Hoe staat jullie paard op de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:29

Links, beenbescherming om, bij koud weer: fleecedekentje, verder 1 halster met twee touwen en veel hooi :+

Sammie

Re: Hoe staat jullie paard op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:32

Wat zou het voordeel kunnen zijn van een paard 'los' op de trailer zetten? Die kan ik mij nl. niet bedenken. :?

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:33

Een halster, en het ligt aan het seizoen of ze een deken op heeft.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:33

Altijd links, zonder bescherming, eventueel een fleecedekentje als ze nat is, een extra sterk halster ( :+) en 2 touwen.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:35

Mijn paard staat ook altijd vast. Ze staat 'links' maar ik heb wel mijn tussenschot op 3/4e van de trailer zitten.

zodiacje schreef:
ik heb een twee paards met middenscheiding dus hij kan eigenlijk niet omdraaien maar ook voor de zekerheid is dit echt een goede reden! Ik hoor het al, hij blijft gewoon vast...
Thanks!

Je zou verwachten dat het niet kunnen maar je hebt er acrobaten bijzitten hoor :))

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:39

Vaak alleen een zweetdeken, hij zweet n.l. nogal snel in spannende situaties :D
Beenbescherming weinig tot niet omdat het véél te warm onder wordt
Hij staat altijd links in de 2 paards en vast...

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:47

Sammie schreef:
Wat zou het voordeel kunnen zijn van een paard 'los' op de trailer zetten? Die kan ik mij nl. niet bedenken. :?

tja, ik kon mij de voordelen van het vastzetten dan weer niet bedenken...

Ga vaak alleen op stap dus doe alles alleen. Als ik m er uit haal dan maak ik ook altijd eerst voor het touw los. Loop dan om en laat m op commando achteruit lopen.
Leek mij dat misschien in een nood situatie ik niet eerst naar voren zou hoeven maar meteen achter open kan doen.

Zag laatst de bereden politie hun paarden laden en zag dat die ook los stonden. Vandaar dat ik er over na begon te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:50

annastasia schreef:
ik laad mijn paard altijd links.

's zomers staat ze altijd zonder iets op de trailer, terugreis met een zweetdeken op (altijd na het rijen)
In de winter heeft ze heenreis d'r winterdeken op en terugreis een zweetdeken met winterdeken.

Aan transportbeschermers e.d. doe ik niet, ze heeft het ook niet nodig

Dus als het 30 graden is staat jouw paard ook met zweetdeken op de trailer? :wow:
Dan zal die wel flink zweten..

In een 2 paards trailer zetten we de zwaarste links, en als ik alleen ga laai ik het paard dus links. En met halster en dan staat ze aan de ringen aan de zijkanten vast zeg maar. Er hangen van die kettingen met dat rubber eromheen in de trailer en die doe ik dan aan der halster, der halstertouw hang ik ergens in de trailer op. Dus geen peesbeschermers/transportbeschermers. Omdat ik het idee heb dat ze daar alleen maar vervelend van worden in de trailer. Dit omdat ze dat soort dingen uit willen hebben, het wordt er warm onder ed dus gaan ze juist trappen. En daarbij als de bestuurder goed rijd moet het onnodig zijn. Ik heb ze zelf ook thuis liggen hoor, maar ik vind het een slap excuus om ze daarom te gaan gebruiken.
In de winter uiteraard een zweetdeken, en als het echt koud is der winterdeken.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:13

Hoge transportbeschermers en de dekens die op het moment op heeft. Als hij nog nat is op de terugweg zweetdeken.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:24

__Marloes schreef:
annastasia schreef:
ik laad mijn paard altijd links.

's zomers staat ze altijd zonder iets op de trailer, terugreis met een zweetdeken op (altijd na het rijen)
In de winter heeft ze heenreis d'r winterdeken op en terugreis een zweetdeken met winterdeken.

Aan transportbeschermers e.d. doe ik niet, ze heeft het ook niet nodig

Dus als het 30 graden is staat jouw paard ook met zweetdeken op de trailer? :wow:
Dan zal die wel flink zweten..

