Welk niveau starten met een Hengst Volgens FNRS??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:00

Ja dan was ik toch goed geinformeerd, ook zo fijn dat de mensen die je aan de telefoon krijgt van de KNHS zelf ook op de hoogte zijn van hun nieuwe regeltjes Lips are sealed

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:28

quote uit het regelement

Citaat:
Met hengsten mag uitsluitend worden deelgenomen aan wedstrijden, indien de ruiter de leeftijd van 12
jaar (pony's) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en bovendien de ruiter geklasseerd is (geweest) in de klasse
L2.
Een (pony)hengst dient op een wedstrijdterrein, gedurende de periode dat het dier niet bereden wordt,
zoveel mogelijk in een afgesloten ruimte (trailer, paardentransportauto, paardenbox) te worden geplaatst.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:51

Ja maar dat is voor KNHS wedstrijden. De vraag was, of dit ook geldt als je bij een FNRS wedstrijd??????????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:27

ow sorry
Foutje
dan hou ik me er verder buiten.

Brigitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 08:22

FNRS is toch alleen voor manege?

L of M niveau geldt voor de KNHS. UlbeH heeft het duidelijk over deze niveau's. Ik denk ook niet dat als iemand een paard gaat kopen dat het FNRS-niveau echt interessant is.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 09:28

dan weet ik het ook niet. hebben die geen site of eits dergelijks.

karin !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 21:17

Jawel hoorrrrrrrrrrr...............Gewoon F.N.R.S federatie nederlandse rijscholen of eigenlijk erkende rijscholen Haha!

karin !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 21:18

enne mr ulbe h die info hebben wij ook voor je aan de bar onder het genot van een biertje!!hihi

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:05

Denk alleen niet dat het interessant is voor een potentiële koper dat het paard bij de FNRS op een bepaald niveau heeft gelopen Verward
Daar is niet zo veel vraag naar en daar heb je bij de KNHS helemaal niets aan als je zo'n paard uit gaat brengen...

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 01:53

Tja weer van die stomme regeltjes..
Net als of je een hengst beter onder controle kan houden als je dat nivo heb berijkt.
Want daarvoor zijn die regels gemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:07

shasta schreef:
Tja weer van die stomme regeltjes..
Net als of je een hengst beter onder controle kan houden als je dat nivo heb berijkt.
Want daarvoor zijn die regels gemaakt

Nee klopt je kan hem niet beter houden.
Maar anders heb je van oetflappen, die een jaartje menege hebben gereden en denken dat ze wel een hengst kunnen gaan starten.

Leuk als je zo'n paard in je nek krijgt als je aan het rijden bent.

Vandaar de logische regel dat je een beetje moet laten zien dat je wat kunt rijden.
En zoals vaker gezegd.
L stelt geen hol voor, dus al die gene die denken dat ze er 5 jaar over doen omdat te halen, horen idd ook niet met een hengst op concours thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:16

Mag ik even zeggen dat ik dit heeel stom vind... Wat nou als je na al die jaren eindelijk geld bij elkaar hebt gespaard voor dat ene fantastische paardje, en het is een hengst. Dan mag je dus nooit starten! Echt belachelijk! Alsof hengsten per definitie wilder zijn dan ruinen of merries. Als ik bij ons op de manege rondkijk, dan hebben we er een aantal merries tussenstaan waar bijna niemand op kan blijven zitten. En ik ken zelf een aantal hengsten die echt doetjes zijn.. Vind het echt aso Verward

Lenneke

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:26

runningkawa schreef:
En zoals vaker gezegd.
L stelt geen hol voor, dus al die gene die denken dat ze er 5 jaar over doen omdat te halen, horen idd ook niet met een hengst op concours thuis.

Hmm... weet je wat het is, je moet dus een paard "lenen" om door die L te gaan, kijk ik heb niet het financieel vermogen dat ik er nog een redelijk goed dressuurpaardje naast kan houden voor die punten dus ben ik echt afhankelijk van iemand die zijn paard/pony uit wil lenen.
Dan ben je blij met elk paard wat je wordt aangeboden, want iemand moet dat maar willen en dan kan het wat langer duren wat ik dus persoonlijk niets vind zeggen over de kwaliteiten van die ruiter.
Ik schrijf me nu zo veel mogelijk in, het valt niet altijd mee, want Pony heeft nogal eens ponystreken..,scheelt je net weer dat puntje en je moet heel wat starten wil je binnen hele korte tijd 21 punten bij elkaar rijden, dat brengt dus ook weer heel wat kosten met zich mee, dus als ik er 5 jaar over zou doen kan het ook met andere dingen te maken hebben lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:31

Ik heb zelf ook geen dressuurpaard
en het was ook nog eens een hete donder, waardoor ik ook veel punten heb moeten laten gaan.
toch is het mij ook gelukt op binnen een paar jaar L te worden
En dat terwijl ik niet elke week weg ga en je hier maar 1 proef per keer kunt rijden.

dus als ik het kan met mijn paard, kan iedereen het Haha!

Zoniet geld nog steeds bovenstaande van wat ik gezegd heb.

Verder is het ook gewoon goed als je concours ervaring hebt

Op concours gaat het toch allemaal net wat anders al thuis, dus heb je zelf dan wat meer ervaring is dat wel lekker.

Hier kom je in de zomer op concoursen met meer dan 1200 deelnemers.
Dus echt wel wat anders dan thuis Lachen

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:35

Maar het was WEL je EIGEN paard. En dat is toch anders dan een paard enkelt rijden als er een wedstrijd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:43

oke met kawa wel
maar dat was ook pas mijn eerste eigen paard

Ik ben ook begonnen op paarden van anderen

de 1e waarmee ik starte was ook een springpaard.
die ik ook uit zou brengen om te gaan springen.
Maar ja, dan moest je eerst een wp halen.

