Overgang L1, grootste problemen veranderingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Overgang L1, grootste problemen veranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:12

Mijn grootste irritatie in de L1 was het continu lichtrijden/doorzitten haha

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:17

vind ik in het L2 erger, mag je constant doorzitten en dan moet je ineens gaan lichtrijden. vind het dan verschrikkelijk om middendraf er goed uit te krijgen. paard valt dan gewoon uit elkaar

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:09

Gisteren eerste keer L1 gestart en meteen 193 punten. Geen zware overgang dus, al zeg ik het zelf.. :P

Wel veel fouten gemaakt in het wisselen in doorzitten en lichtrijden, geen commentaar over gehad van de jury, maar die proef wel 180, haha. Was te druk met andere dingen, dat doorzitten op bepaalde stukjes denk ik dan niet aan, haha!

MSDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:33

Is de basis goed voor elkaar, dan kom je geen problemen tegen. Is deze dat niet (maar kwam je hier in de B wel mee weg) dan zal je daar echt op worden afgestraft.
Verder inderdaad de lastige punten zoals hierboven al meerdere malen genoemd is. Maar dat zijn natuurlijk losse onderdelen die je met andere goede punten weer weg kan werken! Maar het gaat vooral om het geheel, dat moet voor elkaar zijn!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:31

Precies, als je basis goed is, gaat het wel lukken. Ik had 4en en 5en voor het wijken. := Maar wel bijna alleen maar 7ens voor mijn overgangen en galoponderdelen. Betekent niet dat ik nu maar het wijken laat voor wat het is, daar zouden we ook makkelijk 7ens voor moeten kunnen halen met wat trainen. Maar zelfs als het wijken niet voor elkaar is, kun je dus nog rúím winst (bijna 2 winst :P ) rijden. :j

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:44

ik had voor mijn wijken een 3 dacht ik. ze ging nogal in verzet

zo moeilijk is het L1 niet. kan nou niet zeggen dat ik mijn paard goed voor elkaar heb. rijd haar nu net weer 3 maandjes en ze was hardstikke groen. veulen ernaast én drachtig

hoeken wil ze nog amper door in de galop. maar dat zit er ook niet in bij de proef :o

maar haar basis is verder netjes. ze moet alleen nog middendraf leren vind ze erg moeilijk. nageven, halsstrekken overgangen alles doet ze wel :j

elisaed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:03

ik vind de l1 fijner dan de B door dat je iets meer aan het rijden komt in de L1 kun je je paard beter bij de les houden. in de B moet je alleen maar voltes draaien word er helemaal duizelig van haha

MSDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:24

De B vind ik persoonlijk ook geen fijne klasse. Ik heb een paard wat snel inkakt, en daar in de B ook de mogelijkheid toe had. In de L loopt hij doordat ik zelf ook meer aan het rijden ben automatisch ook meer door. Al moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat als we niet lekker aan een proef beginnen het lastiger is om in de L met een fijn gevoel uit de proef te komen omdat je constant achter de feiten aanloopt en dat is in de B weer niet zo! Zo heeft dus ook hier elk voordeel zo z'n nadeel! :D

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:26

__PSM__ schreef:
Voor mij is een struikelblok vooral het op de ac lijn afwenden voor het wijken, ik zet het vaak wat te laat in :P

Ik juist steeds te vroeg!
Ik snap dat niet he, in de proef staat: enkele paarlengtes rechtuit en dan wijken
schrijft de jury op (tot twee keer toe): tot de x rijden!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:30

ik ook te laat :o

maar dat komt omdat wij een bak van 25 meter breed hebben :p

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:36

Elisa2 schreef:
Mijn grootste irritatie in de L1 was het continu lichtrijden/doorzitten haha

Idemdito hier... om hoorndol van te worden!

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:28

Ik ben zodra het kon naar de L1 gegaan, heb een paard dat erg aan elkaar moet worden gereden en we komen veel meer tot ons recht in het L1, kan het ook aan de punten merken.. ben dus erg blij met het doorzitten! Al blijft middengalop nog wel moeilijk puntje, maar ach daar werken we aan :+

_TB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:45

_Lott schreef:
vind ik in het L2 erger, mag je constant doorzitten en dan moet je ineens gaan lichtrijden. vind het dan verschrikkelijk om middendraf er goed uit te krijgen. paard valt dan gewoon uit elkaar

Inderdaad, ik moest met mijn nieuwe paard meteen in het L2 starten, ik was daarvoor gewend om middendraf gewoon altijd door te zitten. En nu moet ik dus lichtrijden, ik vind het echt verschrikkelijk.Ik heb gewoon een huis-tuin-en-keuken-paard van 18 jaar maar de middendraf kan ze best leuk, alleen het komt er hierdoor gewoon echt niet uit, tenminste niet wat ze kan.

En over de L1, Het wijken vond ik inderdaad lastig. Maar ik maakte in het begin ook de fout om te veel te willen. Er staat 5 meter maar dan wilde ik gewoon tot de hoefslag. En dan ging ik fouten maken. Achterhand voor, niet mooi verdeeld noem maar op. Dus ik zou gewoon lekker voor de 5 meter gaan en die goed doen. Dan hoef je er misschien ook niet zo tegen op te zitten.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:56

_Lott schreef:
ik ook te laat :o

maar dat komt omdat wij een bak van 25 meter breed hebben :p

Whaha bij mij komt het omdat ik eenpaard van 180 heb :P Net andersom :P ik moet gewoon de hoeken goed meepakken :) Zondag proberen :)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:25

maarja het lichtrijden vond ik ook vervelend in het L

Het M1 vind ik echt super om te rijden.. maar het M2 :o

Met Rika ben ik direct L1 gestart, geen B :n

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:00

Wijken, ik rijd dan geen KNHS maar FNRS maar F12 ben ik nu en dat staat daar aan gelijk.
Kreeg een aantal keer een 4 met het commentaar dat het paard meer moest scharen, tsja meer dan mn best kon ik niet doen:P

En idd goed opletten bij galop verruimen laat de verschillen zien, en dan bij het terugnemen is het wel de kunst dat je paard/pony niet gelijk terugvalt in de draf.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:13

_Lott schreef:
maarja het lichtrijden vond ik ook vervelend in het L

Het M1 vind ik echt super om te rijden.. maar het M2 :o

Met Rika ben ik direct L1 gestart, geen B :n

M1 vond ik nog simpeler dan de L2 haha,M2 is inderdaad wel weer wat meer een uitdaging.En het verschil M1/M2 is behoorlijk groot.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:27

klopt.. zeker als je het vergelijkt met het B/L1 verschil :j