relatie eigen niveau-rijniveau?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Als je ZZL of hoger rijdt, wat is je eigen niveau?

basisschool
1 (2%)
middelbare school tm MAVO of gelijkwaardig
3 (7%)
idem HAVO
4 (10%)
idem VWO
2 (5%)
MBO
5 (12%)
HBO
14 (35%)
Universitair
7 (17%)
Anders
3 (7%)

Totaal aantal stemmen: 39

Ilja000

Re: relatie eigen niveau-rijniveau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:10

Hmmm.. ik heb wel brein maar geen rijvaardigheid. Ik ken iemand met zo min mogelijk onderwijs die het ver geschopt heeft. Ook ken ik een studente geneeskunde die niet alleen goed kan rijden, maar het ook goed kan uitleggen en er daarnaast nog eens superveel gevoel voor heeft.

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:17

Ik denk dat de feeling toch het belangrijkste is, als jij een paard goed aanvoelt dan schop je het verder dan als je een paard niet goed aanvoelt. Het is niet alleen nadenken bij paardrijden, je moet met je paard samenwerken.

Op dit doe ik een HBO opleiding, het is niet dat ik niet goed kan rijden, maar ik weet dat ik het nooit ver zal schoppen in de sport aangezien mijn paard daar ook niet geschikt voor is (draver). Maar ondertussen heb ik wel veel plezier met haar en kan ik ok heel veel met haar. Ik alle oefeningen met haar tot het L2. Maar ik denk toch echt dat het puur de communicatie is, tussen de ruiter en het paard wat het allerbelangrijkste is.