Dat was gelukkig de 1e keer al gelukt
Verder heb ik het zomerseizoen afgemaakt en we waren toen L1

oja toen ik dat paard begon te rijden heb ik hem zadelmak gemaakt en was hij bij de 1e wedstrijd 5 weken onder het zadel.

Heb daarna nooit geen dresuuring meer gezien, totdat ik met Kawa jaren later, ben gaan dressuren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-05-03 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:43

runningkawa schreef:
Ik heb zelf ook geen dressuurpaard
en het was ook nog eens een hete donder, waardoor ik ook veel punten heb moeten laten gaan.
toch is het mij ook gelukt op binnen een paar jaar L te worden
En dat terwijl ik niet elke week weg ga en je hier maar 1 proef per keer kunt rijden.

dus als ik het kan met mijn paard, kan iedereen het Haha!

Zoniet geld nog steeds bovenstaande van wat ik gezegd heb.

Verder is het ook gewoon goed als je concours ervaring hebt

Op concours gaat het toch allemaal net wat anders al thuis, dus heb je zelf dan wat meer ervaring is dat wel lekker.

Hier kom je in de zomer op concoursen met meer dan 1200 deelnemers.
Dus echt wel wat anders dan thuis Lachen

Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, ik zeg dat er in dit geval vaak nog veel meer dingen meespelen.
Op mijn eigen paard zou ik er ook zo doorheen gaan, is ook niet een makkie maar ik ken hem door en door.
Plus dat je nu echt wel meer moet starten mbt die winstpunten, kijk als ik er maar 5 nodig had gehad was ik er al bijna geweest maar het zijn er niet 5 maar 21 en dan zakt de moed je wel eens in de schoenen hoor.

Maar goed, ik doe dit op mijn manier en ik hoop ze snel te hebben, want ik blijf natuurlijk gewoon stug doorgaan met mijn "leenpony" Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:51

Citaat:
Plus dat je nu echt wel meer moet starten mbt die winstpunten, kijk als ik er maar 5 nodig had gehad was ik er al bijna geweest maar het zijn er niet 5 maar 21 en dan zakt de moed je wel eens in de schoenen hoor.

Ben ik met je eens, die regel had er van mij niet hoeven komen.

Al ben ik iemand geweest die alles altijd braaf helemaal uitgereden heeft, omdat ik vond dat we die ervaring allebei nodig hadden.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:02

Ach als ooit het paard waar ik op zou gaan starten weer gewoon op 4 benen kan lopen ga ik die punten ook wel halen. Moeten er wel eerst een aantal hechtingen uit de borstkast van het prikkeldraad en niet meer kreupel zijn. Tenslotte heb ik de startkaart al 2 maanden ongebruikt thuis liggen. Ooit zal ik met dit paard gaan starten Extreme duivel .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:06

Dat is idd erg balen kingmarco

Helaas heb ik hier nu ook al de startkaart voor jan met de korte achternaam liggen
Nu alleen door de vogelpest
En dat ding heeft ook al veel tijd verloren door mkz en varkenspest Boos!
En korting of geld terug zit er dan niet in.

Maar jullie succes met het behalen van je wp in de L2

en nogmaals als ik het kan, kan iedereen het Lachen

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:07

Michellie schreef:
Mag ik even zeggen dat ik dit heeel stom vind... Wat nou als je na al die jaren eindelijk geld bij elkaar hebt gespaard voor dat ene fantastische paardje, en het is een hengst. Dan mag je dus nooit starten! Echt belachelijk! Alsof hengsten per definitie wilder zijn dan ruinen of merries. Als ik bij ons op de manege rondkijk, dan hebben we er een aantal merries tussenstaan waar bijna niemand op kan blijven zitten. En ik ken zelf een aantal hengsten die echt doetjes zijn.. Vind het echt aso Verward

Lenneke

Ik vind dit helemaal niet aso, je kan namelijk een hengst niet vergelijken met een merrie. Als een hengst het in zijn botte hersens haalt om op een wedstrijd een merrie te bespringen dan krijg je die er met geen mogelijkheid vanaf. En die hengst maakt het niet of de ruiter er nog op zit of niet. Ik heb ook jaren gespaard en geoefend om op wedstrijd te gaan en wil dan niet levensgevaarlijk verwond worden, omdat iemand zonodig het stoer vindt om een hengst te kopen, "die hebben zo'n mooie uitstraling". Want m.i. is een ruin hengst houden 9 van de 10 een kwestie van status. In ieder geval bij dressuur. Je kan nog het nog gebruiken om je paard een beetje te laten uitzwaren, maar als hij volgroeid is, is het volgens mij niet nodig hem hengst te laten.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:13

Ach je hebt altijd mensen die discrimineren en dus een hekel aan hengsten hebben. Sommige paarden zijn gewoon al te oud om te casteren of er is gewoon simpel weg geen reden om het te doen. Bij mij beiden.
Vertel mij nou eens een goede reden namelijk waarom ik die van mij zou moeten laten helpen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:16

Om direct wedstrijden te kunnen rijden zonder over 21 punten te beginnen?

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:20

Ach als dat de enigste reden is. Ik wil alleen maar wedstrijd rijden omdat ik dat leuk vind nergens anders voor. De risico's van casteren wegen niet op tegen de leukigheid. Andere redenen?
Laatst bijgewerkt door KingMarco op 09-05-03 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt