Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
TE5 schreef:En tja, laarzen en handschoentjes een maat groter?
Is je eigen keus, niet iedereen heeft het even breed..
Dan moeten die kinderen bovendien hun voeten maar in de beugels houden
Blijheid schreef:Maar bezuinigen ze dan op veiligheid als ze een cap van 50 euro kopen, als die cap is goedgekeurd volgens dezelfde normen als een cap van 200 euro?

Yazz_ schreef:Super dat iedereen zo lekker aan het praten is!
Maar 1 ding hé,
Het ging niet over een cap met keurmerk, die hebben alle caps die verkocht worden in ruitersport zaken!
Maar een cap met veiligheids keurmerk, is niet veilig als hij op de groei verkocht word!
Huertecilla schreef:Tja, wat maken een paar littekens een brug met neptanden en een neusoperatie nu uit voor een kind?!
Een gebroken nek is inderdaad serieuzer.
Hier een illustratie van een zwak punt bij caps wat in andere takken van sport wel ondervangen is.
http://www.outdoorsmagic.com/news/image ... straps.jpg
Het begínt nu ook door te dringen bij caps doch dat is gelijk de kassa-klasse.
Bijvoorbeeld een tópklasse lichtgewicht helm in een fleurigstoer ontwerp bij een serieuze risicosport kost 70 euro![]()
Onder de streep: gezond verstand.
Koop liever meer waar voor minder geld buíten de ruitersport dan een groeimaatje
Yazz_ schreef:Als kind wil je toch een paardrijcap op je hoofd?

Yazz_ schreef:Celinee_ schreef:Haha herkenbaar. Laarzen verkoop ik soms wel een maatje groter, maar niet zo groot dat ze uitvallen. En een broek op de groei is ook wel goed.
Maar een cap? Als ze een cap op de groei willen moeten ze maar een verstelbare nemen. Maar die zijn dan weer niet mooi.
Wist je dat ze niet meer gemaakt worden?
En dat ze helemaal neit meer veilig zijn?

Yazz_ schreef:Huertecilla schreef:Tja, wat maken een paar littekens een brug met neptanden en een neusoperatie nu uit voor een kind?!
Een gebroken nek is inderdaad serieuzer.
Hier een illustratie van een zwak punt bij caps wat in andere takken van sport wel ondervangen is.
http://www.outdoorsmagic.com/news/image ... straps.jpg
Het begínt nu ook door te dringen bij caps doch dat is gelijk de kassa-klasse.
Bijvoorbeeld een tópklasse lichtgewicht helm in een fleurigstoer ontwerp bij een serieuze risicosport kost 70 euro![]()
Onder de streep: gezond verstand.
Koop liever meer waar voor minder geld buíten de ruitersport dan een groeimaatje
Als kind wil je toch een paardrijcap op je hoofd? Geen fietshelm type...
en als deze goed stevig zitten (wat vaak helaas niet het geval is, ze durven nogal eens schuiven en dan vallen er sneller af dan een 'paardrijhelm' dus) zijn ze even veilig, lichter, luchtiger én goedkoper dan de standaard paardrijhelm volgens mij
zonneke1977 schreef:Waar kan ik die vinden ?
Is dat een online shop ?
Huertecilla schreef:Lord_Ik schreef:zijn ze even veilig, lichter, luchtiger én goedkoper dan de standaard paardrijhelm volgens mij
![]()
Maar ja, niet ´goedgekeurd´ door de sector die ze graag wil verkopen en má wil graag de wannabee-look
Als je met je hoofd op de grond knalt komt dat bij mijn weten even hard aan als je van een fiets valt dan wanneer je van een paard valt?
't is geen 'goedgekeurd wedstrijdmodel' nee
mr je mag met een jeansbroek ook niet op wedstrijd, terwijl je daar ook perfect mee kan rijden
.
als je persé die wannabe-look moet hebben,, ze doen maar he
mr dan moeten ze ook niet gaan bezuinigen ... 
) en natuurlijk omdat ze er wel goed uit zien
mr er zijn zat mensen die 'een echte cap' niet eens mooi genoeg vinden om überhaupt op te zetten? 
en dat ze in een winkel niet gaan verkondigen dat een fietshelm even goed is kan ik ook wel begrijpen
(oude cap doet het nog wel, maar wordt nu toch echt minder). Welshcobfan schreef:Een kinder fietshelm past vaak nog beter dan een cap op die kinderhoofdjes. Ik heb zelf ook zo'n onmogelijk vorm hoofd, dus ik denk er ook echt overna om maar gewoon een fietshelm aan te schaffen. Want ik ben al 2 jaar op zoek naar een passende cap(oude cap doet het nog wel, maar wordt nu toch echt minder).