SuperSmurf schreef:mijn 2 paarden krijgen een halve baal hooi per dag, dus ik ben al 1 baal hooi per dag kwijt. Ik geloof dat ik op stal de enige ben die die hoeveelheid voert! Die mogelijkheid beperk je dus door vaste porties klaar te zetten..
tenzij je gewoon voldoende hoeveelheden klaar legt. Als een paard in principe onbeperkt ruwvoer gevoerd mag worden, dan heb je geen probleem. een paard eet niet meer dan hij op kan, de rest laat hij liggen. Is het teveel dan wordt een paard dik en zal de eigenaar waarschijnlijk uit zichzelf wel minderen. Qua strooisel is bijkopen wel een verstandige. dan is er een standaard hoeveelheid en wil je meer dan kun je per baal of zak bijkopen. Zo voorkom je onzuinig uitmesten en overdadig opstrooien ten koste van jouw begroting.
Qua buitenbanen: als je weinig paarden hebt, heb je ook niet veel buitenbanen nodig
Met 7 paarden op stal heb je echt wel genoeg aan 1 bak. Een paddock en/of longeerbak is dan wel weer handig... Dat spaart je rijbak wat betreft longeren en loslaten.
Maar als TS gewoon voldoende klaarlegt is t idd geen probleem.