Echt duurzame en goede rijschoenen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:45

Ik ben benieuwd naar de schoen die je gekocht hebt, voor zo'n bedrag wil ik hem misschien er wel bij. ;)

Anoniem

Re: Echt duurzame en goede rijschonen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:37

Ik heb zelf vorig jaar Harry's Horse gekocht, met veters en rits. Echt superfijne dingen, heb ook heel wat uren op een dag aan en kan er echt alles mee.
Hebben een speciaal veringssysteem dmv lucht, lopen dus ook makkelijk.

Zal wel eens kijken of fotootje heb

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:17

Ik herken het probleem, vooral als ik op stage ben. De laatste keer heb ik het dan ook opgelost door kisten aan te doen als je niet rijd, en tijdens het rijden, laarzen oid (ik heb dan ariats).

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 09:58

astridelise: we hadden onderstaande schoenen besteld. Eindelijk zonet gearriveerd (waren wrs gewoon vergeten ze te verzenden), passen perfect en zien er goed uit. Ben dus heel benieuwd hoe ze bevallen cq hoe ze zich houden.

http://link.marktplaats.nl/282051152

Softijs101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:59

M'n zus heeft Harry's horse en ze zijn goed en niet lelijk ofzo. :D

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:50

Ik heb deze:
http://divoza.com/shop/a.visit/4ae4037c ... ieding.jpg

Ik denk nu ong. 4 maandjes :)
Ben er zelf erg tevreden mee, gebruik ze in de lente, zomer en herft met Petrie chaps ;)
In de winter draag ik Thermoboots.
Jodhpurs bevallen mij erg goed, vandaar dat ik na deze waarschijnlijk een paar duurdere/betere ga kopen! :)

Femmie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:20

Zelf heb ik thermo laarzen, en ze zijn heel fijn!
ik heb ze nu ongeveer 2 jaar, en heb er geen klachten over.
Ze zijn lekker warm en waterdicht.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:48

Ik loop al een paar jaar op gewone wandelschoenen van Meindl. Hiermee loop ik gewoon door de bagger, ik mest ermee uit en ik rij er soms mee als ik geen zin heb ik laarzen. Ze zijn ook nog best geschikt voor rijden, omdat ze een goed profiel en een hak hebben. Ze zijn nog aardig waterdicht ook! Ik heb ze wel van tevoren met zo'n speciale spray behandeld.

Amanda_T

Re: Echt duurzame en goede rijschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:53

Ik heb schoenen van Mountain Horse, ze hebben me ruim 120 euro gekost, maar nu, ruim een jaar later, loop ik er nog steeds op. Rits is nog goed, zool ziet er nog perfect uit, en alle stiksels zijn ook nog goed! Verder heb ik er niet veel onderhoud aan, en het is ook niet zo dat ik ze spaar, door er bijvoorbeeld niet mee uit te mesten. Helaas heb ik wel een model wat uit de collectie is gegaan. Ik had het laatst paar wat ze bij de winkel hadden. Maar ben over MH dus meer dan tevreden!

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:44

Mijn ariats zijn ook na ongeveer anderhalf jaar gesneuveld (en dan ben ik alleen maar 's avonds bij mijn paard) en vond het zonde om weer zoveel geld uit te geven. Heb nu jodphurs van Divoza huismerk gekocht maar eerlijk gezegd kan ik er niet aan wennen. Zijn lager bij de enkels en vind ze gewoon niet fijn zitten. Ik rijd er ook minder fijn mee.

Ts, die jodphurs heb ik ook gezien. Is het wat? En is het nubbuck leer, of gewoon glad zwart leer?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 20:51

Sjoyceje schreef:
Mijn ariats zijn ook na ongeveer anderhalf jaar gesneuveld (en dan ben ik alleen maar 's avonds bij mijn paard) en vond het zonde om weer zoveel geld uit te geven. Heb nu jodphurs van Divoza huismerk gekocht maar eerlijk gezegd kan ik er niet aan wennen. Zijn lager bij de enkels en vind ze gewoon niet fijn zitten. Ik rijd er ook minder fijn mee.

Ts, die jodphurs heb ik ook gezien. Is het wat? En is het nubbuck leer, of gewoon glad zwart leer?

