Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Miepie1980 schreef:Alleen een paard wat ziek is of bv problemen met het aanmaken van een goede vacht die hebben een deken nodig.
Verder zijn dekens vaak voor het gemak en comfort gemaakt voor paarden die veel werken en ruiters die ze dan niet graag dik in de vacht hebben om welke reden dan ook.
Zonder deken vergt wel meer tijd qua uitstappen. Maar scheelt weer dekens wisselen enz.
Orlando_ waarom zou een paard die hoog in het bloed staat geen wintervacht aanmaken? Een paard is een paard vind ik.
Snap dat iemand het liever niet wil. Maar als je paard gewoon 24/7 gewend is om buiten te staan is het volgens mij bij geen enkel paard een probleem.
_San87_ schreef:Wel vraag ik mij af, in hoeverre bijvoorbeeld de Achal Teke hier in dit klimaat buiten kan staan, omdat het dier uit de woestijn komt (al is het woestijnklimaat wel donders apart, natuurlijk). Iemand die daar uitsluitsel over kan geven?
Toch vind ik dat je zoals bij elk ras ook naar het individu moet kijken. Ik ken bijvoorbeeld ook een Teke die maar wat graag op stal gaat zodra de eerste regendruppels zich aandienen.