Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
corinepgek schreef:Ik heb een Renault Espace uit 1991 voor mijn 2 paardtrailer, hij mag zelfs 1800 kilo trekken dus met 2 niet al te grote paarden moet dat makkelijk gaan!
Kev schreef:de meeste auto's/trekhaken, ook die veel mogen trekken hebben toch 75 kg? Op die van ons staat het ook.
Toch maar eens de weegschaal onder het neuswiel zetten, alleen weet niet hoeveel het dan afwijkt van de echte druk bij de kogel
ikke schreef:Kev schreef:de meeste auto's/trekhaken, ook die veel mogen trekken hebben toch 75 kg? Op die van ons staat het ook.
Toch maar eens de weegschaal onder het neuswiel zetten, alleen weet niet hoeveel het dan afwijkt van de echte druk bij de kogel
Beetje rekenwerk, eerste klas middelbaar. Je neemt de afstand tussen hart assen - neuswiel en rekent het om naar de afstand hart assen - koppeling.
Mijn Disco heeft 250kg kogeldruk, evenals de Range Rover (technisch identieke auto's). Het is een kwestie van de juiste auto met de juiste trekhaak om optimaal gebruik te maken van de technische mogelijkheden.
Wat in NL veel meer een punt is, is het vinden van een auto met voldoende vermogen. Het gros is "cheapest of the list" en daarmee standaard te zwak gemotoriseert. Check dus altijd even op autoweek of autotrader welke vermogens en motortypes er geleverd werden, zodat je gericht kunt zoeken naar de sterkste motoren.
... Liezel1 schreef:Die oldtimer kost vrijwel niets in onderhoud volgens mij. Geen wegenbelasting, erg cheap in de verzekering. Alleen de onderdelen etc, tja...
Zou je er dan geen 3e oldtime bij kunnen nemen voor de trailer? Een Range Rover ofzo?
. Dus: echt geen oldtimer meer voor mij! Nogmaals; die auto's die we nu hebben gaan er niet uit. We moeten beide kunnen rijden, die oldtimer wil mijn vriend niet weg doen en ik mijn polo niet (persoonlijk verhaal achter). yildiz schreef:Onze oldtimer rijdt sinds nu weer ok, ja. Maar jee, wat een kosten hebben we daar aan gehad, man man. Dus: echt geen oldtimer meer voor mij! Nogmaals; die auto's die we nu hebben gaan er niet uit. We moeten beide kunnen rijden, die oldtimer wil mijn vriend niet weg doen en ik mijn polo niet (persoonlijk verhaal achter).
Wat ik wel zoek is een betrouwbare auto, goedkoop in het onderhoud/verzekering, met voldoende trekkracht. Graag grijs kenteken zodat we m op de zaak kunnen zetten.
Om een eerdere vraag te beantwoorden; ik moet behoorlijke stukken rijden voor wedstrijden, zeg maar gerust het hele land door. Dan wil je niet stil blijven staan onderweg...
Ik vind die Suzuki Vitaras ook wel leuk; maar twijfel aan de trekkracht?
ikke schreef:Liezel1 schreef:Die oldtimer kost vrijwel niets in onderhoud volgens mij. Geen wegenbelasting, erg cheap in de verzekering. Alleen de onderdelen etc, tja...
Zou je er dan geen 3e oldtime bij kunnen nemen voor de trailer? Een Range Rover ofzo?
Weleens een motor laten reviseren? Kom je erachter wat een old-timer kan kosten. Nu is die V8 uit de Range met enige moed, beleid en trouw wel zelf te reviseren, maar daar moet je dan wel aan willen (en het gereedschap hebben of willen aanschaffen).
Je mag later deze winter wel eens komen kijken, dan gaat hier een V8 uit elkaar.
Liezel1 schreef:ikke schreef:Weleens een motor laten reviseren? Kom je erachter wat een old-timer kan kosten. Nu is die V8 uit de Range met enige moed, beleid en trouw wel zelf te reviseren, maar daar moet je dan wel aan willen (en het gereedschap hebben of willen aanschaffen).
Je mag later deze winter wel eens komen kijken, dan gaat hier een V8 uit elkaar.
Al met al denk ik dat zo een oldtimer per saldo goedkoper uit bent, dan een zwaardere auto met verz en wegenbelasting op de weg te houden. Daar moet je nl net zo goed onderhoud aan plegen.
ikke schreef:Hoe handig ben je? Een belastingvrije classic Range Rover is wel te vinden voor die prijs, maar houdt dan rekening met enige aandacht. Op zich niet moeilijk, maar je moet dat wel willen doen. Onderdelen is geen probleem, tante post en internet zijn geduldig en GB is spotgoedkoop.
Als je even op mijn berichten zoekt, kom je vanzelf een lijstje tegen met de eisen die je (technisch) aan een auto moet stellen om enigsins veilig met een trailer op stap te kunnen.
Brainless schreef:Ford Mondeo wagon, zijn goedkoop (een 97/98 voor 1000E) en mogen min. 1600 kilo trekken.
ikke schreef:Brainless schreef:Ford Mondeo wagon, zijn goedkoop (een 97/98 voor 1000E) en mogen min. 1600 kilo trekken.
Ik zou daarmee uitkijken, er zijn versies die daar nog niet eens in de buurt komen. Let dus op wat je koopt.
Maarre, hoe vaak denk je op stap te gaan? Al eens overwogen om voor die gelegenheid gewoon te huren?
Om je een idee te geven, ik huur regelmatig bij Noot in Ede http://www.nootede.nl/ even bij verhuur kijken voor de tarieven.