Geschoren paard op buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:13

Ah oké :)

Duhelo

Re: Geschoren paard op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:40

ik varieer de dekens tijdens buitenritten naargelang het tempo.
paardlief is geschoren, en staat nu onder een 200 grams deken, als het kouder wordt 300 grams, en als het vriest 400 grams.

als ik een pittige buitenrit doe (met stukken draf en galop) rij ik meestal met een gewoon uitrijdekentje, maar in plaats van over mijn zadel, die ik het rond mijn middel (rij barefoot, dus zadel is ook te groot), zo heeft paard een uitrijdeken, en heb ik het lekker warm.
deken blijft gewoon tijdens draf en galop opliggen, uitgezonderd als ik hele lange stukken draaf/galopeer (zelden, maar dan sla ik de deken onder mijn kont :) )

als ik in de binnenpiste ga rijden, dan rij ik ze meestal met uitrijdeken in naar daar, en heb ik mijn fleecedeken met hals over mijn zadel liggen (die is heel ruim, dus dan enkel iets te kort,maar de uitrijdeken lost dat wel op), zodat als ze nat is ze lekker kan opdrogen op weg naar huis.
op weg naar de binnenpiste stappen we alleen maar, ^maar wel ruim 20 min heen en 20 terug.

beantsje

Re: Geschoren paard op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:45

er is geen enkele reden om een deken op te doen met een buitenrit. Even de lendenen warm toedekken tijdens een pauze ok, maar een uitrijdeken is eigenlijk onzin in ons klimaat.
Let er wel op dat je altijd goed los- en uitstapt! (maar dat geldt ook voor ongeschoren paarden)

Overigens scheer ik zelf een dekenmodel. Bevalt me uitstekend!