overige kosten trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: overige kosten trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:55

wij hebben ook een 2e hands trailer gekocht.
die kost ons nu 20,- per maand aan stallingskosten,
ca. 100,- per jaar voor onderhoud.

en extra benzinekosten natuurlijk, we hebben er een zwaardere auto voor moeten kopen, en manlief heeft zijn e-rijbewijs gehaald.
verzekering zit bij je autoverzekering inbegrepen (tenminste bij die van ons)

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 17:24

juval schreef:
wij hebben ook een 2e hands trailer gekocht.
die kost ons nu 20,- per maand aan stallingskosten,
ca. 100,- per jaar voor onderhoud.

en extra benzinekosten natuurlijk, we hebben er een zwaardere auto voor moeten kopen, en manlief heeft zijn e-rijbewijs gehaald.
verzekering zit bij je autoverzekering inbegrepen (tenminste bij die van ons)

oke bedankt voor de info.
zware auto enzo is er al.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:49

vuurberg schreef:
Je moet in iedergeval aan je verzekering melden dat je met een paarden trailer gaat rijden.
Wij laten onze trailer elk jaar nazien,
Wij wonen nu in Duitsland en daar ben je verplicht om de twee jaar te laten keuren, ik moet zeggen heel verstandig.
Want ik heb wel mee gemaakt dat een paard spontaan door de bodem zakt, het zal je toch gebeuren op de grote weg.

Oh?? Sinds wanneer moet je in Nederland melden dat je met een paardentrailer gaat rijden? Welke verzekering stelt deze idiote eis?

Mogelijk zijn in Duitsland de regels anders, maar ik heb hier nog niet meegemaakt dat het gemeldt zou moeten worden.

annastasia

Re: overige kosten trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:12

Wil je je trailer gaan verzekeren dan moet je het natuurlijk aan je verzekering melden, want die moet dan aangepast worden.
Wil je de trailer niet apart verzekeren, dan hoort deze gewoon bij de WA van het trekkende voertuig.
Mijn trailer is all risk verzekerd en kost me iets van €90,- per jaar

Verder is het verstandig je trailer ieder jaar te laten keuren icm een onderhoudsbeurt. Kosten hiervan zijn ca €125,-
Bedrag zal wel ietsje minder zijn, want ze hebben ook nog een ggk slot geplaatst en nieuwe bevestigingspunten om de stangen in hoogte te kunnen verstellen.

Verder is het verstandig een trailer te kopen welke al op kenteken staat. Trailers zonder kenteken moeten eerst gekerud worden.