Regen/ winterdeken en toch niet waterdicht. Wat nu?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CCindy

Re: Regen/ winterdeken en toch niet waterdicht. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 13:36

Heb ik ook al over na zitten denken. Maar ik wil nu wel weer gewoon bucas, want daar weet ik iig van dat ze goed ademen en waterdicht zijn. Jammer dat ze niet zo geweldig liggen, maar dat heb ik nog bij geen een deken ondervonden en ik heb nu toch al verschillende merken gehad.

Als ik van Bucas er 2 zou willen, dan zouden dat de medium én de all-in-one worden, en dat wordt een beetje duur ...
Dat is 400 euro bij elkaar, alleen aan dekens :oo
en die fleece 0grams was ook al 150 of 160.

Ik meet dalijk op stal de temp. , omdat het nu volgens mij best warm is vandaag. Dan weet ik vanavond meer.

Bedankt voor je reacties steeds! :D

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 13:38

CCindy schreef:
Bij mij weet ik niet, ik denk dat ze het wel overal testen. De eigenaar van de ruitershop doet de test, ik ken hem wel goed dus dat komt wel goed ;)

Ik vraag het hier ook even, al heb ik het al in vele topics gevraagd :O ;
zal ik voor de vervanging van deze sectolin (300 grams)
voor de bucas medium (200-250 grams) of de bucas all-in-one (400-450 grams) gaan? Mijn pony staat 's avonds en 's nachts binnen, waar het natuurlijk niet zo koud is omdat ze daar met 18 paarden staan en dat zijn nogal kacheltjes. Wel een goede stal met open nok, maar het blijft redelijk op temperatuur in de winter. Mijn pony wordt niet geschoren, en daarom ben ik ook bang dat de all-in-one te warm is voor d'r. Maar de ruitersportzaak waar ik de test laat doen heeft alleen de all-in-one, en het is makkelijker en fijner om daar een andere deken te halen. Dan krijg ik mn geld van deze sectolin-deken ook eerder terug.

Die :O komt een beetje arrogant over hihi.
Ik bedoelde; al in vele topics gevraagd :oo
Verkeerde smiley (a)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:37

Het was rond 19:00h 12 graden op stal, ik denk dat het niet warmer wordt dan dat. Had het warmer verwacht!

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 21:56

Het gaat vanavond al vriezen, vannacht had het hier ook al gevroren.
Als je een 400 grams deken zou kopen, denk ik dat je er ook echt wel eentje nodig zou hebben voor de wat warmere dagen.
Of je moet beginnen met alleen snachts (begin van het seizoen zeg maar) en daarna opbouwen naar ook overdag?!
Beetje lastige kwestie idd.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:33

ahum :o ik citeer:
Als een product niet aan de verwachtingen voldoet, kun je het ongeacht de garantie terugbrengen naar de winkel.
Geleerd tijdens mijn juridische studie (heeft me al veel nieuwe dingen opgeleverd :P )

en anders schakel je kassa in :P

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:25

Cleo_ schreef:
ahum :o ik citeer:
Als een product niet aan de verwachtingen voldoet, kun je het ongeacht de garantie terugbrengen naar de winkel.
Geleerd tijdens mijn juridische studie (heeft me al veel nieuwe dingen opgeleverd :P )

en anders schakel je kassa in :P

Hahaha! Wat doe je precies, rechten gestudeerd en nu advocaat?

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:23

Ik heb mijn Bucas Medium net binnen gekregen. Hij voelt wel stukke dunner dan mijn (te grote) All in One zeg!
Ik weet dat dat bij Bucas niet veel wil zeggen, de dikte, maar ik ben nu toch een beetje bang dat de Medium te koud is voor wanneer
het overdag vriest of gesneeuwd heeft, want dan staat mijn pony gewoon in de wei.
Ik ben wel van mening dat paarden het niet snel koud hebben , maar om deze Medium de hele winter op te laten is misschien toch wat minder.
Een onderdeken zou dan misschien nog kunnen, maar dit bevordert de werking van Bucas natuurlijk niet, en zal misschien niet zo geweldig liggen.

Ik ga hem dadelijk eerst eens passen, en dan moet ik snel even beslissen. Als ik de Medium niet doe, kan ik morgen bij de ruitershop een All in One gaan halen.
Hebben jullie nog wat laatste meningen/tips?
De meeste zijn voor de All in One, met als argument dat je die niet hoeft te wisselen de hele winter, omdat hij goed de warmte doorlaat (dus goed ademt).
Maar ik heb zoiets van, beter te koud dan te warm, en als het niet nodig is doe ik daarom liever de Medium...
Echter, mijn pony gaat om 8 uur de wei op en dan kan het hartje winter best tegen de -15 aan liggen.