Wat per maand kwijt aan rijkosten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:23

Ik ben sinds kort ook begonnen met lessen op een manege.
Kosten kleding
Broek: 50 euro (HH)
Laarzen: 40 euro (rubber & gevoerd)
Cap had ik nog
Het kan zelfs nog goedkoper als je wilt (tweedehands). Een cap en zweepje kun je meestal wel lenen als dit nodig is.

Priveles is wel aan te raden zodat je in korte tijd een goede basis aan kunt leggen. Je kunt daarna altijd nog kiezen om naar een groepsles te gaan. Ik reed hiervoor ergens anders (uurtje voor €15,-), maar daar heb ik een verkeerde houding aangeleerd. Nu krijg ik alleen privelessen zodat ik de (goede) basis weer snel onder de knie heb. Misschien wel wat prijzig, maar ik boek wel snel vooruitgang!

Kosten les
€30,- voor een half uur priveles
€140,- voor een leskaart van 10 lessen op een paard

Veel succes!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:55

@ auk; vragen maakt een mens juist slim hoor ;) ! Tja, zoals je waarschijnlijk al hebt begrepen, kan je het met rijkleding zo gek maken als je zelf wilt. Maar mijn eerste lessen had ik nog geen rijkleding hoor, ik heb de eerste paar keren een cap van de manege geleend waar ik toen reed. Vwb schoenen, wel schoenen kiezen waarmee je niet door de stijgbeugel heen kan met je voet zeg maar, anders kan je erin blijven hangen en mocht je van je paard vallen, is dat wel gevaarlijk.

Qua lessen kan ik je aanraden om eerst een paar privelessen te nemen, daar leer je erg veel van. Maar qua lesgeld, ik heb het idee dat dat erg verschilt per manege/stal en misschien ook wel per regio. Neem eens een kijkje bij maneges bij jou in de buurt zou ik zeggen.

Veel plezier alvast!

felicity

Re: Wat per maand kwijt aan rijkosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:04

De eerste paar keer heb ik in een legging gereden met kaplaarzen. En een cap leende ik van de manege.

els_keuning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:08

Mientjeuh schreef:
els_keuning schreef:
Tsja, wat kleding betreft is het maar net wat je er aan uit wilt geven. Als je 1 dag in de week rijd hoef je denk ik niet het duurtse aan te schaffen. Met een eigen paard rijd je vaker en wil je ook een betere kwaliteit. Kan best aangeven wat ik heb en wat het heeft gekost:
Cap 70 euro
Rijbroeken: 90-120 euro per stuk
Laarzen: 200 euro
Sport bh: 50 euro

In de veronderstelling dat je meteen lederen rijlaarzen en een Pikeur rijbroek koopt, zeker? :=

quote]

Ik heb een iegen paard en gebruik mijn spullen dus ook vaker dan 1 keer per week. Een goede cap vind ik het belangrijkste. Wat rijbroeken betreft heb ik eurostar en denk gaan bij mij zeker een paar jaar mee. Laarzen heb ik van leer van Harry's Horse en ook hier doe ik een 4-5 jaar mee en zitten heerlijk. Op de laarzen loop ik ook geregeld een hele dag rond, dat ze een beetje fatsoenlijk lopen is dus ook belangrijk.
Je hoort mij trouwens niet zeggen dat je persee met dure spullen moet beginnen en denk ook niet dat je die om mee te beginnen nodig hebt.