Nee, want dan ga ik niet naar les.
Dat is voor me zelf en voor het paard niet prettig.
Ik kom vaak rond 23.00 pas terug van les dus dan ik het buiten vaak wel goed afgekoeld.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:29

M'n ene paard met van die hoge transportbeschermers, mijn jonge paard met zijn rijbeschermers en springschoenen. Ik heb mij laten vertellen dat ze hun evenwicht moeilijker kunnen houden met die hoge beschermers (klinkt ook wel logisch) en die jonge vindt dat zowiezo nog moeilijk op de trailer.
Een deken is afhankelijk van het weer.
Transportbeschermers zijn eigenlijk vooral van belang bij het (uit)laden.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:32

Het zal wel een domme vraag zijn, maar waarom laad iedereen het paard aan de linker kant op een tweepaardstrailer? :) Met blessures kan ik het me voorstellen, maar wat is eer anders de reden van?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:33

Geen bescherming, ze staat links geladen en op de terugweg na de les krijgt ze een zweetdeken om. Als het hard waait doe ik het zeiltje ook nog dicht.

@ Aliesjeh: Volgens mij heeft het met de bolling van de weg te maken. De trailer zou dan stabieler liggen als het paard links staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:36

aliesjeh schreef:
Het zal wel een domme vraag zijn, maar waarom laad iedereen het paard aan de linker kant op een tweepaardstrailer? :) Met blessures kan ik het me voorstellen, maar wat is eer anders de reden van?

Hoe moet ik dit uitleggen..

De weg is altijd in het midden net wat hoger als aan de zijkanten. Als je dus het gewicht aan de rechter kant zet is er een grotere kans om met trailer te kantelen, en bij links mindert die. en idd de ligging is beter
Ik heb ooit een keer een mooi plaatje gezien waarop je dit mooi kan zien..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:37

De negatieve wegverkanting heet dat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:39

:+
Ik wist niet dat ik het korter uit kon leggen haha _O-

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:40

Je hebt het heel netjes uitgelegd :))

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:53

Haha helemaal duidelijk hoor! Bedankt! ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:29

Ehm, niks. Dat halster is wat lastig aan en uit doen, dus dat laat ik om, maar zelfs het touwtje laat ik weg. Sterker nog, er is niks waar ik dat touwtje aan vast kan maken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:36

En er zijn dus een heleboel mensen die dat niet weten en nog steeds hun paard rechts zetten :roll:

2heavenly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:39

ow,
de mijne staat liever rechts, altijd zo geweest,
daz altijd haar plekje geweest,
en om te vertrekken is ze altijd de enige (halen onderweg het tweede paard op die dan links gaat staan...
in mijn geval bolt de trailer stabieler als er gewicht op zit, maakt niet uit links of rechts, gowja dit is wat mn chauffeur zegt ;-)
capopjekop schreef:
Geen bescherming, ze staat links geladen en op de terugweg na de les krijgt ze een zweetdeken om. Als het hard waait doe ik het zeiltje ook nog dicht.

@ Aliesjeh: Volgens mij heeft het met de bolling van de weg te maken. De trailer zou dan stabieler liggen als het paard links staat

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:44

2heavenly schreef:
ow,
in mijn geval bolt de trailer stabieler als er gewicht op zit, maakt niet uit links of rechts, gowja dit is wat mn chauffeur zegt ;-)

Totdat je moet uitwijken op een landweggetje omdat je niet een vrachtwagen kunt passeren.
Meeste mensen doen dit wel voorzichtig.
Maar jouw paard staat dan wel aan de berm-kant en dan heeft de trailer ook het meeste gewicht daar.
's zomers niet zo'n ramp, maar nu met de winter voor de deur en de slechte drassige bermen......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:48

Dat geloof ik niet. Een trailer is een dood iets. Dat vormt zich naar het gewicht wat er op komt te staan. De auto trekt het voort en dus volgt de trailer de auto. Omdat de weg naar rechts afloopt 'trekt' het 'lichtjes' naar rechts. Dat wordt erger als op dat punt meer gewicht komt. In de berm terecht komen is dan ook lastiger om er uit te komen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:49

Sammie schreef:
En er zijn dus een heleboel mensen die dat niet weten en nog steeds hun paard rechts zetten :roll:

Ik ken ook mensen die hun paarden rechts laden en daar dan weer een speciale reden voor hebben.. Ben hem alleen vergeten. :+ Is namelijk een aantal jaar geleden dat ik dat heb gehoort.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:58

__Marloes schreef:
Sammie schreef:

Ik ken ook mensen die hun paarden rechts laden en daar dan weer een speciale reden voor hebben.. Ben hem alleen vergeten. :+ Is namelijk een aantal jaar geleden dat ik dat heb gehoort.

Dit zou te maken hebben met als je pech krijgt met je combinatie en je zou je paard langs de (snel)weg van de trailer moeten halen dan zijn ze verder van het verkeer. Maar ja als je dan 2 paarden op de trailer hebt te staan :n
Laatst bijgewerkt door JeaDH op 04-10-09 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt