Hoe paardenpoep opruimen op straat ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Re: Hoe paardenpoep opruimen op straat ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:15

met zo'n zak stront aan de kont lopen lijkt me voor een paard helemaal niet fijn!
En als je dan gaat draven dan klapt de kak je om de oren hahaha.
Als ik dat de mijne om zou hangen dan kwam ik wel met de stront in mn nek thuis hoor hahaha(alle niet paardeliefhebbers hebben dan lol)
Nee ik kan me bij zo'n poepzak echt niks voorstellen,ja misschien bij een koetspaard die alleen maar in stap gaat ofzo maar bij een bereden paard??????

Heeft iemand daar trouwens al mee gereden?Ben wel benieuwd hoe dat dan bevalt.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:43

mijn pony scheet echt nooit op straat was echt geweldig :D
die deed het altijd netjes in stal :o

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 01:04

die van mij poept wel een paar keer tijdens een ritje in het bos of over de weg naar de rijhal. Meestal ga ik even de berm in, als het lukt. Ik ruim het nooit op, maar rijd dan ook nooit binnen de bebouwde kom.
Op de oprit ruim ik het wel op..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:07

funnyhorses schreef:
men moet zich niet zo druk maken om een paar paardepoepies!
Ik zie me al afstappen om de stront een andere kant op te schoppen,ja daaaag!hahaha.
Als je paardje poept dan zij het zo en wie zich eraan stoort heeft pech!Er zijn echt wel ergere en belangrijkere dingen op de wereld waar men zich druk om zou moeten maken.

Oh, dus jij vindt het ook niet erg dat als je in je straat je voet zomaar in een grote hondendrol parkeert? Die hond moet tenslotte ook poepen en zich daaraan stoort heeft gewoon pech. }>
Waarom zou je niet even afstappen om de stront van je paard in een woonwijk even aan de kant te schuiven? Geen wonder dat ruiters steeds minder welkom zijn in de bebouwde kom en dat boetes steeds hoger worden. Mag ik je als mederuiter heel hartelijk voor bedanken >;)
Het argument dat je er niet meer opkomt is alleen maar een argument om helemaal niet buiten te gaan rijden, zorg eerst maar eens dat je paard fatsoenlijk is opgevoed.

Cherokee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:45

normaal rijd ik gewoon door maar als mensen er wat van zeggen vraag ik of ze 2 plastic zakjes hebben en dan doe ik er een om mijn hand heen en pak ik ze op en doe ze in de andere zak.. :')

Cherokee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:46

en het zakje gooi ik meestal ergens in een afvalbak :=

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:49

Ghehe, ben ik even blij dat mijn paarden in een paardendorp staan. Daar heeft zo ongeveer iedereen paarden, en wordt er dus niet omgekeken naar een drol meer of minder.

Ik zou maar even gaan oefenen met op en afstappen buiten TS..

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:53

Wat is het toch heerlijk dat mijn paard niet poept onder het werk O:)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:48

Denisee11 schreef:
Wat is het toch heerlijk dat mijn paard niet poept onder het werk O:)

Op een buitenrit van een paar uur zou ik me daar toch behoorlijk zorgen over gaan maken.......

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:51

Als mijn pony op straat [openbare weg] poept laat ik het gewoon liggen.Poept hij op de stoep of bij iemand bijna voor de deur [steegje] dan stap ik af en schop het óf in de goot of in de bosjes.In ieder geval schuif ik het naar de kant toe.Op straat is de poep zo weer weg,auto's rijden het plat en als het regent is het zo weg.Hier lopen ook altijd paarden met huifkar door de straat,deze laten ook de poep liggen.Dus blijkbaar mag het gewoon blijven liggen.

poematutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:13

Bij ons is het straks verplicht om met poepzak te rijden.
Nu nog niet.
Nu laat ik ze meestal in het gras op in de zee poepen.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:17

Ik rij meestal alleen in een park en daar zorgde ik gewoon dat het de bosjes in ging , als ik langs huis reed poepte mijn paard altijd recht voor de deur dus dan ruimde mijn moeder het vaak op als we weer weg waren en anders deed ik het en hield zij even mijn paard vast.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:47

citaat:Nu laat ik ze meestal in het gras op in de zee poepen.

Whahahaha,dat vind ik wel grappig.Hoe je dat zo droog zegt.

poematutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:43

oops type foutje..
op is natuurlijk of.
Maar t is wel waar.
Ik woon op een eiland, dus rij vooral door duinen, bos en bij zee..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:47

Waratje schreef:
funnyhorses schreef:
men moet zich niet zo druk maken om een paar paardepoepies!
Ik zie me al afstappen om de stront een andere kant op te schoppen,ja daaaag!hahaha.
Als je paardje poept dan zij het zo en wie zich eraan stoort heeft pech!Er zijn echt wel ergere en belangrijkere dingen op de wereld waar men zich druk om zou moeten maken.

Oh, dus jij vindt het ook niet erg dat als je in je straat je voet zomaar in een grote hondendrol parkeert? Die hond moet tenslotte ook poepen en zich daaraan stoort heeft gewoon pech. }>
Waarom zou je niet even afstappen om de stront van je paard in een woonwijk even aan de kant te schuiven? Geen wonder dat ruiters steeds minder welkom zijn in de bebouwde kom en dat boetes steeds hoger worden. Mag ik je als mederuiter heel hartelijk voor bedanken >;)
Het argument dat je er niet meer opkomt is alleen maar een argument om helemaal niet buiten te gaan rijden, zorg eerst maar eens dat je paard fatsoenlijk is opgevoed.

Een hond kun je trainen dat ie pas doet poepen als ie op de bestemde plek is maar ik vind het idd niet zo'n ramp als er een hondedrol in de oprit ligt!
Ik haal het weg en klaar is kees!
Bovendien is paardenpoep niet met hondepoep te vergelijken vind ik.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 00:01

funnyhorses schreef:
Een hond kun je trainen dat ie pas doet poepen als ie op de bestemde plek is maar ik vind het idd niet zo'n ramp als er een hondedrol in de oprit ligt!
Ik haal het weg en klaar is kees!
Bovendien is paardenpoep niet met hondepoep te vergelijken vind ik.

Er zijn weinig mensen die zo 'tolerant' zijn als het gaat om een drol op je oprit. De meeste mensen vinden dat bijzonder storend en onbeschoft. Hoe moeilijk is het om op te letten wanneer je dier (hond of paard) aanstalten maakt voor een grote boodschap en hem dan even met het poepgat boven een passende locatie te parkeren? Heb je nooit geleerd om de benen van je paard een gewenste richting te laten bewegen?
Inderdaad is paardenpoep niet met hondenpoep te vergelijken, de stapel poep is vele malen groter!!

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 10:28

hahaha zeeeker niet!
Kom nergens waar die poep in de weg ligt...
In de stad hier ga je niet bepaald met je paard rijden!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:54

Ik stap eigenlijk altijd even af om het in de berm te schoppen. Jammer van mijn vieze leren laarzen dan, maar vind het wel zo netjes :) ik irriteer me ook aan hondenpoep, en hoewel paardenpoep misschien wel minder vies is en sneller weg is, dat vindt lang niet iedereen! Dus als je de buurt te vriend wil houden, dan moet het maar even zo :)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:06

Ik verbaas me eerlijk gezegd wel een beetje over de laksheid waarmee sommigen reageren. Ik ruim het altijd op als mijn paard in de bebouwde kom heeft gepoept! En ja, dan ga ik met de fiets +mestboy terug na het rijden, jammer dan als het 15 minuten fietsen is, ik vind dat een kwestie van fatsoen, normen en waarden.

