Gister een waterdichte deken gekocht en lekt nu al door..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OneDesire

Re: Gister een waterdichte deken gekocht en lekt nu al door..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:06

Ik heb het ook met een Bucas deken. Helaas kan ik er niet mee terug, omdat ik er een bontje op heb laten zetten, omdat de schoft van mijn paard kaal werd. Overigens lekt hij niet op de plaats van het bontje.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:36

Ik had vorig jaar een Rhino regendeken bij Divoza gekocht. Hij bleek vorige week zo lek als een mandje na een ochtend flinke regen. Ik heb de deken afgelopen maandag terug gestuurd naar Divoza en had vandaag (vrijdag) keurig netjes een nieuwe deken op de mat. Ik zou dus met je deken zeker terug gaan en hem proberen te ruilen voor een deken van een beter merk.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:38

Ik zou ook ogenblikkelijk teruggaan! Het kan best zijn hoor, dat er net een misser tussen de dekens zat...

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:41

Direct terug gaan. Ik heb dit vorig jaar met een BR deken gehad. Toen een Weatherbeeta gekocht en die is goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:43

Ik heb bucas en zweer er bij, nog nooit lekaage gehad en geen geen manenverlies, gelukkig. Zelf zoek ik altijd regendekens, gevoerd of ongevoerd, zonder naden en dan vooral geen naad over de rug. Naden lekken bijna altijd of gaan lekken.

Ik zou de deken terug brengen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 13:46

Ik zou er idd gewoon mee terug gaan! Waarschijnlijk is het een fabrieksfoutje, want HH hoort normaal toch vrij goed te zijn.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 14:01

Het was wel heel erg heftig weer afgelopen woensdagnacht. Moet zeggen dat ik het idee hebt dat alle waterdichte regendekens het moeilijk hebben met veel regen. Terwijl de gevoerde dekends het wel goed houden.

Ik heb nu 6 jaar paarden met dekens dag en nacht buiten staan. Al mijn gevoerde dekens houden het prima, nog nooit doorgelekt. Terwijl het in principe 's winters slechter weer is als in het voorjaar/najaar. Maar die regendekens houden het uiteindelijk allemaal niet als het langdurig hard regent (en ik heb geen flutdekens, allemaal horseware).

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 16:52

Ik heb net 2 horseware dekens besteld. 1 Amigo en 1 Rhino. Ik heb inderdaad ook nog nooit een goede ongevoerde regendeken gehad. Maar de gevoerde die ik heb gaat al 4 jaar mee.
Er moeten toch wel goede ongevoerde regendekens op de wereld zijn? Zo kan ik net zo goed geen deken op doen.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:06

ik heb gewoon een amigo ongevoerd,en die lekt niet door
staat overag hele dag op de wei.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:10

een regendeken is altijd gevoerd, als er geen voering in zit gaat de coating kapot, er zit dus altijd een hele dunne katoenen voering in.

Ik heb diverse HH dekens en nog nooit doorlekken gehad, ja 1tje die al 7 jaar oud was en die ik gewassen heb en wasverzachter per ongeluk had gebruikt daar kan de coating ook niet tegen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:24

Tayga schreef:
Het was wel heel erg heftig weer afgelopen woensdagnacht. Moet zeggen dat ik het idee hebt dat alle waterdichte regendekens het moeilijk hebben met veel regen. Terwijl de gevoerde dekends het wel goed houden.

Ik heb nu 6 jaar paarden met dekens dag en nacht buiten staan. Al mijn gevoerde dekens houden het prima, nog nooit doorgelekt. Terwijl het in principe 's winters slechter weer is als in het voorjaar/najaar. Maar die regendekens houden het uiteindelijk allemaal niet als het langdurig hard regent (en ik heb geen flutdekens, allemaal horseware).

mijn paard was gewoon groog onder haar HH 0grams waterdichte deken...

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:34

mijn paard heeft een hh deken die heeft hij al 5 winters op en nog steeds water dicht.vind het wel fijne dekens maar ik heb ook amigo denkens voor de winter met hals.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:41

gewoon terug gaan dit is niet netjes wij hebben een tornado en die hebben we al 4 jaar doet het nog prima

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:43

Als je er mee terug gaat,weet ik voor 99% zeker dat je een ander krijgt!
Wij hebben dit ook eens gehad,ze deden hier totaal niet moeilijk over,deken werd zo omgeruild!

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:37

Ik heb hetzelfde met een 2 in 1 deken van Harry's Horse.
100 grams regendeken en 200grams onderdeken die je uit elkaar kunt halen. Leek geweldig

Alleen de prijs vondt ik erg hoog €150,- maar goed.
Mijn regendeken lekt vanaf schouderhoogte tot onderkant en dan een hele strook tot de achterbenen.
Ik koop geen deken meer van Harry's Horse

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 13:21

Ik heb zelf een regendeken van de kroo van het merk QHP .. is een goeie waterdichte deken voor een goeie prijs en ookal staan de paarden heel de dag buiten in de regen dan nog is hij niet nat onder de deken. Aanrader dus.