Hoeveel voor dit paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:46

Zeer slechte tijd van het jaar/jaren om een paard te verkopen des te gunstiger voor de mensen die willen aanschaffen. Papierloos, geen fokwaarde onvoldoende beleerd/ervaring
Wat zijn de kwaliteiten van de ouders??

Tot nu toe zou ik niet meer 1100 willen betlaen en dan vind het nog redelijk hoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:46

Oh en Annelies, in het geval van jouw paard liggen de prijzen (en de feiten) inderdaad wel net even anders.

Mi_Amore

Re: Hoeveel voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:50

@suleilitha: dat over die friezen bedoelde ik dus zoals jij het verwoordde ;) De informatie over het paard is zo gigantisch belangrijk bij aankoop.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:52

suleilitha schreef:
Oh en Annelies, in het geval van jouw paard liggen de prijzen (en de feiten) inderdaad wel net even anders.

Dat mag ik hopen ja, wat ik ervoor vraag is nog weinig ook voor een paard van zijn klasse :=
Maar ja, alles voor een goed tehuis hé? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 00:06

Hihi, maar dat stond er niet, Chipieke :D (maar geeft niet hoor)
Ik heb momenteel zelf een erg leuke Fries in de verkoop, mooi papier, ze is licht ingereden en tuigmak, maar ik denk dat we haar nog mooi even aanhouden, vanwege het feit dat ik er toch echt meer geld voor wil dan me tot nu toe is geboden.
Annelies, een goed tehuis is inderdaad ook bij mij een voorwaarde, al denk ik dat met het geld wat ik wil zien de kans op een slecht tehuis erg mee zal vallen ;)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 00:07

tussen de 1000 en 1200 , is wel reel denk ik

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 00:12

Vuilbakje die nog niks bewezen heeft en bovendien voor de sport als klein aanzien wordt en 0 fokwaarde heeft?

Niet meer dan 1300 euro lijkt mij heel redelijk...

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 00:14

Laat je het wel even weten als je de vraagprijs weet? Ben ik wel benieuwd naar.
Ik denk wel dat die een stukje hoger zal liggen dan de waardes die hier genoemd worden, zeker omdat ze wel weten dat jij het paardje graag wilt hebben.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 00:15

Dan moet ze het hard spelen. Hem durven laten staan. Die mensen zullen, als ze hem werkelijk graag zien, liever laten gaan voor die prijs naar een bekende dan voor 100 of 200 meer (zoveel zotten zijn er ook niet momenteel op de kopersmarkt) naar een onbekende.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 00:15

suleilitha schreef:
Hihi, maar dat stond er niet, Chipieke :D (maar geeft niet hoor)
Ik heb momenteel zelf een erg leuke Fries in de verkoop, mooi papier, ze is licht ingereden en tuigmak, maar ik denk dat we haar nog mooi even aanhouden, vanwege het feit dat ik er toch echt meer geld voor wil dan me tot nu toe is geboden.
Annelies, een goed tehuis is inderdaad ook bij mij een voorwaarde, al denk ik dat met het geld wat ik wil zien de kans op een slecht tehuis erg mee zal vallen ;)

Met goed tehuis doel ik ook op een passende combinatie en véél weidegang omdat het een erg gevoelig paard is en erg onrustig wordt als hij lang op stal staat.
Dus iemand die hem in een stal met gouden randjes zet en hem alleen het allerbeste voer geeft maar wel 22uur per dag op stal laat staan mag weer vertrekken ;) Zo ook mensen die denken dat een paard een 'machientje' is en het gewoon hoort te doen. Bayro is geen doorsnee paard en daarom ook mijn schatje, dan mag ik best wat kieskeuriger zijn dacht ik ;)

Nu maar weer ontopic lijkt me :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 00:17

Nou, dat mag je inderdaad best, ik zit zelf ook wel zo in elkaar, als er geen match is verkoop ik ook niet en staan de potentiële kopers me niet aan, dan mogen ze ook gaan fietsen ;)

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 00:19

@TS
De beschrijving die jij geeft zou ik er niet meer dan 1000-1200 voor geven.
Er zijn genoeg leuke paardjes in de lage prijsklasse met papieren en wat meer ervaring.
Ik denk dat als je er meer voor moet betalen je dan beter verder kunt kijken.
Dit paardje heeft geen papieren, geen ervaring, is niet doorgereden, geen fokwaarde, helemaal niks.
Dus eigenlijk vind ik 1000-1200 nog veel.
En zou het persoonlijk niet doen ;)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 01:00

Fokwaarde is hier helemaal niet belangrijk, het is een ruin

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 01:03

Vandaar dat fokwaarde 0 is ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 01:04

En geen papieren dus nog minpunten ook :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 01:10

Geen papieren is nog daar aan toe, alleen het punt is dat je dan ook niet weet wat er in de ouders van het paard huisde en op deze manier kun je nog wel eens vreemde verborgen karaktertrekken tegenkomen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 01:11

Ik zou zelf zeggen: rond de 1000 euro :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 01:11

Wat zijn we het allemaal eens over die 1000 euro ;)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 06:22