Het is idd soort nubbuck, mijn dochter vindt ze heerlijk zitten (fijnste tot nu toe) en ze staan ook nog eens superelegant.
Ze heeft er zo'n schik mee, dat ze deze eigenlijk niet eens naar stage aan wil omdat ze het zonde vindt ;) Ze heeft afgelopen week vrij gehad dus alleen thuis aan gehad, kan er verder dus nog weinig van zeggen. Mochten ze redelijk lang meegaan dan bestel ik zeker nog een paar. 4 paar per jaar a 19,95 is goedkoper dan 2 x per jaar schoenen van rond de 80,00 euro.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:52

intresant topic
heb jodphur gehad van harry's horse dat was 3 maanden nog een paar was 2 maanden en heb nu saxon en dat was 4 weken. bij mij laat de lijm los maar loop ermee door de blub wei mesten etc. ga van de week werkschoenen halen die houden het nog het langste vol dat is een half jaar

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:58

Bedankt Aslo!
Vraag me alleen af of het dan wel staat met mijn leren chaps er boven, want die zijn namelijk van mooi zwart (glad) leer.

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:19

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:06

Dan heb je volgens mij echt pech gehad met die Ariats.

Ik heb zelf Ariat herits, met een rits en die kostten iets van 100 Euro. Ik heb ze nu een jaar of 3 en ik gebruik ze heel intensief, dus ook bij het uitmesten (2x per dag), het rijden, paarden buiten doen, in de tuin werken enz.
Ze zitten heerlijk. Nu pas, na 3 jaar gaat bij de rechter de rits soms niet goed dicht, en ik zag dat het leer een barstje vertoond. Dat komt denk ik ook wel omdat ik ze pas 2x gepoetst heb in al die tijd :o

Mijn vriend heeft dezelfde, maar dan in een andere kleur. Bij hem kwam er ook een barstje in het leer. Daar is een stuk opgezet. Maar hij gebruikt ze nog intensiever.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:14

Die Ariats heb ik ook gehad. Heb ze nog wel redelijk onderhouden maar van mijn linkervoet is het leer aan de binnenkant helemaal los van de zool. Is echt een groot gat.
Had ze ook gekocht omdat ik hoorde dat ze zo lang mee gaan maar dat viel dus tegen.
Misschien dat ik ze alsnog weer koop, zoals ik al schreef kan ik niet wennen aan mijn nieuwe.

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:24

Welke model van kieffer heb je gehad? Ik heb nu een paar, en vind ze heerlijk zitten en kunnen prima tegen een stootje :)

Let wel, rubberen zolen worden snel aangetast door ammoniak, dus als je dochter veel in de stallen staat te werken, is dat wel een groot nadeel.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 13:31

De andorra, die van secu materiaal, juist omdat die tegen water, modder, mest etc kunnen. De buitenkant blijft ook wel oké, maar de binnenkant niet.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:20

Aslo, mooie schoen voor weinig. Ik denk dat ik ze ook bestel, vallen ze qua maat ook goed? Want soms heb je wel eens dat je een maat groter moet hebben.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 12:15

Maat valt precies goed, mijn dochter heeft altijd 37 en past perfect.
In tegenstelling tot die Kieffer Andorra, deze vallen ruimer.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:36

Ik zweer bij mijn Mountain Horse stalschoenen die inmiddels alweer zo'n 3/4 jaar meegaan.
Afbeelding

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 08:25

LoveStella: ik heb dezelfde als jij, bevallen idd super. Heb ze zeker al zo'n 5 jaar en nog helemaal oké. Maar mijn dochter vindt ze te lomp voornl. vwb het rijden en ze is bang dat ze in de beugels blijft hangen mocht ze van een jong paard gelanceerd worden tijdens het zadelmak maken.

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:26

aslo schreef:
De andorra, die van secu materiaal, juist omdat die tegen water, modder, mest etc kunnen. De buitenkant blijft ook wel oké, maar de binnenkant niet.

Oke :) Die heb ik ook ja, heb ze nog niet heeel veel gebruikt, dus het kan inderdaad wel zijn dat de binnenkant van mindere kwaliteit is. Ze vallen idd wel ruim, heb normaal maat 41, maar heb toch een 42 gekocht omdat ik door het stugge materiaal er niet in kwam. Nu ze wat ingelopen zijn, zijn ze idd wel erg ruim.

Zie dat je dochter nieuwe schoenen heeft besteld, hoop dat ze hier veel plezier mee heeft en dat ze wat langer meegaan!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:30

Het allerbelangrijkst is dat je de schoenen goed onderhoudt. Het leer moet beschermt worden tegen de mest en andere rommel die je op stal tegenkomt.

Ariat schoenen zijn echt goede schoenen, maar je moet ze wel onderhouden.