nieuw paard,mooie nieuwe stal,maar ze gaat er dus niet in!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJolijn

Re: nieuw paard,mooie nieuwe stal,maar ze gaat er dus niet in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 15:15

idd mooi paard!
Sodeltuut:
"ik maak mij totaal geen zorgen om haar gezondheid. kou en regen kunnen ze echt wel hebben! maar ik zou het fijn vinden als ze gewoon af en toe op stal gaat.
en paard-natuurlijk heb ik ook gelezen ik vind wel dat ze het op stal staan wel erg overdrijven. ik denk dat je een gezonde combi moet maken. ik wil erg veel afwisseling bieden. dus veel op de wei, op de paddock en ja af en toe hoort op stal daar ook bij!"

dit zecht ze in een aantal posts hierboven ;)

dewilderoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 15:15

Afbeelding
deze dan?[/img]

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 15:17

Mariskalove, dat heb ik gezien ja.. Maar daar staat alsnog niet echt een duidelijk argument in.. :o

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 15:18

dewilderoos schreef:
hoi, ja ik heb vandaag de hele truukendoos open getrokken, maar ze heeft er nog steeds geen zin aan.. eigenlijk moet ik er ook wel om lachen! ze lijkt niet bang, maar ze kijkt heel sceptich om het hoekje. ik heb niet geschilderd maar het is allemaal gemaakt van planken met het schors er nog aan. en het ruikt misschien idd wel erg "verdacht". ik heb nog 2 mini appaloosa's die staan nog op de wei, ik zal ze eerdaags ook op halen. kijken hoe dat gaat.

ik maak mij totaal geen zorgen om haar gezondheid. kou en regen kunnen ze echt wel hebben! maar ik zou het fijn vinden als ze gewoon af en toe op stal gaat.
en paard-natuurlijk heb ik ook gelezen ik vind wel dat ze het op stal staan wel erg overdrijven. ik denk dat je een gezonde combi moet maken. ik wil erg veel afwisseling bieden. dus veel op de wei, op de paddock en ja af en toe hoort op stal daar ook bij!

Hier zeg je het zelf al JIJ zou het fijn vinden.
Maar het gaat er toch om wat het paard fijn vindt?
Of niet soms?
Jij doet toch ook geen bloemetjesjurk aan omdat de buurvrouw dat fijn vindt?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 15:21

het is toch heel fijn dat ze er niet ingaat?? waarschijnlijk heeft ze de behoefte niet en heeft ze het dus niet koud. zolang jij zorgt dat ze erin kan gaat ze er vast wel eens in kijken hoor. nu is alles nog nieuw dus bijft ze veilig buiten. gewoon hooi blijven voeren voor de stal of er net in (blijft het ook mooi schoon en droog) en je verder niet druk maken. paarden hebben geen stal nodig hoor. is alleen maar extra luxe!!

wat een mooi diertje is het trouwens, wat ga je ermee doen? mee rijden?

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 15:23

Pfffffff wat een opdringerig gedoe zeg hier, moet ze toch zelf weten als ze haar paard af en toe op stal wil hebben.
En zou toch wel fijn zijn als het paard eens flink ziek zou zijn dat hij dan wel een stal kent.
Of je bent er en het regend als een gek dat je in ieder geval wel even binnen met je paard bezig kunt zijn.
Zou dan wel heel makkelijk zijn als ze het kent.

dewilderoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 15:38

dank je noudy. het is precies wat je zegt het zou fijn zijn als ze het kent. het moet nu niet, maar ik hoop dat ze het uiteindelijk wel gaat doen..

ik heb mijn paardje puur voor recreatief rijden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:03

nou nou nou noudy doe eens rustig.... pfff

dewilderoos, je paardje heb je pas net, het komt echt wel goed hoor. wat ik hierboven al schreef, haar lekker voeren in de estal zodat de stal leuk wordt. en als ze er een keer ingaat niet de deur dichtdoen maar gewoon lekker haar gang laten gaan. ze wordt echt wel nieuwsgierig naar de binnenkant hoor.

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:07

Ohhh wauw wat een beauty!
Verder geen tips... sorry :-)

dewilderoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 22:40

haha, mijn aanpak heeft gewerkt! gewoon afwachten! de kleintjes vandaag opgehaald. voor de ultieme poging. en ik had haar kuip waar ik normaal (wat is normaal binnen 2 weken..?) haar hooi op de wei in doe mee genomen. die met een flike kop hooi meters van de deur af neer gezet. en wat denk je? ze liep gewoon naar binnen of het de normaalste zaak was. keek nog even mij scheef aan zovan; WAT HEB JIJ NOU? IK KOM HIER AL JAAAREN... en ik wist niet wat ik zag. ik heb alleen maar gezegt; welkom op de stal. en kon haar horen denken; jullie mensen weten maar zo weinig van ons! en weet je wat? ze heeft nog gelijk ook nog!

wij zijn het in elkgeval eens dat het een ontzettende tuthola is!
... en dat we vast nog wel meer van deze streken krijgen!
ach, het houd je bezig en het is goed voor je gevoel voor humor!

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:10

Ha ha, geweldig.
(ik heb haar foto stiekem al aan iemand gemailt om te laten zien wat een gaaf paard ze is...)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:14

nou, super toch!!! ze weet nu wat het is en ze weet dat ze erin kan. verder lekker laten gaan en genieten van je prachtpaard!!
ik denk dat er hier veel liefhebbers zijn voor meer foto's!!

MarloesKV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:02

Toppie hoor !! Erg leuk dat je het toch voor elkaar hebt !

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 08:59

hehe nou mooi,als het dan een keertje rotweer is hoef e ook niet jezelf af te vragen of ze wel naar binnen gaat.
is inderdaad een mooi paard zeg! trotse uitstraling ook :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:49

ellepel schreef:
hehe nou mooi,als het dan een keertje rotweer is hoef e ook niet jezelf af te vragen of ze wel naar binnen gaat.
is inderdaad een mooi paard zeg! trotse uitstraling ook :D

mijn haflinger gaat met slecht weer met haar hoofd in de stal / onder het afdakje staan en de rest in de regen :D

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 11:54

Het is een stevig ras dus lekker de deur open houden dat ze zelf kan kiezen. Wel fijn dat ze nu de stal in gaat. Ik heb bij mijn paarden ook eens zoiets gehad. Ik had mijn paard in de andere stal gezet. Was daar erg druk en kon niet wennen. Daarna weer terug naar eigen stal en daar vond hij het prima. Flipje die heeft geen problemen met die stal dus die staat nu lekker in die stal.