1 Winstpunt halen voor het springen vragen aan de jury??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: 1 Winstpunt halen voor het springen vragen aan de jury??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:17

ja idd,, ind ik ook hoor.
Er valt blijkbaar nog een hoop bij te schaven...

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 20:02

Ik heb me winstpunten hoor :).
186 en 187. 1e en 2e

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:03

Kijk 'ns aan.... ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:06

Simmie schreef:
Je paard dressuurmatig voorelkaar hebben is de essentiele basis voor het springen. Blijkbaar is die bij jou nog niet helemaal voorelkaar als je nog geen winstpunt krijgt. Ik zou nog wat langer dooroefenen, wat extra dressuurlessen nemen om je paard iig de basis bevestigd te hebben. Pas dan kun je ook een normaal, fijn parcours springen.
Om een winstpunt vragen?! Ik zou me ogen uit mijn kop schamen als ik zo aan mijn winstpunt moest komen.

Dat zei ik net ook tegen d'r.

Gelukkig heeft ze nu eindelijk toch d'r punten :)) }>

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:36

xannemijn schreef:
186 en 187. 1e en 2e

goed zo! En, was het moeilijk?

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:40

Super! En nu op naar het springen!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 22:22

Peelie schreef:
xannemijn schreef:
186 en 187. 1e en 2e

goed zo! En, was het moeilijk?

haha nee niet echt :P

sjaakiekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:27

Wat goed! En nog prijs ook ;) .

Ik ken ook iemand die ging met haar dochter op concour, en bij elke jury zeggen dat haar dochter voor het eerst was en waar ze moest staan om voor te lezen :+ Dat meisje kan echt niet rijden, en nu al heel veel concoursen verder en nog geen winstpunt :P :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:46

sommig mensen doen er 2 jaar over... die snappen het na 2 jaar blijkbaar nog niet...

zie je nou wel dat het niet zo moeilijk is ;)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:42

ach er zijn genoeg mensen die in het Z om een punt vragen voor het sportpredikaat... en die worden vaak genoeg gegund..

je komt je zelf toch wel tegen

maar super dat je nu je puntje hebt :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:49

biertabje, dat vind ik dus ook niet kunnen... ben je helemaal betoeterd...

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 00:02

Ik heb veel moeite moeten doen voor mijn winstpunt en achteraf vermoed ik dat mijn voorlezer(instructrice dus)inderdaad iets heeft laten doorschemeren over 1 winstpunt nodig hebben voor het springen.Heb dit nooit na gevraagd omdat ik na die laatste wedstrijd verhuisd ben en zoals gezegd dat idee kwam veel later.Had hem liever gehaald omdat ik hem verdiende.Heb er ook nooit profijt van gehad heb nooit meer een wedstrijd gereden.

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:27

wel slim van diegene, had ik ook kunnen zeggen als de teller op b+9 zat en ik snel naar de L1 wilde :+ Ik denk niet dat jury's dat zomaar doen. De B staat voor BASIS, en dat heeft iedere combinatie nodig. Ze hebben die regel niet voor niks gemaakt, ze willen dat er een combinatie met een fijne basis de ring in komt om te springen.

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:28

ik lees nu dat je je winstpunten hebt gehaald :) Goed zo en succes met het springen! :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:37

Ik moest van mijn vader bij elke nieuwe pony eerst 5 punten in de B dressuur halen voordat ik van hem mocht springen.
Vond ik opzich heel goed van mijn vader.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:46

Ook ik wilde dit jaar nog beginnen met springen, maar moest die stomme winstpunt in de B nog halen alvorens ik dat mocht.
Gelukkig ging mijn dressuurdebuut erg goed (ondanks de enorme zenuwen) en ben ik door blijven gaan met rijden (inmiddels rijd ik dus M1), maar springen is er nog steeds niet van gekomen.
En waarom niet? Omdat we nog niet klaar waren voor het parcours. Zowel de lijnen niet, de controle niet en het vermogen niet.

