Lachen tijdens proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 00:35

Scum schreef:
Ik zou zeggen; kijk hoe je wilt. Maar het heeft bij mij geen invloed op de punten.

Inderdaad!

daantjuhhh

Re: Lachen tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 00:40

Ik denk er eigenlijk niet bij na.
Maar ik had laatst een jury die zei na de proef:

Je kijkt echt alsof je er van geniet.
En dat maakt het beeld heel mooi en plezierig om naar te kijken.

Ik lach meestal wel als ik af groet omdat ik dan meestal ook echt oprecht blij ben.
Mijn mannetje doet echt heel erg zijn best!

En ja toen we afgelopen jaar de eerste proefjes reden toen hij nog 3 jaar was toen heb ik onder de proef weleens een lachbui gehad samen met mijn voorlezer omdat hij van die maffe sprongen maakte...

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 00:49

Ik lach nooit tijdens het paardrijden, of er moet echt iets goed fout gaan wat mijn eigen schuld is of tijdens een buitenrit.
Als ik rijd, dan ben ik geconcentreerd en dan lach ik niet.
Tijdens de proef lach ik ook niet, met het afgroeten alleen als het ook echt goed gegaan is.
Afgelopen week had ik écht een donderwolk boven mijn hoofd hangen, dan lach ik niet, er was gewoon teveel fout gegaan in de proef.
Het is en blijft sport, maar ik lach alleen als ik écht moet lachen, z'n nep lach komt wel als er een fotograaf bij staat ;)

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:11

Ik kreeg een keer van een jury minder punten omdat ze vond dat ik boos keek. ( voor mij geconsentreerd. )
Ze sprak me ook echt na de proef aan dat als ik meer had gelachen hogere punten had gescoord.
Volgende dag had ik haar toevallig weer.
En toen liep ik na de auto toe, zette een ontiegelijke flauwe lach op en reed mijn proef.
Scoorde 20 punten hoger, en waarom ?
Nou ze kwam weer na me toe en zei dat dit een veel fijner beeld was om naar te kijken dan dat ik boos keek.

Nou dit vind ik toch wel echt slecht !

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:59

Ik lach wel bij het groeten - maar in real life lach ik ook als ik een goeiendag zeg tegen de mensen :+
Zelf let ik er niet op of mensen lachen op hun paard of niet - heb er wel eens eentje gehad in mijn ring die duidelijk met een enorm humeur te paard zat, dan is het moeilijk om geen "val niet over je lip"-opmerking te laten noteren. Maar er minder punten voor geven doe ik niet.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:02

ik heb het wel eens op men protocol zien staan? 'je mag best wat vrolijker kijken hoor' en sindsdien vergeet ik het nooit me, komt door de concentratie dat ik serieus ga kijken :P

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:03

ik kijk gewoon tijdens de proef, zoals ik altijd kijk :P
neutraal gewoon. Als het goed is let de jury op het paard, en mijn houding.
En niet of ik nou lach of niet :+
Wel bij het groeten even lachen, dat is geen grote moeite, en staat wel zo netjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:08

Ik moet wel beetje vriendelijker gaan kijken, tijdens het rijden frons ik heel erg me wenkbrauwen en soms knijp ik zelfs 1 oog dicht..waarom? Geen idee! :=
Maar nog nooit echt opmerking over gehad, alleen dat ze achteraf zeiden "het ging echt heel goed hoor" En dan lach ik wel! :D
Net als sommige amper lachen als ze prijs hebben gewonnen..net alsof het normaalste zaak is dat ze winnen, ik scheur bijna mn mondhoeken open dan _O- :P
Heb weleens gehoord dat iemand opmerking had gehad "Blijven lachen, het is maar een hobby"

Soms zie je weleens van die types die zo'n overdreven smile opzetten op het moment dat ze de ring inrijden..ziet er zo gemaakt uit! := verkrampt maar blijven lachen, vaseline ofzo? :=

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:26

Weetje wat ik weleens doe als ik iets moeilijk vind in de proef..
Dan steek ik mijn tong uit!!

Zag het laatst op video terug... was echt een dom gezicht.
Maar ja dat is de concentratie.

Ik geniet altijd wel tijdens de proef met dit paard.
Hij doet zo enorm zijn best, dus als iets goed gaat komen mijn mondhoeken blijkbaar ook omhoog.
Ik denk er zelf niet bij na.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:28

Aan het begin bij het groeten en aan het einde bij het groeten (en dan op de gehele AClijn) kijk ik vriendelijk/glimlach en voor de rest ben ik gewoon geconcentreerd en kijk dan ook niet al te gezellig maarja, het gaat om hoe het paard loopt, niet om hoe ik kijk. Maar de eerste en laatste lijn en met groeten, wanneer je 'contact' maakt met de jury vind ik het wel netjes om te glimlachen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:36

Dat doe ik ook. Met groeten lach ik en de rest van de proef kijk ik geconcentreerd. Soms als paard wat raars doet moet ik wel lachen, maar ik kan niet lachend paardrijden :+

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:44

Toen ik nog wedstrijden reed en ik bij een oefening een foutje maakte, zei ik altijd oeps en als mijn pony er vandoor ging, moest ik altijd lachen. Als ik de foto's nu terug kijk, ben ik zwaar geconcentreerd. Maar meestal kon ik wel een smile met een diepe zucht geven aan het eind van de proef.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:53

Ik had een keer met mijn jonge paard een wedstrijd, die in de eerste proef aansprong toen de voorlezer het zei. In de tweede proef had ze bedacht dat ze dan dus maar niet 'aanspringen in de rechtergalop' zei, maar 'derde versnelling'. Lach helemaal in een deuk, en de proef ging verder heel best! Lachen helpt dus best wel, ook om te relativeren!

