jury zit naast A-C lijn om te kunnen roken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:01

de plaats van de jury is niet voor niets op de AC-lijn.

mensen doen moeite om naar een wedstrijd te komen en willen dan graag naar behoren beoordeeld worden. Een jury kan nooit een goede rechte lijn over de middellijn zien als zij niet exact op deze plaats zit.

Ik zal er misschien wel harder over vallen omdat ik zelf jurylid ben, maar ik vind dat je representatief over moet komen.

Als je als ruiter 1,5 meter naast de AC lijn rijd krijg je toch ook geen 7 met wat voor reden je daarvoor ook aanvoert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:02

Suzanne37 schreef:
17 combinaties is niet zoveel dus ze had gewoon moeten wachten tot de pauze en dan een sigaret roken en daarna weer verder met jureren.
Vind het echt niet kunnen dat een jury in functie rookt. Een ruiter gaat toch ook niet met een peuk in zijn/haar mond de proef rijden.

zelf vind ik het roken nog niet het allerergste, maar het feit dat je het acceptabel vind om ver naast de AC lijn te gaan zitten, dat vind ik heel raar!

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:04

Ik vind het beiden niet kunnen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:08

L_Ilse_L schreef:
Het enige wat ik dan anders zou doen is die schrijfster op laten schuiven als die er last van heeft.

Jury hokjes zijn niet zo groot. De schrijfster kon moeilijk buiten gaan staan. :=

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:10

Gaf ze ook rooksignalen naar haar schrijfster?Anders heb je als ruiter wel lekker mee kunnen genieten vd beoordeling tijdens de proef!Belachelijk natuurlijk,nu heeft de schrijfster moeten beoordelen of het paard recht over de ac-lijn loopt.Ik zou een brief naar de KNHS sturen!Ze plakt voortaan maar een nicotine pleister....

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:15

Zou logischer zijn geweest als er een andere schrijfster was gezocht of miss in overleg even een pauze werd in gelast om aan de rookbehoefte van de jury te voldoen. Zelf ben ik ook een roker maar kan rustig een dag mijn sigaretten laten liggen hoor. Lijkt mij in deze ook verstandig om als vereniging de jury erop aan te spreken. En deze jury moet ook zeker melden bij een vereniging dat ze rookt en of daar rekening mee gehouden kan worden. Zo niet dan moet die jury maar thuis blijven als ze zo verslaafd is dat ze de sigaretten niet kan laten liggen!

asjemenou

Re: jury zit naast A-C lijn om te kunnen roken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:21

Een andere schrijfster?
Waarom dat dan?
Met de schrijfster was niks meer hoor, nou ja, behalve een lam handje na afloop misschien. :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:25

asjemenou schreef:
L_Ilse_L schreef:
Het enige wat ik dan anders zou doen is die schrijfster op laten schuiven als die er last van heeft.

Jury hokjes zijn niet zo groot. De schrijfster kon moeilijk buiten gaan staan. :=

Ik bedoel dat zij op de plaats van de schrijfster ging zitten zodat ze wel op de ac-lijn zat :P

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:27

Misschien ben ik wel blonT :o? hoor maar het is al moeilijk genoeg om een jury te regelen en als je dan een situatie pragmatisch wil oplossen is een schrijfster makkelijker te vervangen dan de jury in kwestie.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:29

Maar waarom moet er een schrijfster vervangen worden dan?
Er was helemal niks mis met de schrijfster, die heeft niks met het probleem te maken. :)
En er was een (korte) pauze tussendoor.

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:33

Volg het niet meer hoor. Dacht dat de jury daar was gaan zitten om de schrijfster te ontzien van haar gerook. Heb het denk ik verkeerd begrepen dan.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:48

Montreux schreef:
Volg het niet meer hoor. Dacht dat de jury daar was gaan zitten om de schrijfster te ontzien van haar gerook. Heb het denk ik verkeerd begrepen dan.

Ja, dat klopt. En het merendeel hier vind dat zij gewoon op de AC-lijn had moeten zitten!
Dan de schrijfster maar een eindje opschuiven, of niet roken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 01:10

Als de jury naast me ging zitten roken zou ik als schrijfster weggelopen zijn. Dat doe je toch niet?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 07:09

Belachelijk!
Als je dan zo nodig zo vaak moet roken, vraag dan aan de organiserende vergadering of ze om de 10 deelnemers ofzo een pauze van 5 minuten in willen lassen en ga dan buiten staan roken. Dan heeft niemand er last van, en 1 uurtje zonder sigaret moet toch zeker wel kunnen.

