Paard met Gras verslaving !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Valliej15

Re: Paard met Gras verslaving !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 21:14

ja , ik ben over het algemeen heel concequent , en kan het ook echt wel , maar met deze knol is er ook echt niet een bepaalde klik ofzo , vind dat hij gewoon irritand is en ben nog een week op die stal en ga daarna hard opzoek naar een super springpaard ... ( iemand nog suggesties !? )

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:16

Als je je "grote liefde/knuffelbeer" zoals je hem in je profiel noemt nu "deze knol" noemt "zonder klik" dan ben je wel heel snel omgedraaid :n

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:16

als je nu al zo je neus op haalt voor dit paard en hier niet eens mee om kunt gaan dan kun je goed omgaan met een superspringpaard ook wel op je buik schrijven. Vooral als je weet dat een paard geen fouten maakt, een mens maakt er des te meer....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:20

En dit is gewoon een paard dat zn verzorgstertjes de baas is. Hij heeft daarnaast ook nog pijn, geen bespiering en zit niet lekker in zn vel. Daar kan dat paard niet zoveel aan doen.

Ik vind het niet zo netjes dat je eerst dit topic opent en het lijkt vanuit je profiel alsof je echt begaan bent met het dier en 3 posts verder als er ook zaken gesuggereerd worden dat je misschien ook zelf dingen anders kan doen deugt er plots niets meer van de eigenaar/stal en ook niets meer van het paard.

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 21:23

ik heb heel veel tijd en moeite in dit paard gestoken waardoor het een beetje eigen is geworden en toch ook wel een knuffel , hij kan heel lief zijn , maar is een draak , en een knol sorry zo noemen we de paarden op de stal , omdat ze er een beetje afgedankt bij staan en de eigenaar dit ook altijd zegt ... maar ben er nu na een tijd klaar mee dat hij zich zo gedraagt , en vraag daarom raad , haal me neus niet voor hem op , maar ik wil verder komen in de paardensport , en dat kan niet met een te dominant paard met zware hoekatrol ontsteking . het is niet eens mijn paard en ik probeer een oplossing voor hem te zoeken .. omdat ik hier niemand mee laat zitten ...

maar ik heb wel een klik met hem , maar alleen omdat ik zo veel bezig met hem ben geweest en ik ben dat nu zat , hij heeft me in mijn buik getrapt waardoor ik nu een maand niks mag doen , en dat vind ik niet normaal .. dus vandaar dat ik het nu een beetje zat ben

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:24

Eens, maar ik denk dat ze wel begaan is met het dier, maar is omgedraait naar stoer nadat ik commentaar had over zijn ieligheid, voeten en de hele verzorging van de oude man zelf.
Het meisje is pas 15 en denkt waarschijnlijk of kiest voor de gemakkelijke weg.
Als ze echt niks om dit dier gaf dan had ze heel dit topic niet geopend en had ze de nieuwe verzorgster en paard laten barsten.

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 21:26

heb echt wel een klik met hem , is ook niet slim om het zo te zeggen dat ik geen klik met hem heb, maar het is meer dat ik nu raad vraag omdat ik het niet meer weet met hem en misschien denk dat hij mij voor iets anders aan ziet dan een baas

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:27

Ok, dat klinkt al weer iets anders :-)

Heb je eventueel de mogelijkheid om een andere volwassene (een instructeur oid) er even naar te laten kijken?
Je schrijft dat hij zn vorige verzorgster ook de baas was, dus inderdaad een nieuw meisje gaat tegen dezelfde problemen oplopen. Hij weet nu precies hoe hij als groot volwassen paard jonge meiden de baas kan.
Een volwassene/instructeur kan wellicht ook kijken met de eigenaar of er een DA bij moet komen, danwel pijnstilling/ander hoefbeslag, danwel gewoon einde verhaal.

Punt is dat je als verzorgster van 15 niet zoveel in te brengen hebt bij een oudere eigenaar die het al jaren op zn eigen manier doet :\ . Enige oplossing is dan inderdaad ergens anders heen gaan, maar dan is er weer een nieuwe 15 jarige die bijna het ziekenhuis ingetrapt wordt.

