Geschoren vosje/wild valk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

prii_boy

Re: Geschoren vosje/wild valk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 22:41

Wat een apparte kleur, ik heb in je profiel gekeken maar je pony is wel veel donkerder dan die van mij, dus dan word die van mij waarscheinlijk nog lichter :)

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:02

k ga ook mijn voskleurige paard scheren, ik vraag me af, zou een 300 grams deken met een onderdeken van 350 gram niet iets te veel van het goede zijn? Hij heeft nu een 300 grams op, niet geschoren en ik vraag me af wat voor een onderdeken ik erbij zal aanschaffen voor als hij kaal is. Of misschien dat ik mijn zweetdeken eronder kan doen...Ik laat hem helemaal scheren.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 10:26

Ik zal denk ik geen zweetdeken eronder doen, dit omdat het vocht opneemt. Maar je wilt m nu al 650 grams word dat denk ik teveel, want dan moet je nogmeer opleggen wanneer het begint te vriezen, ik denk dat een 400 nu wel eerst genoeg is :)

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 16:22

Pff, pony is geschoren maar dat duurde nog best wel lang, in totaal 2 uur geduurt. Boy gedroeg zich keurig alleen de kleur die hij nu heeft ziet er niet uit, heel licht ik kan morgen eventueel wel foto's plaatsen mocht er belangstelling zijn :)

m_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:17

ik zit ook iedere winer te twijfelfelen of ik er zou scheren.. ik hyeb ook een vos maar heb het nog steeds niet aangedurfd!

m_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:20

prii_boy schreef:
Pff, pony is geschoren maar dat duurde nog best wel lang, in totaal 2 uur geduurt. Boy gedroeg zich keurig alleen de kleur die hij nu heeft ziet er niet uit, heel licht ik kan morgen eventueel wel foto's plaatsen mocht er belangstelling zijn :)

ja ik ben wel benieuwd! :D

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:28

Ik heb me nog niet eerder in het topic gemeld, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd! :)

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 21:12

Oke dan zal ik morgen wel foto's maken van mijn kale vriend. :D

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:00

ben ook benieuwd!

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:25

prii_boy schreef:
Ik zal denk ik geen zweetdeken eronder doen, dit omdat het vocht opneemt. Maar je wilt m nu al 650 grams word dat denk ik teveel, want dan moet je nogmeer opleggen wanneer het begint te vriezen, ik denk dat een 400 nu wel eerst genoeg is :)

Dat is inderdaad waar, een zweetdeken is natuurlijk niet echt heel ademend ook...Ik weet niet, durf het scheren ook niet helemaal aan!
Ben benieuwd naar de kleur van jouw kale vriend ;)

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 20:44

Oke, ik heb de foto's gemaakt en ik zal ze nu wel even uploaden voor de geinteresseerden :)

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 21:07

niet de mooiste maar wel de beste foto's :D`

Afbeelding

Afbeelding

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 10:52

prii_boy schreef:

Dit is nu trouwens niet meer zo, in het begin vond ik het raar, zo'n lichte pony maar nu ik er eenmaal aan gewend ben :+:

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:58

prii_boy schreef:

Is zat. Ook als het gaat vriezen. Een paard is een warmbloed en heeft zijn eigen termostaat.

m_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:52

ja het is inderdaad wel heel anders.. maar opzich vind ik het niet lelijk ofzo!
Ik hoef nu zoiezo niet te scheren want ik kan nu niet rijden en dat suurt nog wel een tijdje.. maar misschien volgend jaar dat ik het toch maar ga doen..

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:06

Die eerste foto := hij kijkt daar heel leuk :D
Ik vind de kleur niet lelijk hoor! Het is gewoon veel valer dan normaal :) Het is mooi gelukt!

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:08

_San87_ schreef:
prii_boy schreef:

Is zat. Ook als het gaat vriezen. Een paard is een warmbloed en heeft zijn eigen termostaat.