Als ik de jury gevraagd had om een winstpunt had ik waarschijnlijk een oorverdovende lachsalvo gekregen en terecht. Kom op zeg, de B! Ieder paard moet in staat zijn om een fatsoenlijke B proef te rijden, als de ruiter het dan niet kan, is een parcours helemaal te hoog gegrepen.

Daarbij zie je hier geregeld de springruiters ook gewoon in de dressuurring verschijnen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:00

Ik kreeg laatst ook een begeleider naar mij toe toen ik aan het jureren was en kreeg de mededeling dat dit meisje 1 wp nodig had om te kunnen springen. Ik zei daarop dan zal zij netjes moeten rijden. Geluukig deed zij dat. Na de proef reed zij langs de auto en wenste ik haar succes met springen. Meisje was heel blij. Had de andere proef ook wp.
Ik vind niet dat je naar een jury moet gaan om het te vragen. Rij je geen wp dan hoef je in mijn ogen ook niet de springring in te rijden.

amazone77Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:10

Biertabje schreef:
ach er zijn genoeg mensen die in het Z om een punt vragen voor het sportpredikaat... en die worden vaak genoeg gegund..

je komt je zelf toch wel tegen

maar super dat je nu je puntje hebt :D

dit word stiekum erg veel gedaan hoor.....ben er ook zeker geen voorstander van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 00:11

Verschrikkelijk als mensen op die manier aan hun punten moeten komen, of nu gaat om 1 wp in de B om te springen of wp in het Z voor predikaten; het zou niet moeten kunnen!

Je krijgt punten voor wat je laat zien, niet voor hoe hard je ze nodig hebt. In ieder geval, dat denk ik altijd nog maar.

Zou graag ook wel wp hebben in Z met verschillende paarden, zou stuk beter verkopen. Moet ik dan ook naar de jury gaan om dit te vragen, want dan paard immers meer waard?
Zo heeft iedereen wel een reden denk ik waarom je een wp wil, hier kan de jury echt geen rekening meehouden!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:37

Vragen staat vrij.

Mijn antwoord is dan altijd: natuurlijk wil ik dat winstpunt geven.... als ze het verdient ;)
Ze mogen dan zelf bedenken wat dat betekent.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:40

Mijn vorige instructeur (alom bekende (spring)jury & parcoursbouwer) deed dit dus wèl doodleuk hè :o : "Ah jong tou nou, dat wichtje wil ja springen ja, du dat wichtje ee`m `n winstpuntje." (Gronings :+ ). En ja hoor, kind had een wp rond.

Ik zou het echt niet durven; vind zelf nog steeds dat je het moet verdienen; het gevoel dat je het zelf voor elkaar knokt om je doelen te halen is overigens ook niet verkeerd :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:56

Als de wp zo worden toegekend zit er ook een grote fout bij de jury lijkt mij, en krijg je op een gegeven moment problemen in de springklasses, met combinaties die daar niet horen. Dan komen er ongelukken :(

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:10

goed dat je het niet gevraagt hebt en dat het wel gelukt is. veel zeggen hier dat je geen goed parcour kan rijden als je geen winstpunt kan halen. hier ben ik het ook niet mee eens.
vind het wel een rare regel dat als je ooit een wp hebt gehaald in de dressuur dat je dan altijd mag springen. als je dan een supermak paard zou hebben, een wp en vervolgens een paard die de basis helemaal niet heeft, dan kan je toch gelijk springen.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:03

Uums schreef:
Mijn vorige instructeur (alom bekende (spring)jury & parcoursbouwer) deed dit dus wèl doodleuk hè

Laat me raden, Jan O?

Een winstpunt in de B is niet zo moeilijk te halen als je je paard netjes voor elkaar hebt. Maar goed, dat heb je nu zelf ook wel gemerkt.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:34

haha dit had ik ook, en ik kreeg ook het "advies" om er om te vragen.. gewoon stug door gegaan en uiteindelijk toch dat ene puntje gekregen door te werken, en ik kan je vertellen dat voelt 100x beter dan dat je het hebt gekregen. ik heb er zelf voor gewerkt :j ( bij mij kwam het trouwens omdat ik de druk voor mezelf te hoog maakte omdat ik zo graag wou springen :x )

gefeliciteerd met je wp :D