Muizen en dekens: hoe houd ik ze weg?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Re: Muizen en dekens: hoe houd ik ze weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 08:52

Eventueel zou je ook kunnen kijken naar een oude diepvrieskist op markplaats(of een andere zoeksite).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 08:55

Ik heb mijn dekens per twee in een kussenhoeszitten. Niet een overtrek maar van die zakken van stof met een rits er in waar je kussens en dekens in kan bewaren. Deze dekens in hoezen heb ik dan weer in grote tuinkussensbakken liggen. Gewone grote plastick bakken die goed afsluiten.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 08:57

Ik bewaarde mijn dekens ook in zon platte tupperware doos, zoeen die je onder je bed kunt schuiven.. ideaal, en neemt weinig plaats in..

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 08:58

De zweetdeken die ik het meeste gebruik heb ik opgevouwen in een grote platic tas waar ook nog 2 dekjes bij kunnen.
De rest (nog een zweetdeken, div. zomerdekens voor trailerritjes en een regendeken) heb ik opgevouwen in een afsluitbare voerton die ik over had.

Hmm.. Eigenlijk heb ik best veel dekens, gezien het feit dat ik mijn pony in pricipe dekenloos houd :+

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:02

sinds we 9 katten hebben blijven voer en dekens gespaard :D

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:11

Ik heb mijn dekens in een "dekenkist" gewoon gekocht bij de blokker en is normaal om je tuinmeubelkussens in op te bergen. Ideaal.

Lubberslieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:13

Dana01 schreef:
vacuumtassen :j echt superhandig, je kunt zo 10 dekens kwijt waar er normaal 2 liggen :D

ze schimmelen niet, gaan niet vies ruiken en als je ze ophangt nemen ze helemaal geen plek meer in :D

waar kan je vacuu, tassen nog kopen?blokker heeft ze niet meer of wel?

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:14

Samm schreef:
Ik heb mijn dekens in een "dekenkist" gewoon gekocht bij de blokker en is normaal om je tuinmeubelkussens in op te bergen. Ideaal.

ja die heb ik ook ideaal!

Wat ook help is pepermunt eterische olie. Muizen hebben daar een hekel aan :-)
Maar dat is alleen handig als je ze in een kleine ruimte hebt, de okie vervliegt snel

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:28

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 00:22

Wat een creatieve oplossingen allemaal, super! Nu heb ik best veel dekens... dus zoek naast een goede dan eigenlijk ook nog een niet al te dure oplossing. die dozen lijke me erg goed, ben bang dat tassen toch worden aangevreten. Waar kan ik die dozen (of voertonnen of andere hardplastic dingen) het goedkoopst kopen? En hoe groot zijn ze dan en wat kosten ze dan? Heb bij de blokker gezien voor 9 euro en dan zijn ze iets van 35x35x70cm.

vond de vrieskist ook wel een creatieve oplossing, maar daar helaas geen plaats voor... een kat heb ik sinds kort, gevonden op stal als 5 dagen oud kitten, maar die heeft zich geupgrade tot huiskat en wil niets hebben van muizen, buiten en vieze pootjes....!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 00:25

Ik heb vanavond een opbergbox voor stoelkussens gekocht bij de Leen Bakker.
Ik had ook wat muizen in de kast gehad en ik had een gaatje in een zweetdeken zitten. Nu zit alles in deze box en kan er geen muis meer bijkomen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 01:19

Ik zou ze gewoon wassen en dan schoon in huis opbergen. Al dan niet in plastic dozen of zakken. Ik vind het wel zo fris om het dekenseizoen met een schone deken te beginnen...

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 12:55

Ik heb ze in het begin in huis gehad, maar ondanks het wassen stonken ze nog behoorlijk. Vriendlief was daar niet zo van gecharmeerd :-) dus wordt het toch echt op stal. Gister nog even gekeken bij de Xenos (15 euro) en bij de Blokker (12 of 14 euro), vind ik echt wel duur. Zeker gezien ik er eigenlijk wel een stuk of 8 wil hebben dan. De aanbieding voor 9 euro bij de blokker was alweer verlopen...

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:40

Ik heb zo'n box voor tuinstoelkussens. Ideaal, heb er iets van 8 dekens in liggen :)

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 07:46

@Piaffe, die is best groot zeker? Weet je toevallig de afmetingen (en de prijs als je die wilt laten weten)?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 10:57

Wij hebben de dekens uithangen. Heel simpel, bezemsteel, aan beide kanten gaatje erin, strotouwtje erdoor en ophangen maar! Verder hebben we 6 katten en 3 honden, dus geen muis te zien. (ze zijn er wel hoor!)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:00

Ik heb zo een oude stalen kantoorkast...komt ook nix in en past heel veel in

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:02

een oude diepvrieskist ;) Zo heb ik er 2 staan, de dekens blijven kurkdroog, ruiken nog steeds fris en de muizen kunnen er niet aan :D

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 13:05

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 13:41

als je de dekens wast en daarna in zo'n vacuum zak opbergt ruik je er niets meer van, doordat er geen verse lucht bij kan komen stinkt het ook niet meer, dat is tenminste mijn ervaring. Bijkomend voordeel is dat die zakken enorm ruimte besparend zijn. Lastig is wel dat je de vorm waarin de vacuum komen moeilijk kan bepalen en ze zo dus niet echt makkelijk in een box op te slaan zijn.

Voor goedkope dozen kan je ook een kijken bij de action, die heeft soms goedkope aanbiedingen. Het is wel steeds wisselend assortiment, zo staat de winkel er vol mee en zo is alles op en komt het ook niet mee, dus gelijk toeslaan.

En ja, het is even een investering, maar nieuwe dekens zijn duurder denk ik.

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 13:42

In een oude kliko!!! Werkt super! :P

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 10:46

Die stalen kast is ook wel een idee zeg, nooit aan gedacht, maar ik heb er daar nog 8 van in de opslag staan ;-). Probleem is wel waar ik die dan neerzet...nog even over denken. Geldt trouwens ook voor alle andere oplosingen die groter zijn dan 96x45x45cm, want dan past het niet in mijn huidige stellingkast... Hebben jullie dan allemaal zoveel ruimte om grote kasten, vrieskisten en zelfs kliko's neer te zetten? Moet vanwege vocht toch ook wel binnen zijn?

@Manon: wel slim, maar ik heb ze nu ook uithangen en ze klimmen er toch in helaas...