Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marieminime schreef:zou een fleece dek voor de frissere nachten in de zomer dan dus warmer/beter zijn dan een katoen zomer dek? kwa zweten en broeien onder zo een dek valt best mee, mn shet stond laatst met onverwachte 18 graden in het land met nul grams regendek op, ik op me werk dus kon hem niet af doen, hij had niet gezweet niets.
en met twintig graden krijgt hij echt geen dek op, dan lekker zonder hoor, pas rond de zestien en lager het regendek op.
?
.
) Focussed schreef:marieminime schreef:zou een fleece dek voor de frissere nachten in de zomer dan dus warmer/beter zijn dan een katoen zomer dek? kwa zweten en broeien onder zo een dek valt best mee, mn shet stond laatst met onverwachte 18 graden in het land met nul grams regendek op, ik op me werk dus kon hem niet af doen, hij had niet gezweet niets.
en met twintig graden krijgt hij echt geen dek op, dan lekker zonder hoor, pas rond de zestien en lager het regendek op.
Rond de 16 en lager?
Jeetje, tussen de 12 en de 16 graden is de ideale temperatuur voor een paard!
Mijn paard krijgt een zomerdeken op (als er geen neerslag is die dag) als het overdag rond de 12 graden komt. Als er wel neerslag is dan een ongevoerde regendeken.

Dan is het ook begrijpelijk dat je pony zo snel vacht aanmaakt, het is nu half 8 en al pikkedonker (pfft verschrikkelijk die winter
) . Arabesk schreef:Eh geen idee, ik heb het nut van dekens in het algemeen nog nooit ingezien. Paarden kunnen heel goed zelf hun temperatuur en vachtaanmaak regelen.

, gaat al weer veel te snel naar mij zin.
. 
, niet dat ik daar veel wijzer van werd mijn topografische kennis is namelijk 0,0. -27 is wel veel
.