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 21:32

zijn vorige verzorgster was 25 en had 14 of 15 jaar rijd ervaring , en die haatte hem op 1 of andere manier
dus hij is gewoon een soort duivel in onze omgeving ... maarja ik kijk wel hoe ik het doe iniedergeval alvast onwijs bedankt voor de info en tips , en nogmeer tips zijn altijd welkom !!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:34

Tsja, als zij geen klik met hem heeft gehad en niets in hem zag dan zal dat ook geen erg liefdevolle relatie zijn geweest.

Dat paard heeft dus eigenlijk slechte ervaring na slechte ervaring gehad :\

Als je met hem wandelt, doe je dat dan met hoofdstel of met halster? Anders kun je nog met hoofdstel en longeerlijn gaan wandelen. Dan heb je iets meer te zeggen en wat meer ruimte als hij weg springt.
En vooral niet meer aan de hand laten grazen de eerste tijd :-)

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:36

Wat zonde, het lijkt mij zo'n gevoelig dier.
Compleet niet op zijn plek en daardoor dit gedrag.
Hopelijk treft hij het nog in zijn leventje. :(:)

Imo.. is een hoofdstel en longeerlijn geen oplossing.
Begin klein, het wandelen komt nog wel.
Zorg er eerst maar voor dat hij niet steigert in de stal, hij netjes voor je opzij gaat zijn voetjes geeft bijvoorbeeld.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:36

Wat me in de topic heel erg tegen de borst stuit is dat je het paard een klier noemt, terwijl dit een dominantie probleem is wat je zelf hebt veroorzaakt. Jij laat hem gras eten, prima als jij dat wilt maar als je het niet meer wilt krijg je het paard niet overtuigd met je mee te gaan.

Geloof me, elk paard die de kans krijgt gaat liever gras staan eten als met jouw of wie dan ook meelopen. Het ligt aan de opvoeding en jouw conquentie hoe het paard hiermee omgaat.

Ten eerste is bij mij al wandelen = wandelen en eten = eten, dus waarneer ik met een paard ga wandelen wordt er niet gegeten. Mocht ik toch ergens naar toe lopen en er staat veel gras dan mag een paard van mij weleens grazen als ik dat zeg, maar als ik weet dat een paard hierna vervelend gaat doen gebeurd het dus helemaal niet, dan gaat hij maar grazen in de wei!

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 21:37

oke !
vind ik een goed idee , heb tot nu toe alleen met halster gestapt of met kaptoom om hem naar mij toe te trekken voor het geval dat zegmaar , maar ik ga het zeker doen !!

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 21:47

ik heb dit dominantie probleem niet veroorzaakt , zoals je al ziet in 1 van mijn reacties is dat een meisje van 25 met 15 jaar rijd ervaring op hetzelfde probleem is gestuit en hier acuut mee gestopt is ! ik ga altijd express aan de kant lopen zonder gras , maar zoals je ook al leest is hij te sterk voor mij en rent hij zo naar de andere kant van de weg , ik leef in een wat groener deel van noord holland met veel weilanden en akkers , en als hij een dagje goed gewerkt heeft ga ik altijd gewoon na het rijden met een halster om even stappen uitstappen en ook een beetje grazen ... ik doe dit niet bij iedere wandeling en ook niet iedere keer na het rijden , dus hij heeft soms de mogelijkheid om te eten en soms ook niet , maar misschien ben ik niet concequent genoeg en dat geef ik toe , maar niet dat ik het probleem veroorzaakt heb , en ieder paard houd van gras maar dit word absurt ... zal vanaf nu meer de baas zijn en daaraan werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:21

Valliej15 schreef:
ja , de eigenaar is te oud om ze te verzorgen , en heeft ons er zegmaar mee '' los gelaten '' en ik wil binnenkort een eigen paard gaan kopen , maar heb geen zin om een kind van 12 met zo'n klier los te laten , dus ik dacht misschien ( klinkt triest maar ) af laten maken ? hij heeft denk ik wel veel pijn ?

Oeps, ipv quote op bewerkt gedrukt :o?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-09 22:48, in het totaal 3 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:29

Het is misschien handig als de nieuwe posters in dit topic eerst even de rest doorlezen aangezien de TS haar reacties al heeft toegelicht :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:36

Apple schreef:
Het is misschien handig als de nieuwe posters in dit topic eerst even de rest doorlezen aangezien de TS haar reacties al heeft toegelicht :-)

Volgens mij doel je op mij, ik heb het hele topic gelezen, braaf he!
Maar ik wilde wel even benadrukken dat het imo belachelijk is dat jij je paard wil laten afmaken omdat je het niet onder controle hebt. Kan ze zoveel toelichten als ze wil, maar dat soort dingen hoor je imo niet te denken als je zelf een probleem hebt...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:39

Volgens mij ging dat om de hoeveelheid pijn die hij heeft ten gevolge van zn HKO? Dacht ik hoor? :-)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:42

laat hem niet meer grazen, concequent blijven,..en als hij echt te gevaarlijk word vind
ik dat er eigenlijk nog maar 1 oplossing voor mogelijk is...

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:43

Afmaken dus bitje?
Ookal kan het dier er zelf niks aan doen grijpt het alleen de mogelijkheden die het heeft omdat het simpelweg zijn natuur is?
Word ik wel triest van hoor.. :\

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:47

Hanneke84 schreef:
Afmaken dus bitje?
Ookal kan het dier er zelf niks aan doen grijpt het alleen de mogelijkheden die het heeft omdat het simpelweg zijn natuur is?

zoals ik lees is hij op het moment dat hij gras ziet zeer gevaarlijk, als dit NIET meer kan hertsellen
qua gedrag vind ik het te onverantwoordelijk ja ,...
De ts heeft al een gebroken rib gehad, ze hoeft er toch geen gebroken nek bij?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:48

Hanneke84 schreef:
Afmaken dus bitje?

Heeft het dier dan zo'n mooi leven? Om eerlijk te zijn denk ik dat het paard beter af is als het dood is dan zo met pijn verder te moeten en dan ook nog te maken hebben met goedbedoelende verzorgstertjes en een eigenaar die er ook niet meer voor zorgt.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:50

Waratje schreef:
Hanneke84 schreef:
Afmaken dus bitje?

Heeft het dier dan zo'n mooi leven? Om eerlijk te zijn denk ik dat het paard beter af is als het dood is dan zo met pijn verder te moeten en dan ook nog te maken hebben met goedbedoelende verzorgstertjes en een eigenaar die er ook niet meer voor zorgt.

dit zie ik er ook achter, het paard heeft een ernstige hoefkatrol en tja, .... laat hem desnoods in een weide staan en
laat hem genieten, maar ik vind dit gewoon puur onverantwoordelijk...Het is sneu maar ik zie hier geen eind aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:50

Valliej15 schreef:
ja , de eigenaar is te oud om ze te verzorgen , en heeft ons er zegmaar mee '' los gelaten '' en ik wil binnenkort een eigen paard gaan kopen , maar heb geen zin om een kind van 12 met zo'n klier los te laten , dus ik dacht misschien ( klinkt triest maar ) af laten maken ? hij heeft denk ik wel veel pijn ?

Apple, ik lees hieruit dat ze vooral geen zin heeft dat een andere verzorgster hem zou doen.

Imo zou een verkoop beter op zijn plaats zijn. Liefst een eigenaar zoeken die wel consequent is en het paard kan opvoeden.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 22:52

Dit dier heeft nu een mooi leven zolang mensen niet met hem bemoeien. Mensen verwachten dingen van dieren en als ts met hem bezig is gaat het mis. Ze erkent zelf dat ze misschien niet al te consequent is en haar voorganger het dier haatte.. Ja dan denk ik ( imo niet zo vreemd) dat het dier nog een kans heeft zich te laten zien. We kennen allen het dier niet dus we gokken nu wat er moet gebeuren. Haal er een da of prof iemand bij en laat die oordelen wat er met het beestje gaat gebeuren. Dat lijkt mij het wijste wat er kan gebeuren :j Ernstige hko is hko 4 heeft mijn pony ook, maar hij is nog niet rijp voor de slacht hoor.. :n