Afspraak niet nagekomen..koop paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Re: Afspraak niet nagekomen..koop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:43

Ik woon vlak bij Nederweert en ben wel een beetje bekend in het paardenwereldje alhier. Ik zou per pb graag de naam willen weten van deze mevrouw?

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 20:44

annastasia schreef:
Is dit het paard wat jij nu op stal hebt staan (van de foto)?
Heeft het KWPN je verder nog van informatie voorzien?

Mocht je het paard willen houden, dan zou ik iig niet eerder het paspoort van jouw merrie de deur uit doen voordat alles rond is.
Zal ze trouwens ook niet zo met andere kopers omgaan?
Bv. Jouw merrie wordt morgen verkocht, maar ze kan het papier er niet bij leveren omdat deze zogenaamd nog bij het KWPN ligt......

Daar ben ik ook bang voor dat ze dit wellicht bij iedere verkoop dit flikt! Hebben haar nnet weer gebelt maar ze neemt natuurlijk haar mobiel niet op :(
Ga het KWPN dan ook maandag weer bellen en kijken wat ze me kunnen vertellen..

En dit is het paard wat ik nu op stal heb staan klopt en ben helemaal gek met hem!
Maar is toch niet te geloven dat er zomaar foto's van een ander paard gezet worden bij het te verkopen paard??

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:50

Heb je trouwens wel het paspoort?? Ik neem toch aan dat hij is gechipt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:51

Dat kan natuurlijk helemaal niet, dit is mensen om de tuin leiden!
Mensen denken naar dat paard te gaan kijken, maar die kan ze helemaal niet leveren.
Kun je sporthorses niet inlichten dat ze de advertentie verwijderen?
Ben nou toch wel eens benieuwd wie dat is....

Klopt het chipnummer wel?

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 20:56

Had vorige week ook het KWPN gebelt en het chipnummer doorgegeven en zo ook de kliniek via de fokker aan de gegevens van Aron b gekomen.

Paspoort heb ik gelukkig wel pfff :o
En ze heeft meerdere paarden op SPPORTHORSES staan ze heeft zelfs een mooie website het ziet er allemaal zeer professioneel uit!

Ja het is echt niet te geloven daarom hoop ik ook dat de mensen die de andere ruin gekocht hebben bij haar die ook bij dezelfde fokker vandaan komt genaamd Amadeus B van Obelisk deze mensen hebben wellicht dezelfde problemen met deze tante!
En weten hoogstwaarschijnlijk ook niet van de bemerking af!
Arm beest!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:03

Heb je haar op Bokt gegoogeld... dat wordt er nu bedoeld.

Dit is wel balen, kan je niet terug je paard weer omruilen en de paspoort terug geven en een bemerking laten maken bij het stamboek.

Maw, hierdoor de koop ongedaan laten maken.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 21:08

Ja heb haar meedere malen op google gezocht maar kan helaas niks vinden.

Omruilen is niet mijn eerste keuze ben zeer gek van het beest...het is zo een lief paard!
De merrie die ik bij haar ingeruild heb zou ze voor haar eigen gebruiken voor de fok en haar inzetten voor prive-gebruik.
Dit was voor mij ook een goede uitkomst en waren beide zo tevreden omdat de merrie en ik het niet samen konden vinden...helaas :o

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:23

Hoe kan dat andere paard wat te koop is, klinisch en rontgen zijn (goed)gekeurd.
Ten minste dat valt te lezen. Lijkt mij dat als je dat er neer zet dat een paard dan is goedgekeurd.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 21:25

annastasia schreef:
Hoe kan dat andere paard wat te koop is, klinisch en rontgen zijn (goed)gekeurd.
Ten minste dat valt te lezen. Lijkt mij dat als je dat er neer zet dat een paard dan is goedgekeurd.

Vreemd he dan zou dat dus om mijn paard gaan???

Gezien de foto's!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:28

er staan 3 foto's bij, maar de 1ste 2 zijn dan van het paard waar het om gaat en de 3e (jouw paard) is voor het mooie plaatje?

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 21:30

Klopt maar ik heb het idee dat de twee eerste foto's ook Aron B zijn gezien de aftekeningen achter zijn identiek zoals hij ze heeft.
Dit zijn misschien de foto's die ze heeft gemaakt toen ze ze opgehaald heeft bij het adres van de opfok dan zien ze er nooit zo goed uit als ze het land uitkomen?

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 07:19

Was al vroeg wakker vanochtend door het malen in me hoofd hierover.

Nu kwam het net in me op zou ze het achterhouden omdat:

Aron B wellicht eerder al verkocht zou zijn en dat die mensen hem al hadden overgezet op naam en erachter kwamen dat hij een bemerking had wanneer ze met hem aan het werk gingen?
En wanneer ik het papier zou hebben het zou zien omdat ze zegt dat ze de twee paarden zo uit het land bij de fokker vandaan heeft en dan kan het niet zo wezen dat het stamboekpapier al op een andere naam staat?