Ik denk dat ik dan een 150 grams onderdeken erbij ga halen :) dan heeft ie 450 gram. Als ik vind dat hij het koud heeft kan ik altijd een dikkere deken kopen! Gelukkig doet Toran (afkloppen) niet zijn dekens kapot maken, dus dat scheelt!

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 19:26

___Sanne schreef:
Die eerste foto := hij kijkt daar heel leuk :D
Ik vind de kleur niet lelijk hoor! Het is gewoon veel valer dan normaal :) Het is mooi gelukt!

Haha, ja boy kan je niet normaal op de foto zetten als hij het door heeft :') Hij komt dan helemaal nieuwsgierig naar je toe enzo :Y)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:39

Echt, ik weet niet wat ik hier lees...800 grams dekens...arme, arme paarden...we wonen niet in Siberië!
Zelfs geschoren kunnen ze nu nog wel zonder deken. Het is 15 graden!!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:45

Ik scheer veel paaren en ponies,maar van de week moest mijn prachtige valkkleurige merrie eraan geloven.Oeii.in het begin schrok ik me echt rot van de kleur die er onderuit kwam.Nu ben ik eraan gewent en vind ik het eigenlijk wel heel apart en mooi.
TRouwens,nu het nog zo'n lekker weer is,is 200 gr meestal genoeg na het scheren,maar het beste kun je even naar je paard kijken.Heeft hij het snel koud,dan wat meer,heeft hij het snel warm,dan wat minder,zeker nu het morgen weer 16 graden wordt.
Voor voor en na foto's van div paarden na het scheren ( incl mijn eiegn paardje) ..zie mijn website : www.healthyhorseranch.nl

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 20:49

Die van mij staat onder een 400 grams, maar hij staat wel op de tocht :j.

Ik vind die jou wel erg leuk geworden, appart maar leuk :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:54

die van mij is geschoren en staat onder 300 gr. Als het echt (en dan bedoel ik -10 ofzo) koud wordt gaat er een zweetdeken onder.

Pony van TS is trouwens geen gewone vos maar een reddun (oftewel wildkleur vos).
Niks geen valk iig, heeft alleen het dun gen, geen creme

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:28

prii_boy schreef:
Die van mij staat onder een 400 grams, maar hij staat wel op de tocht :j.

Ik vind die jou wel erg leuk geworden, appart maar leuk :D

Tocht is heel slecht. Zowel met als zonder deken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:33

prii_boy schreef:
Citaat:
@ Prii_Boy: Jouw pony is gewoon een vosje hoor. Niks geen valk of wildkleur :)

Het staat duidelijk aangegeven in het paspoort ;). En is als veulen ingeschreven, dus dan moet je naar de veulen foto's kijken, ik denk dat het paspoort niet liegt :)?

Niet aanvalend bedoelt hoor.

't Is een vos, eventueel wildkleur vos, dat kan ik zo op de foto's niet zien. De kleur van mijn paard (vos-sooty) staat ook verkeerd in zijn paspoort, op papier is hij een vos ;) En nog hengst :P

Welk model wil je gaan scheren? Dat is misschien wel handig om te weten wanneer we je gaan adviseren wat voor deken je moet gebruiken.
Edit: ik zie nu je foto's. Tja, hij is wel vrij bloot geworden he? Als je nou alleen de boeg en hals eruit had geschoren had hij ook zonder kunnen blijven staan, nu moet er een deken op... zou gewoon met een redelijk dunne beginnen, en dan kijken of hij het daarmee nog koud heeft. Het is momenteel niet koud, ongeschoren paarden kunnen die temperatuur prima hebben. Jouwe is weliswaar geschoren maar ik zou om te beginnen de deken blijven gebruiken die je er al op had liggen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 08:32

Mijn pony is roodbruin en heeft een mooie grijze/valk kleurige vacht na het scheren.
Voor foto zie dressuurfoto in profiel. Hij heeft er nu 350 gramms opliggen.