorg je ervoor dat je bij 8 km precies aan je tijd zit en dan kun je de laatste paar honderd meter prima inschatten.
Vergeet dan ook nooit het hele traject te verkennen/rijd of om i.i.g. te kijken waar de finish zit, dat maakt het inschatten van die laatste honderd meter alleen maar makkelijker.

Scum

Re: Tijden marathons berekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 08:46

WD--> AR

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:20

Sjonniej schreef:
_Jorien_ schreef:
Jawel, maar voor bijv enkelspan paarden klasse 1 is voor iedereen in die categorie't zelfde, tweespan paarden klasse 1 is voor iedereen in die categorie 't zelfde. Dus wanneer jij de overstap maakt van klasse 1 naar klasse 2 zul je toch je tempo wat moeten gaan verleggen.

Ja, en wat was dan je punt, want nu ben ik de draad kwijt?

Haha, ik snap het ook niet meer :P ..