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:51

Als mijn paard super loopt zit k echt te genieten en te lachen/stralen, maar dat heb k bij t thuis trainen ook.
Bij het afgroeten lach k ook trouwens, maar das meer vanwege de ontlading. Als k alle zeilen moet bijzetten heb k geen tijd voor n lach..

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:37

Volgens ouders, vrienden en soms andere kijk ik altijd heel sjago tijdens een proef.
net of ik het niet leuk vind ofz. (maar ik vind het suuper)
Mijn punten voor wedstrijden zijn sowieso nooit hoog...
Maar met het lachen veranderde er niet veel, niet dat ik weet tenminste.
Maar ik geloof wel dat het er wat leuker uitziet als je een beetje blij kijkt,
(niet dat je heel boos op het paard ziet, miss geeft het wel de indruk van : 'het is dat dit moet')
maar overdreven neplachen ziet er echt vaag uit.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:50

Nu ik vaker mee ga schrijven, zie ik toch wel verschil. Het prettiger naar iemand te kijken, en te zien dat diegene er plezier in heeft (hoeft niet met een hele dikke glimlach). En ik moet zeggen ik zie aan het eind toch liever iemand die lacht dan iemand die sjacharijnig kijkt (ook al is het van de concentratie) want dat komt ook weer anders over.

DianPh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:52

Ik denk dat je een vriendelijke blik moet hebben, zodat ze kunnen zien dat je het ook leuk vind om een wedstrijd te rijden. Als je zelf iemand heel boos ziet kijken denk je ook gelijk dat het niet goed gaat, ja toch? Ik kijk zelf ook altijd boos, ook al gaat het goed. Dit is echt aanwennen. Na de proef lach ik wel, dan ben ik blij en opgelucht. Mijn tip: Kijk alsof je het leuk vind. *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:54

Mijn moeder zegt ook altijd dat ik moet lachen, maar daar sta ik tijdens de proef echt niet bij stil.
Wat wel zo is, dat zegt mn moeder ook altijd, probeer na het afgroeten altijd positief naar je paard te zijn, ook al ging het reteslecht. Zo ziet de jury dat jij tevreden bent.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:56

Daar ben ik het helemaal mee eens! Je paard weet aan het einde van de proef echt niet meer dat hij de eerste galop verkeerd aansprong, of ineens zijn koppie omhoog gooide tijdens de middendraf. Dan heeft straffen echt geen zin meer...
Ik ben altijd heel opgelucht na de proef, ook als het niet denderend ging. Ik geef meteen vrije teugel na het afgroeten, en zucht een flink, YES, we hebben het weer gedaan vandaag!

intercity3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 01:58

Ik kijk zelf altijd voor en na blij, ondertussen ben ik eigenlijk te geconcentreerd. En ik geloof niet dat m'n blik dan zooo positief is... :P

Het is natuurlijk belangrijk om aan iedereen duidelijk te maken dat je tevreden bent, ook als het wat minder ging. Een jury weet immers niet altijd de echte kwaliteit van jouw en je paard, dus echt objectief oordelen op dit vlak is voor hen moeilijk. Als je dan je paard positief beloond, kan het hen nog nét een beetje overhalen voor een extra puntje hier of daar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 07:30

intercity3 schreef:
Als je dan je paard positief beloond, kan het hen nog nét een beetje overhalen voor een extra puntje hier of daar.

Denk je nu werkelijk dat een lach zo belangrijk is :+
Ik jureer naar de kwaliteit van de onderdelen, niet naar het uiterlijk en gezichtuitdrukking van de ruiter.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 07:47

Ik lach niet :') Heb geen tijd om te lachen met die kleine van me. Wat ik wel doe is na het groeten een glimlach en een knikje geven. Meer als "bedankje" dat ze daar toch weer zaten. :) Geen idee hoe dat overkomt op juryleden maar goed, zolang ik maar weet dat de bedoelingen goed zijn :D

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 08:06

Ik lach ook niet, ik kijk eerder heeeel boos. :')
Maar zo kijk ik gewoon als ik geconcentreerd ben.
En als het fout gaat, kijk ik nog bozer _O- _O-

Wel tijdens het afgroeten lach ik.

intercity3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 08:38

Fitzroy schreef:
intercity3 schreef:
Als je dan je paard positief beloond, kan het hen nog nét een beetje overhalen voor een extra puntje hier of daar.

Denk je nu werkelijk dat een lach zo belangrijk is :+
Ik jureer naar de kwaliteit van de onderdelen, niet naar het uiterlijk en gezichtuitdrukking van de ruiter.

Oh nee, zo bedoel ik 't niet, maar als je zit te twijfelen tussen een punt, kan dat je misschien net over de lijn trekken om hem toch te geven... Zal niet vaak voorkomen, maar daarom kan 't nog geen kwaad :D

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 08:40

tijdens mijn proef kijk ik soms héél geconcentreerd, en bij iedere stomme fout schiet ik in de lach :)
alleen van de voorleester commentaar gehad dat ik serieuzer moest gaan rijden, waarop ik nog harder moest lachen :)