Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar ik heb dan wel al Z1 gereden bij de ponysss... Ik ga nu met mijn andere pony in het B starten tussen de paarden. Ooit ga ik nog wel over naar de paarden, daar pas ik ok wel beter op maar dit is ook leuk hoor. 
Sjonniej schreef:chrisje_83 schreef:. Alleen op kampioenschappen zit ik er ver naast. Maar dat weerhoudt mij er niet van om met mijn pony te blijven rijden. Ben nu M1 met haar en hoop toch echt die Z inclusief winst te bereiken.
Hier geef je het zelf al aan.

hij was toen 1,5 jaar en besloot hem te kopen.
mijn instructrise was heel enthiosiast over Asra zijn beweging.

Dit is niet arrogant bedoeld!!!
steefie1992 schreef:je groeit natuurlijk ook en op het gegeven moment houd het een keer op maar je kan je pony dan ook gewoon houden als mooie herinering en hem natuurlijk nog steeds longeren en mee lopen en als gezelschaps pony lekker laten staan. dan kan je op je paard nog lekker rijden en veel plezier van hebben het is wel erg pijnlijk al sje een pony moet verkopen als je er zolang mee omgaat of er al het 1 en het ander bij mee heb gemaakt
BrittKitt schreef:Ik ben er zwaar allergisch voor iig, zet dan niet in je advertentie; oh met pijn in mijn hart, ik vind het zo vreselijk en lig al weken te huilen op bed. Als je echt zo gek bent op je beestje verkoop je hem niet.
chrisje_83 schreef:dat ik weinig waarde hecht aan een kampioenschapsplaatsing.
galop: gemiddeld 8.Sjonniej schreef:Het is maar net waar je ambities liggen. Maar ik vind wel dat je de situatie objectief moet kunnen bekijken. En natuurlijk kun je goede punten rijden met je pony en natuurlijk kun je eens een prijs winnen. En natuurlijk is het ook onwijs leuk om juist met je pony zover te komen en natuurlijk is het ook haalbaar om met een goede pony tot het Z te komen.
Maar dat neemt niet weg dat je met een pony niet op kunt tegen grote, elegante dressuurpaarden. Wij kunnen nog zo goed onze best doen, Kampioen zullen we nooit worden. En dat hoeft niet erg te zijn. Op dit moment stoort dat me absoluut niet, omdat dressuurwedstrijden niet belangrijk zijn voor ons. Maar zou ik écht voor de dressuursport willen gaan, dan wil ik het maximale kunnen bereiken en dat kan simpelweg niet met een pony. Net als dat je met een hele snelle Audi ook nooit de Formule 1 zult winnen.
Het is dus (zo is het hele leven eigenlijk) een kwestie van doelen stellen. Wat wil je? Wat vind je belangrijk?

.
. chrisje_83 schreef:wake_up schreef:tja. Een paard heeft veel meer beweging dan een pony, en dat is de reden waarom je met een paard makkelijker in de dressuur meekomt.
En dat is dus niet waar! De midden- en uitgestrekte gangen worden beoordeeld naar het maximale kunnen van het paard of pony. Niet naar dat een paard ruimer kan. Er zijn toch ook genoeg paarden die moeite hebben met deze verruimingen? Krijgen die wel een 7 of 8 dan omdat het paarden zijn? Nee hoor, deze worden gewoon beoordeeld naar uitvoering.