Is een bodyprotector zo goed om te dragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_natliii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 15:27

R0oszs schreef:
ik vind als je je zelf veiliger voelt in een bp dat je het beste er een kan dragen ;) moet je wel eentje hebben die goed zit en waar jij je lekker in voelt :)

volledig mee eens !

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 15:38

Ik draag er met springen altijd een. Ben er ook wel blij mee, is even wennen de eerste paar keer met rijden, maar het is echt een stuk veiliger.

jadieenefzo

Re: Is een bodyprotector zo goed om te dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:39

Hebben jullie misschien enig idee of een body protector ook echt het onderste deel van je rug / stuitje beschermt ?

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 08:56

onderste deel van je rug wel maar stuitje niet denk ik

SamDoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:15

ik ben het niet met alle reacties eens.. Ik heb ook een bp. Maar ik vind dat het je val beinvloed. Stel je valt dan val je er gewoon plat af. Je kunt niet makkelijk wegrollen bij voorbeeld omdat da ding zo stug is. Momenteel rijd ik een 3 jarige kwpn hengst in, maar draag geen bp. Wel gebruik ik hem voor recht te zitten,thuis.. Als ik de neiging krijg om mijn schouders voorover te doen.. 2 dagen rijden met bp en het is over. Groetjes

Femmie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:16

Ik heb er 1 gehad maar te klein gekocht.
Heb hem een paar keer omgehad en 1x mijn val gebroken :P
Plat op mijn rug gevallen, helemaal geen last, alleen een beetje schrik.

xDeniiseex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:32

ik moet hem verplicht met springen aan van mijn moeder, komt ook omdat toen ik de protector voor het eerst droeg ik meteen met mijn rug tegen de paal aan viel, en ik had er echt geen last van door de bp

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:39

Ik heb er ook eentje aangeschaft, gisteren voor het eerst mee gereden en hij was te lang, nu heb ik gehoord dat je er een stukje kunt afknippen maar is dit verstandig of moet ik hem toch door verkopen en een andere zoeken?? ik ben overigens wel klein dus vraag me af of ik et niet bij alle zal hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:14

SamDoelen schreef:
ik ben het niet met alle reacties eens.. Ik heb ook een bp. Maar ik vind dat het je val beinvloed. Stel je valt dan val je er gewoon plat af. Je kunt niet makkelijk wegrollen bij voorbeeld omdat da ding zo stug is. Momenteel rijd ik een 3 jarige kwpn hengst in, maar draag geen bp. Wel gebruik ik hem voor recht te zitten,thuis.. Als ik de neiging krijg om mijn schouders voorover te doen.. 2 dagen rijden met bp en het is over. Groetjes

Dan heb jij een bodyprotector gekocht waar je dus niet in kan bewegen. Tsja, als je dat niet kan kan je idd je vallen niet opvangen. Ik weet zeker als jij een goed zittende bp had gekocht dat je wel kan draaien en kan bewegen. Dus dit is je eigen schuld. ;)

Edit; als je een BP koopt kan je beter iets meer geld uitgeven voor een goede, waar je in kan bewegen en die echt super past. Als je er een koopt die te klein is oid beschermt hij niet, en zit hij net boven je onderste ribben en dus kan je beter zonder rijden, en idd je kan je dan niet bewegen en je vallen opvangen.

zambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:04

Hallo,
Ik heb zelf een Bodyprotor van Ruitergilde
Is er fijn maar ook niet zo dik
kan daarom makkelijk onder vestje.
Jasja weet ik niet.

Kinder vanaf € 99,50 ( ong. weet niet meer zeker je zou op internet kunnen zoeken)
Volwassen vanaf € 119,50

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:10

Je moet niet besparen op een goede BP. Veel verschillende proberen en kijken waar jij jezelf het prettigst in voelt.

Zonde om half geld te investeren in iets wat je toch niet aantrekt en dan van ellende weer een nieuwe koopt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:13

Ik rijd niet meer zonder BP. Ik heb er geen last van en ik draag het als een soort bodywarmer. En bijkomend voordeel: je zit netjes rechtop door de BP.

loesvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:52

ik heb er ook een en vind hem fijn zitten en het geeft me een fijn gevoel,
ben een keer heel hard in de hindernis gevallen en was blij dat ik mijn harnasje aan had :D :o