wel of geen verborgen gebrek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:42

Het gaat er om of de koper op de hoogte was van het gebrek, en volgens de TS was dat zo. En dat het na 5 weken wel een vervelend gebrek lijkt te zijn en het misschien wat is onderschat daar kan de verkoper dan niks aan doen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:44

Jongens, doe dit via een gesprek waarbij je elkaar in de ogen aan kunt kijken en niet via dit topic. Zo wordt het alleen maar erger en kun je helemaal niet meer in gesprek.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:53

Symphonic schreef:
Ik ga er verder niet over uitwijden, maar TS krijgt hier wel heel makkelijk gelijk, terwijl er veel en veel meer aan de hand is met dit paard. En dat beperkt zich echt niet tot moeilijk opstappen. Ik heb dit paard vanaf dag één meegemaakt, dus het is iets dat absoluut niet later ontstaan is, en al zeker niet door ondeskundig gebruik.

Ik ben erg benieuwd naar "jullie" kant van het verhaal?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:05

Symphonic schreef:
Ik ga er verder niet over uitwijden, maar TS krijgt hier wel heel makkelijk gelijk, terwijl er veel en veel meer aan de hand is met dit paard. En dat beperkt zich echt niet tot moeilijk opstappen. Ik heb dit paard vanaf dag één meegemaakt, dus het is iets dat absoluut niet later ontstaan is, en al zeker niet door ondeskundig gebruik.

Doe dat dan niet :roll:

Zo lang het over het "moeilijke" gedrag gaat en niks lichamelijks, dan is er nog steeds geen verborgen gebrek of een geval van dwaling, omdat de verkoper dit zelfs in de advertentie heeft gezet.

Jootje24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 13:11

Bramasole schreef:
Jongens, doe dit via een gesprek waarbij je elkaar in de ogen aan kunt kijken en niet via dit topic. Zo wordt het alleen maar erger en kun je helemaal niet meer in gesprek.

Doen we ook , wij gaan vanavond richting noord holland!!
Wil nu ook wel is duidelijk hebben wat er allemaal is, want bij ons had hij niks geen gebreken en dat gedrag van hem met opstappen en druk zijn heb ik verteld plus in de advertentie!

opisop_shop

Re: wel of geen verborgen gebrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:17

Heb je wel gebeld met de huidige eigenaren?
Vind het nogal wat om ahv een kort verhaal zo die kant op te rijden!

Jootje24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 13:21

opisop_shop schreef:

Ja die belden gister ineens om dat ze het paard terug wouden doen, mijn moeder heeft aangegeven dat wij om die reden hem niet terug nemen het is geen verborgen gebrek en het is verteld.
en heeft opgehangen met de mededelingen dat mijn vader terug zou bellen

omdat mijn vader en ik niet thuis waren.
Hierop heeft mijn vader gebeld en kwam er naar boven dat wij vanavond langs zouden komen en ik erop zou gaan. maar dit ga ik dus niet doen wat ik hier dus hoor wat van nagevolgen dit kan hebben.

Maar toen vroeg ze gelijk als het niet goed gaat neem je hem dan gelijk mee.
Daarop heeft mijn vader geantwoord dat we dat niet deden.

nouja we zullen vanavond wel zien..

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:25

Toch wel handig om eerst even een advocaat te bellen om te vragen hoe het precies zit, dan ga je er veel zelfverzekerder heen. Een ander punt is misschien wil je je paard wel bij mensen hebben die niet met zijn gedrag om kunnen gaan.

Verder denk ik dat het geen verborgen gebrek is omdat je het duidelijk hebt vermeld en gezegd.
Blijft altijd moeilijk als de nieuwe eigenaar niet tevreden over het paard is wat voor reden dan ook.
Sterkte

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:41

Jootje24 schreef:
opisop_shop schreef:

Ja die belden gister ineens om dat ze het paard terug wouden doen, mijn moeder heeft aangegeven dat wij om die reden hem niet terug nemen het is geen verborgen gebrek en het is verteld.
en heeft opgehangen met de mededelingen dat mijn vader terug zou bellen

omdat mijn vader en ik niet thuis waren.
Hierop heeft mijn vader gebeld en kwam er naar boven dat wij vanavond langs zouden komen en ik erop zou gaan. maar dit ga ik dus niet doen wat ik hier dus hoor wat van nagevolgen dit kan hebben.

Maar toen vroeg ze gelijk als het niet goed gaat neem je hem dan gelijk mee.
Daarop heeft mijn vader geantwoord dat we dat niet deden.

nouja we zullen vanavond wel zien..

Ik raad je écht aan om niet heen te gaan.
Nu staan jullie rechterlijk onwijs sterk. Dit kan veranderen door langs te gaan.
Zoals de koper nu heeft gereageerd, zou ik dat risico echt niet nemen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:44

-> TAO

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:49

ik weet niet wat je eigen mogelijkheden zijn, maar stel dat jullie niets doen dan blijft dit paard bij de huidige eigenaar die er niet mee overweg kan en hoogst waarschijnlijk beland dit paard dan in de handel of iets, dat de huidige eigenaar er niet blij mee is en er graag weer vanaf wilt is duidelijk. De vraag is of jij dat ook wilt voor dit paard, die is namelijk de pineut in dit verhaal.