Als je voor jezelf koopt om het dier ook aan te houden, dan zijn die papieren ook niet belangrijk. Het kan de prijs alleen drukken net als de stokmaat. Daarbij ken je de ouders. Ik denk dat het wijs is om iemand mee te nemen die er verstand van heeft. Zo'n dier moet je in levende lijve zien. Jij kan bijv zeggen dat hij goed beweegt, als ik of iemand anders hem zie vinden we het misschien niet of matig. 1000 euro kan zelfs teveel zijn, het kan ook zo zijn dat die prijs de pony geen recht doet. Je kunt hiervandaan dan ook niet zien of hij schoonheidsfoutjes heeft, hoe de stand van de benen is. Gelijke voeten, goede of bijv weke rug, overbouwd, lichamelijke conditie enz. En overleggen met een persoon die er verstand van heeft en weet voor welk doel je de pony aan wilt schaffen. Wil je bijv. fanatiek dressuur rijden, dan heb je meer voordeel aan een groter paard. Een kleine kan ook goed presteren maar ze blijven vaak voor het zicht een pony, en dan tussen de paarden maakt het niet makkelijker. Voor rekreatie maakt dit allemaal niet zo uit. Als hij maar braaf is. Hij moet voor jou geschikt zijn, zowel qua doel en wat betreft karakter. Dus neem gewoon iemand mee die hem kan beoordelen en daadwerkelijk de prijs kan inschatten.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:13

wopkelover schreef:
weet je wattt je ook kunt doen hahahah
iemand anders hem voor jou laten kopen een totaal vreemde voor die mensen dan dan heb je hem wel vooor de normale prijs zegmaar
maar dan moet je natuurlijk alleem maar doen als jze echt gek veel vragen aan je hoor

Dat is een fijne zeg :roll:
Bang dat je meer betaald dan hij waard is... Had je dat ook gezegd als ze hem voor minder dan hij waard is wegdeden? Een paard is waard wat de gek er voor geeft.

Verzin wat JIJ er aan kwijt wilt, gaan ze daar niet mee accoord, dan kijk je lekker verder :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:26

ik ga mee met welshcobfan, ik zou er niet meer dan 1000 euro voor geven en dat vindt ik zelfs in deze tijd nog veel geld, als je je bedenkt dat er paarden met zeer goede papieren en goede sportafkomst verkocht worden voor 7000 i.p.v de verwachte 12. Ik zag dat er ook iemand zei 2000-2500, kijk eens op sporthorses.nl wat voor pony je voor dat bedrag kunt kopen! Overgroote deel met papieren en wedstrijdervaring. Zelf denk ik als deze pony voor 750 op marktplaats zou staan er misschien een handjevol mensen zou komen kijken maar denk niet meer dfan dat.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:10

daffie1986 schreef:
ik ga mee met welshcobfan, ik zou er niet meer dan 1000 euro voor geven en dat vindt ik zelfs in deze tijd nog veel geld, als je je bedenkt dat er paarden met zeer goede papieren en goede sportafkomst verkocht worden voor 7000 i.p.v de verwachte 12. Ik zag dat er ook iemand zei 2000-2500, kijk eens op sporthorses.nl wat voor pony je voor dat bedrag kunt kopen! Overgroote deel met papieren en wedstrijdervaring. Zelf denk ik als deze pony voor 750 op marktplaats zou staan er misschien een handjevol mensen zou komen kijken maar denk niet meer dfan dat.

helemaal mee eens

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:14

1000 euro is inderdaad een mooi bedrag voor de pony die de TS omschrijft.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:26

Idd ik zou ook niet meer dan 1000 betalen.
Tel daarbij op 500 euro keuringskosten (zeker laten doen, ookal ken je de moeder)
De zadelmakmaakkosten a 750
Tuigage en dekens a 1000 euro ..

Al met al nog een aardig prijskaartje voor een papierloos diertje in een slecht verkopende stokmaat, met maanogen...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:42

suleilitha schreef:
Geen papieren is nog daar aan toe, alleen het punt is dat je dan ook niet weet wat er in de ouders van het paard huisde en op deze manier kun je nog wel eens vreemde verborgen karaktertrekken tegenkomen...

TS schrijft dat ze wel de ouders en een oma van het paard kent. ;)

Feit is dat wij met ons allen wel mooi kunnen roepen dat dit paardje ongeveer 1000 euro waard is, maar de kans is groot dat ze hem daarvoor niet willen verkopen. Ze weten dat TS het paard wil hebben en hebben dus een goede onderhandelingspositie. TS, mijn advies is om van tevoren in elk geval goed te bedenken wat het maximale bedrag is dat je aan dit paard wilt uitgeven. Dat kan gerust meer zijn dan de bedragen die hier genoemd worden als je dat hebt en het er voor uit wilt geven. Houd er dan wel rekening mee dat je waarschijnlijk verlies zult hebben als je het paard ooit weer wilt verkopen. Probeer rationeel te blijven handelen. Noem een goed bod (maar minder dan je maximaal zou willen uitgeven) en wens ze resoluut veel succes met de verkoop als ze veel meer geld vragen dan dat. Gun ze dan wat bedenktijd en bel ze een maand later nog eens op als het paard dan nog op marktplaats staat. ;) Zorg ook dat ze jouw telefoonnummer hebben, wie weet bellen ze jou voor die tijd wel. Als hun vraagprijs wel dicht bij jouw bod in de buurt komt moet er goed te onderhandelen zijn lijkt me. Veel succes!