Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Saskiaatje schreef:Okee, ik snap 't.Thanks!
En maakt het niet uit dat hij zo groot is? Aangezien de meeste dekenloze paarden toch shetlanders/kleine pony's zijn.

sifra01 schreef:Wil toch even reageren. Denk dat het voor de meeste paarden geen probleem is om na een aantal jaren weer zonder deken te staan.
Wat ik een minder goed idee vind is om je paard met -10 onder een zomerdeken te zetten. Deze deken belet nl wel de werking van de vacht, maar is niet dik genoeg om hem warm te houden. Dus kies óf voor zonder deken, óf met en dan voldoende warm.
Succes!
loveleentje schreef:Ik twijfel heel erg met de mijne. Heb hem 8 jaar lang (van z'n 14e tot z'n 22e) zonder deken buiten gehad. Ging altijd wel prima, maar werd in de winter wel wat mager. Nu heb ik hem 2 jaar geleden verkocht en in de 2 jaar dat hij weg is geweest is hij erg mager geworden. Ik heb hem gelukkig weer terug, maar heeft weinig vet om bij te zetten. Ik denk zelf dat het beter is om hem deze winter wel onder de deken te zetten en heb hem sinds vandaag onder een dun 0 grams regendekentje met fleecevoering staan. Hij staat sinds deze week snachts binnen en overdag buiten (voorheen 24/7 buiten) kan zijn regendekentje snachts op stal op blijven? (grote stal waarvan de deur snachts open blijft. )
Tips zijn welkom. Alvast bedankt!
Erpel schreef:Paarden kunnen best zonder dekens buiten. Voel na een regenbui maar eens hoe warm z`n buik nog is!
Citaat:Daarom schreef ik al eerder kijk gewoon even aan hoe het gaat. Vaak gaat het goed en anders op tijd ingrijpen en een deken op doen. Het dekenloos houden moet geen moeten zijn maar is paard-afhankelijk