Paard verkopen bij slecht voorgevoel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:45

de koop is nog niet rond omdat ze het nog niet met een aantal zaken eens waren. Ik zou de koop afbreken en een ander leuk baasje zoeken. Dit kan voor te veel sores zorgen.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:46

Zoals volgens mij iedereen heeft aangegeven, NIET DOEN!!
Je moet je gevoel volgens, in dit geval moet je vriendin haar gevoel volgen. Het is wel een heel vreemd verhaal, maar gewoon over laten gaan, hier hoef je niet akkoord mee te gaan. Voor etzelfde geld krijg je het paard na een paar weken geheel gestoord terug, omdat dit volgens het contract mogelijk was als het paard bijvoorbeeld gevaarlijk blijkt te zijn, terwijl hun dat hebben uitgelokt. Onder geen geval doen.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:46

Kort maar krachtig: NIET DOEN!!

Lotus83

Re: Paard verkopen bij slecht voorgevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:56

Ik sluit me aan bij al het bovenstaande!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:01

ik zou het ook niet doen, rare mensen zeg, veel te laag bieden en dan 2 x niet accoord en dan weer wel en dan weer een rare contract en onredelijke eisen stellen zoals naar de dierenarts 100 km verderop etc. ik zou gewoon gaan breken met deze rare snuiters.

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 22:02

Maar hoe is het in dit geval dan met bindendheid van emailcorrespondentie? Want zij hebben wel eens gezegd het eens te zijn. Maar kwamen dan later weer met 'extra' eisen.
Vriendin had mail gestuurd(nadat er steeds geen duidelijkheid kwam) dat ze paard mochten voor XXXX euro mochten kopen, dat kosten keuring en vervoer voor hen zijn maar dat bij afkeuring zij die kosten zou betalen.
En hoe zijn rechten en plichten van zowel koper als verkoper? Want kan koper nu ook eisen dat verkoper paard levert?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:06

Martenique schreef:
Ten eerste, jeetje wat loopt dit snel zeg!! Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik had er zelf ook al geen goed gevoel over en heb ook wel eens tegen vriendin gezegd, waarom smsen ze? Over dit soort dingen bel je toch? Maar zoals zo vaak, in het begin leek het zo leuk. Mensen enthousiast en klikte ook wel tussen mensen en paard, vriendin ook blij dat ze hem dan redelijk snel verkocht zou hebben. Maar zoals hierboven ook al gezegd het begint meer en meer op een vies spelletje te lijken.

garny95 schreef:
ik weet niet of ze moet leveren nu, mondeling hebben ze misschien een accoord en dat kan bindend zijn ????

Dit is wel een goed punt, maar hebben ze echt een accoord?? Ze zijn het eens over de prijs maar verdere voorwaarden bijvoorbeeld vervoer niet. De kopers hebben ook een contract gestuurd die ze graag ondertekend door vriendin terug zien (wat vriendin niet gedaan heeft en ook niet gaat doen). Dus hebben ze dan een akkoord? Volgens mij niet...

er is wel intentie om er samen uit te komen en daar bedoel ik mee dat er een accoord is over de vraagprijs, als de kopers nu accoord gaan met dan maar geen contract vraag ik me af of je moet leveren of niet.
Ik heb mijn paard ook gekocht zonder contract...wel met een aankoopkeuring

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:11

Ik zou mailen -met ontvangsbevestiging en het verzonden mailtje bewaren- en daarin schrijven dat in verband met het niet eens kunnen worden met de gestelde voorwaarden de koop niet doorgaat. Zo'n slecht voorgevoel kan nog wel eens kloppen en je vriendin moet zich niet uit laten kleden omdat ze haar paard wil verkopen. Ze kan beter leuke mensen zoeken waar ze wel een goed gevoel bij heeft en die geen idiote voorwaarden verzinnen.

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 07:22

Oke, nou nogmaals heel erg bedankt voor jullie reacties! Vriendin heeft nu ook wel een heel duidelijk gevoel dat ze koop wil afbreken. Hebben jullie nog tips ideeen hoe dat het best te doen? Wij dachten aan beter een email dan bellen, ook zodat het dan 'zwart op wit staat'. Heeft iemand toevallig nog een goede opzet voor zo'n dergelijke email?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 07:32

Ik zou het inderdaad per mail doen, dan heb je het zwart op wit.
Ze hebben geen handgeld betaald, dus naar mijn weten kun je dan van de koop afzien.
Sterkte.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:16

Ik zou het inderdaad ook via de mail doen en aangeven waarom je je paard niet aan hun wil/ kan verkopen. Dat zij tot 2x toe zich niet aan de gemaakte / overeengekomen afspraken hebben gehouden.
In jou ogen "onmogelijke" eisen stellen. Hoe je dat precies moet opstellen geen idee. En inderdaad mailtje met leesbevestiging sturen, en uiteraard alle mailverkeer hierover bewaren. Tevens zou ik die mensen dat ook telefonisch door geven (nadat ik mijn mailtje gestuurd heb)vind ik wel zo netjes.