Net als die foto's de eerste twee zijn denk de foto's van dat ze ze net had opgehaald dat kan ik me indenken paarden die net uit de opfok zijn gehaald zien er niet zo uit zoals op de derde foto.

Maandag gelijk het KWPN bellen en navraag te doen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:19

goh wat een rare situatie zeg!
het verhaal lijkt een beetje op dat van Nathalie hier op bokt, misschien kun je haar pben?

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 10:33

Zal haar eens zoeken en vragen waar ze haar paard vandaan heeft?

Zeer vreemde situatie en snap best dat iedereen geld wil verdienen en dat er wel niet iets naar behoren gaat maar dit is gewoon asociaal!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:45

Nathalie op Bokt heeft haar paard toch uit Noord Holland?

Maar dit is niet echt een normale manier waarop het gaat. Ik hoop dat je er achter komt wat er nou precies aan de hand is.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 10:48

Ja die Nathalie komt volgens mij uit Putten?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:03

Ja Nathalie komt uit Putten ja. :j
Laatst bijgewerkt door Katja op 18-10-09 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde post weggehaald.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 11:40

Heb dat verhaal wel eens gevolgd maar dat was een mevr. uit Noord-Holland deze komt uit Limburg vandaan.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:50

Al met al wil jij graag de papieren bij je paard, dit kan want de vorige eigenaar heeft aangegeven deze per post aan jouw verstuurd te hebben. Deze zijn dus nu officieel kwijt geraakt waar dat mag Joost weten dus kun je het KWPN nu officieel verzoeken een kopie van het afstammingsbewijs op te sturen/uit te geven. Wanneer je dit schriftelijk doet kun je aangeven dat de vorige eigenaar ze verstuurd heeft en jij noot heb mogen ontvangen. Wel even de adres gegevens van de vorige eigenaresse erbij doen zodat het KWPN dit verhaal bij haar kan bevestigen. Ik neem aan dat je ook een zwart op wit koopovereenkomst hebt met die mw. even een kopie voor het kwpn bijvoegen. Veel succes ermee.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 12:07

Als ze al met de post verstuurd zou hebben en dit ook nog aangetekend zou hebben gedaan zoals ze heeft aangegeven dan is er altijd een bevestiging van het verzende op te vragen bij de post.
Dit nummer geeft ze niet door met allerlei smoezen hebben hier al vele malen om gevraagd.

Als het zo makkelijk was zoals jij beschrijft dan had dit ik zelf ook wel kunnen bedenken dan was ik hier niet eens een topic voor gestart helaas...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:08

Gaat dat zo makkelijk Hilden1971?
Want zo kan iedereen een nieuw papier aanvragen.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 12:14

Weet wel bijna voor 100% zeker dat het niet zo makkelijk gaat het is zo dat je bij de dan bij de aangegeven naam die op het stamboekpapier staat (die ik dus niet weet) neem aan dat dat nog de fokker zou zijn,

deze mensen moet je dan zien te bereiken en met hun in overleg het gehele verhaal voorleggen aan het KWPN en dan zien het voormekaar te krijgen dat je een kopie van dit papier krijgt waar natuurlijk ook kosten aan zijn verbonden.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:21

Kan het niet zo zijn dat het paard is afgekeurd door de verzekering en er een stempel op het papier is komen te staan ?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:25

Tjeetje, das ook wat.

Inderdaag geen klare koffie. Zoveel smoezen op korte termijn ruikt gewoon naar oplichting.

Ik zou alle actie die je inmiddels hebt ondernomen en alle reacties (smoezen hierop) op een rijtje zetten en dit overleggen aan rechtsbijstand als je die tenminste hebt.
Ga achter een verklaring aan van de mensen van wie de verkoopster het paard gekocht heeft om te bewijzen dat er niet nog meer tussenpersonen zijn geweest.

Een paard met een aanmerking op zijn klinisch rapport zal minder waard zijn als waarvoor jij hem hebt ingeruild. En als je geen stamboekpapier krijgt is ie naar mijn mening ook minder waard (voor het geval het je niks uitmaakt om uiteindelijk met een paard zonder stamboekpapier te zitten). Ik zou in ieder geval geld terug eisen.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 12:26

CM_ schreef:
Kan het niet zo zijn dat het paard is afgekeurd door de verzekering en er een stempel op het papier is komen te staan ?

Dit is ook al door mijn hoofd heen gegaan...en grote angst..
Waar kan je hiervoor info vinden?

Is dit via het KWPN of KNHS ik weet het niet?