De mogelijkheden zijn volgens mij, daarlaten, meenemen of externe hulp inschakelen. Misschien kunnen jullie de kosten delen om het paard ergens een maand/ paar weken in training te zetten, zodat de nieuwe eigenaar daar ook weer van kan leren en weer doorkan met dit paard. Feit is wel dat er wel wat gebeuren moet in het belang van het paard, of hij daar blijft of dat je hem weer terugneemt ( bij het laatste zou ik wel minder geld teruggeven dan het aankoopbedrag)
Ik zou zelf niet vanavond op dit paard stappen als niemand dat doet/kan, dat is vragen om narigheid. Sterkte en ik hoop dat jullie eruit komen, ik weet nog een goed adres in noordholland mocht je wat met je paard willen doen, wat gedrag en problemen betreft. Succes !

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:09

Jootje24 schreef:
Ik ga hier niet om advies vragen als ik zit te liegen..
Ik wil wel eens heel graag horen van die andere persoon wat er van dag 1 mis is

Dat is iets dat we beter vanavond kunnen bespreken. Geloof me, er staat echt geen kudde boemannen te wachten hoor, maar het zijn zaken die gewoon niet op Bokt thuis horen. En het lijkt me niet verkeerd om dit onder 4 ogen te bespreken.

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:12

superwoman schreef:
Ik raad je écht aan om niet heen te gaan.
Nu staan jullie rechterlijk onwijs sterk. Dit kan veranderen door langs te gaan.
Zoals de koper nu heeft gereageerd, zou ik dat risico echt niet nemen.

Ik ben niet de koper hoor, en wat ik al zei: er staat echt geen legertje boemannen te wachten, maar er is gewoon behoefte aan een goed gesprek, in alle redelijkheid.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:22

Symphonic schreef:
Ik ben niet de koper hoor, en wat ik al zei: er staat echt geen legertje boemannen te wachten, maar er is gewoon behoefte aan een goed gesprek, in alle redelijkheid.

Is ook heel normaal!! Zou ook fijn zijn!
Echter kan dat rechterlijk consequenties geven.
Als de koper toch besluit om naar de rechter te stappen kan dat gesprek wel ten nadele vallen voor de verkoper. Het is heel erg vervelend dat je jezelf tegewoordig zo goed moet indekken :n

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:06

Ik zou ook niet gelijk heengaan, maar eerst zelf/je vader via de telefoon duidelijk zien te krijgen wat er dan niet goed gaat en wat hun verwachtingen zijn.
Het klinkt mij in de oren, dat het paard of nog niet goed gewend is en daarom ongewenst gedrag vertoont -naast het gedrag dat hij al had en jij hen over hebt ingelicht- of dat ze toch niet goed genoeg rijden bijvoorbeeld voor dit paard.
In beide gevallen is het dan hun eigen zaak, zou ik ze willen adviseren maar me er verder niet mee bemoeien als oud-eigenaar zijnde.

pip_nijn6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:14

Ik ben het met Garny95 eens. Vergeet niet het belang van het paard. Als ik een paard verkoop, wil ik dat de nieuwe eigenaar er onwijs gelukkig mee is. Wordt de eigenaar bang van het paard, dan zou ik proberen iemand te vinden die er wel gelukkig mee is.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:37

Of je laat de nieuwe eigenaar dat doen, of samen?
Je verkoopt een paard niet voor niets; wie weet heeft TS geen geld/ruimte; dan is terugnemen dus niet in het beste belang van het paard.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:05

Goedemorgen,
Hoe was het gegaan gisterenavond?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:10

hopelijk zijn jullie er uit gegekomen ?

twinkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:13

Het lijkt mij dat ze geen poot heeft om op te staan.

Je hebt het gezegd, hij heeft het getoond, en je had in je advertentie gezet dat ie niet makkelijk is.
Heb je nog een kopie van de advertentie? Kan als bewijs gebruikt worden.

Ik zou hem alleen terug nemen als je denkt dat het beter is voor het paardje!

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:26

De partijen zijn er samen uitgekomen gisteren in goed overleg.

Ik krijg een beetje ijspegels op mijn rug van reakties zoals twinkiej (en zo zijn er een paar meer) die plaatst. Trek vooral fijn conclusies als je niet alle feiten kent.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:40

Maar wat is er dan nu uitgekomen TS?
Neem je het paard terug?

twinkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:46

Ik trek geen conclusies, ik ga af op het verhaal van de TS.

De verkoper staat gewoon sterk omdat het geen verborgen gebrek is, als er meer aan de hand is, tsja dat staat er niet bij in het begin verhaal.

Ik ben blij dat ze eruit zijn gekomen gisteren!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:41

Zijn er al berichten over gisteren dan, nee toch?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:53

fijn te horen, nu zijn we natuurlijk allemaal wel nieuwsgierig hoe en wat...