Bij ons op de club geldt in de rijhal ook een rookverbod, dus zou ze niet hebben mogen roken, ongeacht of ze op of naast de AC-lijn zit.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:29

Moderatoropmerking:
Een aantal oneliners en off-topic reacties zijn verwijderd.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:35

Vjestagirl schreef:
Als de jury naast me ging zitten roken zou ik als schrijfster weggelopen zijn. Dat doe je toch niet?

Ik denk dat de jury netjes gevraagd heeft of de schrijfster bezwaar had als ze even een sigaret rookte.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:36

Hoe weet jij dat dan?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:36

Ik geloof niet dat deze mejuffrouw ooit nog wordt gevraagd als jury bij deze vereniging...

Verder zal iedereen gewoon een schriftelijke klacht moeten indienen bij de knhs.
Met een beetje geluk geeft deze dan dit jurylid een waarschuwing .

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:44

Zelf vind ik het ook nogal raar van het jurylid. In principe ben je als jurylid op dat moment gewoon aan het werk, als ik aan het werk ben pas ik toch ook niet mijn werkomstandigheden aan naar hoe het mij goed uitkomt?

In principe denk ik wel dat je een proef nog "redelijk" kunt beoordelen vanaf naast de AC lijn, maar op het moment dat je dingen gaat schrijven als scheef op AC, slingert of voor dat soort onderdelen, ook bijvoorbeeld wijken mindere cijfers gaat geven, kan ik me bedenken dat je als ruiter bezwaar kunt maken. En redelijk is natuurlijk niet genoeg.

En dat de vereniging hier niets van gezegd heeft vind ik al helemaal idioot. Daar mag de betreffende vereniging ook wel wat over te horen krijgen vind ik.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:46

Wat belachelijk zeg als dit toegelaten wordt zitten ze straks met sigaren en waterpijp langs de baan :') kan me ook niet voorstellen dat er geen ruiters waren die er direct wat van hebben gezegd, het was ook in een binnenbaan begrijp ik?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:48

laatste wedstrijd waar ik heb geschreven, wilde de jury ook roken in de auto (ze had nl gezien in de ochtend dat ik ook rookte)
Nu was dit op voor mij bekend terrein en kende ik de eigenaar van de auto waar ik in zat....heb het haar toch afgeraden hoor...vind het voor een ander die niet rookt ook niet smakelijk om in zijn auto te gaan paffen....
Gewoon netjes wachten op de pauze.....
Jury die naast de AC lijn gaat zitten om te roken vind ik dan ook zeker slecht en zou ook een klacht in dienen bij organisatie en knhs.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:56

Trieske_ schreef:
laatste wedstrijd waar ik heb geschreven, wilde de jury ook roken in de auto (ze had nl gezien in de ochtend dat ik ook rookte)
Nu was dit op voor mij bekend terrein en kende ik de eigenaar van de auto waar ik in zat....heb het haar toch afgeraden hoor...vind het voor een ander die niet rookt ook niet smakelijk om in zijn auto te gaan paffen....
Gewoon netjes wachten op de pauze.....
Jury die naast de AC lijn gaat zitten om te roken vind ik dan ook zeker slecht en zou ook een klacht in dienen bij organisatie en knhs.

Ik zou er niet vrolijk van worden als er in mijn auto gerookt werd door een jury :7
Ik vind het hele verhaal een belachelijke vertoning. Zo'n organiserende vereniging moet zich toch de ogen uit de kop schamen. Een jury die op deze manier jureert neemt de deelnemers naar mijn mening niet serieus.

Wat ik me afvraag, kan zo'n jurylid berispt worden ofzo? Ik kan me toch voorstellen dat juryleden zich ook aan bepaalde regels hebben te houden net als de ruiters???

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:19

Vjestagirl schreef:
Hoe weet jij dat dan?

Dat maak ik maar een beetje op uit het verhaal. De jury zal wel niet uit zich zelf een stukje zijn opgeschoven, daar is wel wat aan vooraf gegaan denk ik. Tenminste, ik ga niet opschuiven als iemand gewoon tegen rook kan

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:43

Als iemand niet tegen je rook kan, dan rook je gewoon niet. Dan ga je niet aan de andere kant van de bak zitten. Ik vind het echt heel raar dat je het belangrijker vind dat je kan roken, dan dat je de proef op de juiste manier kan beoordelen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:59

Ik denk dat ze heeft heeft gewisseld met de schrijfster zodat ze naast het deurje kon zitten, zodat niet het hele hokje blauw van de rook kwam te staan, zodat ze toch nog iets van onze verrichtingen kon zien. :)