Ik zou het ook niet leuk vinden als er bij mij op de oprit gescheten wordt, dus wat niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Overigens... bij ons voor wordt er altijd gescheten door dezelfde kerel... of nou ja, door zijn hond dan :P Ik heb hem al een paar keer er op aangesproken want hij woont in de straat en wij hebben allemaal minimaal 2 hectare tot onze beschikking. Ik laat mijn hond ook op ons land poepen, daarvoor ga ik niet naar een ander toe. Mijn man is al vele keren in de stront van zijn hond gestapt en dat was ik nu zoooo beu :( Dus ik heb hem nu gewaarschuwd: Als ik nu nog één keer merk dat hij zijn hond opzettelijk uitlaat in onze voortuin, dan kom ik hem persoonlijk een kruiwagen vol paardemest in zijn voortuin bezorgen :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:18

wat een hoop poeha om niks!
idioterie om een beetje paardenpoep!
volgens mij zijn het mensen die weinig beleven in hun leven en dan maar lekker over zoiets gaan lopen zeuren,pffff
Vraag me af of men zich niet beter kan storen aan kinderlokkers,dieven,aanranders en het overtollige gebruik van auto's?!Dat speelt zich namelijk meer af op straat!!!
(ja Waratje je kunt weer gaan stuiteren,kom maar op! :P :Y) )

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:50

Tot nu toe heb ik nog helemaal niet 'gestuiterd' hoor. En ik geloof ook niet dat jij in staat bent om dat te veroorzaken :P
Het feit dat er meer dingen zijn waar je je druk over kunt maken, betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor de resultaten van jouw gedrag. Als jij er voor kiest om in de bebouwde kom te gaan rijden, zorg dan ook dat andere mensen daar geen last van hebben. Als veel mensen er last van hebben gaan er wetten gemaakt worden en die wetten beperken meestal de bewegingsvrijheid van (bepaalde groepen) mensen, in dit geval je collega-ruiters. En bedankt, dus. }>
En ja, je hebt overal zeurpieten, leer er maar mee leven :P

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:48

Waratje schreef:
Tot nu toe heb ik nog helemaal niet 'gestuiterd' hoor. En ik geloof ook niet dat jij in staat bent om dat te veroorzaken :P
Het feit dat er meer dingen zijn waar je je druk over kunt maken, betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor de resultaten van jouw gedrag. Als jij er voor kiest om in de bebouwde kom te gaan rijden, zorg dan ook dat andere mensen daar geen last van hebben. Als veel mensen er last van hebben gaan er wetten gemaakt worden en die wetten beperken meestal de bewegingsvrijheid van (bepaalde groepen) mensen, in dit geval je collega-ruiters. En bedankt, dus. }>
En ja, je hebt overal zeurpieten, leer er maar mee leven :P

Amen to that!

Clev

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:21

Ik vind het wel netjes om de poep gewoon op te ruimen en het scheelt een hoop gezeik! Als je paard zo'n 5x poept is dat ook wel een beetje vervelend voor de mensen die ermee zitten. Buiten het dorp schop ik het altijd de berm of de sloot in, maar meestal zoekt ie dan zelf al een stukje gras op. Dus je zou kunnen proberen aan te leren om netjes langs de kant te gaan staan met zijn/haar kont :+ dat is al minder erg dan dat het midden op de weg ligt.
Ik heb trouwens altijd een tasje + handschoenen onder mijn zadel, dus dan kan ik het in het dorp opruimen en verderop weggooien, als ik zin heb, want vaak vind ik aan de kant schuiven in de goot goed genoeg ;) Is het niet mogelijk om te oefenen met op en af stappen?

Succes!

Ik heb trouwens zelfs een keer de stoep van een oude dame staan boenen. Het was zo smal daar dat ik even uit moest wijken over de stoep, natuurlijk moest meneer in die 5 meter daar poepen! Die vrouw bleef zo zeuren dat ik terug ben gegaan met water, sop en een bezem :o

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:33

ik loop gewoon in de kant als ik merk dat mijn paard moet gaan poepen,
bespaart een hoop moeite, maar dat merk je natuurlijk ook niet altijd..

dusty01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:36

je kan ook proberen iets van een uitvouwbare bezem meenemen(die bestaan egt) want dat is niet moeilijk meenemen en als je anders in een straat rijd vragen of iemand een bezem heeft