Ik heb in het verleden al 2x een koop laten schieten omdat ik geen goed gevoel had bij mensen die geinteresseerd waren in een van mijn paarden.
1x omdat die mensen allerlei wazige verhalen ophangde. De 2x bij een vrouw ik had gelijk toen ze de stal in kwam lopen geen goed gevoel..
Uiteindelijk heeft ze me een paar keer gebeld en in een van die gesprekken kreeg ik te horen dat mijn paard in les kwam te lopen..(niks mis mee maar niet voor mijn paard)
Ik heb die vrouw dus duidelijk gezegd dat ik geen goed gevoel had en dat het paard niet aan haar verkocht zou worden, ik heb haar veel succes gewenst met het zoeken van een ander geschikt paard :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:25

ook ik zou het niet doen
ze houden zich meerdere malen niet aan de afspraak en jij moet hun bellen en nemen ze niet ophoe graag willen ze dit paard nu eigenlijk vraag ik me dan af??

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:32

Tjonge, het lijken wel turken/marokkanen zoals die mensen onderhandelen en elke keer weer met wat nieuws komen.
Daar kun je ook wat mee afspreken en uiteindelijk aan de deur zetten ze je nog eens af (wat mij laatst dus gebeurde met de verkoop van een 4 paar kinderschoenen. Ze boden via e-mail € 5,00 per paar en vertrokken uiteindelijk met 4 paar schoenen voor € 7,50 :+ . Ze bleven maar zeuren, ik was blij dat ik van ze af was en heb toegegeven omdat ik ze anders de deur niet uitkreeg. Dat doe ik dus ook nooit meer :P .)

Ik zou het dus idd ook niet laten doorgaan die verkoop. En zoals eerder gezegd: een mailtje sturen waarin je de punten opsomt waarom je er van af ziet. Al hun extra voorwaarden opsommen die hun NA de overeenkomst nog bedongen, waar je vriendin al dan niet mee akkoord is gegaan en dan vervolgens melden dat je afhaakt op hun onmogelijke contract, waaraan zoveel haken en ogen zitten dat je er niet mee akkoord kunt gaan.

Incredimail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:43

Het lijk mij het verstandigste als deze kopers uit beeld verdwijnen. Mocht het contract nog niet getekend zijn dan van de koop afzien. Dit zou anders een heel vervelend verhaal kunnen worden, mocht er iets niet in orde zijn.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:50

Het lijkt me alsof je gewoon met een koper te maken heeft die niet veel kaas heeft gegeten van het mom "communicatie". Alleen de sms "bel me even" zou bij mij al een reden zijn het af te breken. Kom nou, graag of niet. Dus ik zou gewoon een e-mail sturen waarin je uitlegt dat je het paard niet meer wilt verkopen aan hun. Niet praten over andere geinteresseerden. Gewoon dat diverse afspraken nu niet nagekomen worden en dat je niet bezig blijft.

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:51

voor mij gaat goede thuis voor de prijs heb mijne eerste paard dat 3000 euro koste gratis weggegeven aan een goede thuis
dus iki zou het niet aan zulke mensen verkopen

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:06

Idd niet doen.
Mail kan kort maar krachtig:

Heer/mevrouw, (naam van geinteresseerde)

Wegens het niet overeen kunnen komen over de voorwaarden van de verkoop betreffende het paard "naam paard" heb ik besloten het paard niet aan u te verkopen.
Het paard blijft te koop staan en ik zal zoeken naar een andere geschikte plek.

Hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mvg,
"naam"

Zoiets??

Lonneke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:59

Heel net mailtje.. Ik persoonlijk zou ze gewoon opbellen en zeggen dat ze het paard voor een miljoen al niet meer kregen. Kan heel slecht tegen zulke mensen..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:19

Luister naar je gevoel!!

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 07:28

Niet doen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:27

heb je het mailtje al verzonden?

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 10:08

Er is nog geen koop, want jullie zijn het niet eens geworden over de voorwaarden. Bovenstaand opzetje voor een mailtje is prima lijkt mij. Niet doen dus!

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 10:23

Lonneke1985 schreef:
Heel net mailtje.. Ik persoonlijk zou ze gewoon opbellen en zeggen dat ze het paard voor een miljoen al niet meer kregen. Kan heel slecht tegen zulke mensen..

Je kunt het beter via de mail doen. Je hebt het dan zwart op wit staan en dat is gelijk een bewijs. Wanneer je belt, sta je de tegenpartij enkel telefonisch te woord. Er kan later niks meer bewezen worden van wat er in het gesprek besproken is!!
Ik heb zelf een hele nare ervaring gehad in zoiets. Daar heb ik wel bij geleerd dat bewijzen erg belangrijk zijn!!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 12:44

Vjestagirl schreef:
Ik zou het niet doen. Je voorgevoel moet goed zijn.

hier ben ik het volledig mee eens!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:00

Ik zou hier niet eens over na hoeven te denken. Van de koop afzien! Sowieso raar dat het contact via de sms gaat :7