handschoenen tijdens het rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Farfalla_

Re: handschoenen tijdens het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:43

Ik rij altijd met handschoenen. Heb 1 keer zonder gereden en dan resulteerde meteen in een aantal blaren. (en nee ik trek/hang niet aan mijn teugels)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:05

Ik rij altijd met handschoenen, ik vind het veel lekkerder zitten
en als ik zonder rij krijg ik meestal blaren.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:08

loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:50

annaaube schreef:
in de B L M Z etc. is het verplicht. bij FNRS proefjes niet. maar je hebt wel 1 punt minder voor uiterlijk.

Bij de FNRS proeven zijn witte handschoenen verplicht als je in wedstrijd tenue rijdt.

Als je in 'gewone' rijkleding rijdt zijn ze niet verplicht maar mag het wel (wit!!). Ik geef iemand die er netjes uitziet maar geen handschoenen draagt niet een punt minder. Verkeerde kleur handschoen geeft wel aftrek (-2)

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:51

het voordeel aan lere handschoenen is:
-veel meer grip
-bij mij paard en ook nog vele anderen protectie van de hande heb zonder meestal blaren
-in de winter verwarming van de handen
(TIP neem alleen leren handschoenen die stoffe handschoenen gaan snel stuk en hebben veel minder grip
met merk aan te raden BR JOS LANSINK of gewoon BR)

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:55

Omdat het op wedstrijd verplicht is rijdt ik thuis ook altijd met handschoenen voor het gevoel, dat dat hetzelfde is.
Nu kan ik eigenlijk niet meer zonder.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:56

Ik draag ook altijd handschoenen,vind zonder echt niet prettig.Maar wel altijd de 'nep' leren.
Echt leer vind ik veel te snel glad worden.Jammer want ik heb hele mooie dunne bruine maar krijg kramp in mijn handen omdat ik moet knijpen in mijn teugels omdat ze zo glad zijn.

Op wedstrijden vd KNHS zijn handschoenen verplicht maar er staat geen verplichte kleur bij.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 00:59

Ik heb leren handschoentjes, van Kieffer.. en die gebruik ik alleen maar omdat ik anders m'n handen helemaal openhaal. Normaal reed ik altijd zonder, wat prima ging, maar sinds een paar jaar kan ik niet meer zonder. Gebruik ze ook bij het longeren, dus ze worden veel gebruikt...
Had voorheen goedkope stoffen handschoentjes, maar deze hielpen bijna niet bij mij.. merk daarvan ben ik even kwijt.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 01:14

ik denk dat het gewoon ôm pure gewoonte gaat! ik zelf draag steeds handschoenen zonder voel ik me naakt ( héhé ) vrienden van me die dan endurance rijden, rijden zonder , als ik dat dan zie , pffffff , neen neen ik kan echt niet zonder men hanschoenen , men teugels glijden minder uit men handen en het voelt echt aan als een soort tweede huid, het is net al men cap ik rij altijd met zonder ga het gewoon niet!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 01:32

Bloodymary schreef:
Bloodymary schreef:
Ik heb nooit handschoenen aan, omdat ik dat niet fijn vindt. Ook niet als het vriest heb ook nooit koude handen, omdat je toch steeds met je vingers speelt. Snap nooit goed als mensen ijskoude handen en voeten hebben tijdens het rijden. Dan zit je er toch een beetje stijf en bewegingsloos op volgens mij.

Ik ben de grootste koukleum der koukleumen! Maar niet met paardrijden, omdat ik dan in beweging ben.

Ik heb met 30° nog steeds koele handen, op het koude af. Dus als het vriest vind ik handschoentjes wel fijn of ik nou in beweging ben of niet. ;) Dus neen, dat je koude voeten/handen hebt tijdens het rijden betekent niet dat je stijf zit. Sommige mensen hebben daar nou eenmaal last van.
Dus hier ook handschoentjes, voor de warmte, voor meer grip én voor de blaren. te voorkomen (heb een gevoellig huidje denk ik :') ) En voor een beetje bescherming van mijn ringvinger waar ik een "knobbeltje" op heb dat pijn doet als er iets over heen schuurt. Met handschoentjes voel ik dat minder. :)

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:50

ambre schreef:
Ik draag ook altijd handschoenen,vind zonder echt niet prettig.Maar wel altijd de 'nep' leren.
Echt leer vind ik veel te snel glad worden.Jammer want ik heb hele mooie dunne bruine maar krijg kramp in mijn handen omdat ik moet knijpen in mijn teugels omdat ze zo glad zijn.

Dan heb je misschien niet onwijs goede handschoenen. Ik rij altijd met echt leren handschoenen. Die worden na verloop van tijd van alles maar niet glad. Sommige mensen die mijn handschoenen aandoen vinden ze helemaal verschrikkelijk. Ze worden hard van de regen en het zweet, maar zodra je ze weer aan hebt is dat zo weer weg!! Ik haalde mijn handschoenen altijd in Polen bij een winkeltje, maar daar ga ik nu niet zo vaak meer heen. Dus nu heb ik die zwarte met rode bies van Mountain horse! Ben ik blij mee en gaan lang mee (nu twee jaar bij 5 dagen in de week rijden). Langer dan de Roekler etc.

Als jij je bruine kwijt wilt, wil ik er wel even een foto van zien! Maar dat is natuurlijk weer totaal offtopic!

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:52

sokkieso schreef:
Ik rij altijd met handschoenen, ik vind het veel lekkerder zitten
en als ik zonder rij krijg ik meestal blaren.

Heb ik ook! En in de winter zit het ook lekker warm :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:20

Heb mooie van Kieffer,maar heb ook van die lichtbruine gehad.Geen goedkope,koop altijd goeie kwaliteit.Doe helaas maar kort met mijn handschoenen,rij 8 paarden per dag.Die van roeckle zijn mooi maar slijten echt heel hard en zijn dan veel te duur.Heb nu imperial riding of BR en ook die van kieffer zijn fijn.In de winter bevriezen mijn handen 1x en als ze daarna ontdooit zijn blijven ze goed.

De tip:onder je handschoenen dunne zijde handschoenen dragen dan krijg je nooit koude handen,zijde is super warm!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:26

Ik rij ook altijd met handschoentjes, zomer en winter. Ik heb hele droge handen en ik heb bij de kortste keren mijn handen kapot. Ik heb nu handschoentjes van kieffer en ik wil liever geen anderen meer.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:27

De laatste tijd rij ik vrijwel altijd met handschoentjes. Heb ik gewoon meer grip op de teugels :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:20

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:28

Voorheen reed ik (vrijwel) nooit met handschoenen. Nu doe ik wel handschoenen aan
omdat ik laatst behoorlijke blaren op mijn handen had nadat ik na een tijdje
niet gereden te hebben weer op paard stapte. Sinds dien toch maar handschoenen aan, en dat bevalt me goed! :j

TaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:31

Ik rij ook altijd met leren handschoenen (die van stof en de leatherfeel gaan heel snel kapot)
lekker warm in de winter en om mijn handen te beschermen (tegen blaren).
Ik heb wel een aantal verschillende, voor zomers in de hitte, voor als het wat minder warm is en voor als het erg koud is.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:53