2e rijpaard haalbaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:15

Tja, als je zegt dat je niet kunt rijden dan kun je misschien eerst eens op een goede manege op een goed paard springlessen nemen om te kijken of je dat onder de knie kunt krijgen(als ze je goed genoeg vinden rijden) want de basis van goed springen is nog altijd de dressuur, ik krijg ook steeds meer de indruk dat jij het niet kunt en dit op je paard afwent, jammer maar misschien moet je eens reeel naar jezelf kijken en nog even wachten met die 'grote droom' totdat je dit paard goed en netjes kunt laten lopen.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:22

1Boefje schreef:
Misschien wil ik gewoon geen draver meer rijden? Kan ook hé?

Ehm, mag ik het dan even heel simpel stellen:

Je wilt geen draver meer rijden. Nou stop er mee dan? Als je draver gelukkig is in de wei, en af en toe een ritje, wat let je? Toestemming van bokt? Onzin.

Als jij andere ambities hebt dan jouw paard je kan geven, dan zoek je een paard die je dat wel kan geven. Vooral als het financieel uit kan. Ik zie eigenlijk geen probleem, en ook geen reden voor een topic?

friskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:03

Een rilling gaat me over de rug... was jij het niet in dit topic? http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=192&t=1109829

en http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=192&t=1123233&hilit=speeltuin
...denk na voor je een ander levend wezen erbij haalt!
Jij alleen bent verantwoordelijk voor jouw daden, een beetje meer respect voor je paard zou geen kwaad kunnen en je band verbeteren. Back to basics, grondwerk. Een 2de paard gaat jouw aanpak niet veranderen, kwestie van tijd tot dat deze ook in opstand komt.

Als jouw paard constant mank staat..geef je hem voldoende rust? En dan heb ik het niet over een week stilstaan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:49

TS wil gewoon van het paard af blijkt wel maar zoekt een soort van toestemming. Of ze is gewoon aan het narren op bokt.

Oplossingen:

1 advertentie op internet
2 zuidlaarder paardenmarkt
3 in de worst ermee, hij is tenslotte toch afgereden en kreupel, dus waarom het dier langer laten lijden?

keus genoeg toch om er vanaf te komen.

Dan heb ik ook nog een tip: Blijf weg van bokt.

BigOne

Re: 2e rijpaard haalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:56

Ik heb de twee andere topic's gelezen en kan maar een ding concluderen: In mijn ogen ben je geen paard waard en hoop ik dat je daar zelf ook achterkomt, jammer dat er nog steeds mensen zijn die zo met dieren omgaan en zo'n giga dikke plank voor de kop hebben, jezus, wat heb ik een medelijden met Cisco.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:25

Aangezien ik nog op zoek ben voor iemand naar een braaf recreatiepaardje, kan hij wel naar Friesland komen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:02

Moderatoropmerking:
Slotje voor overleg.