Wel of niet scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:46

BaiNar schreef:
brennie75 schreef:
ja das beter, natuurlijk, alleen heb ik nog steeds het probleem als je dus scheert alleen nummer 6 ofzo moet je dan een deken omdoen?

Persoonlijk vind ik het dan handiger om helemaal te scheren en gewoon deken op te doen... ideaal... nooit meer nat paard!!

Je moet natuurlijk wel een goed ademende deken hebben... maar tegenwoordig zijn de dekens dat vaak wel....

meid ik zit daar zelf ook mee , volgens mij is dat handiger, ben gewoon erg van het natuurlijke zoveel moglijk te behouden :o , maar ik denk dat het helaas niet gaat werken, om hem gedeeltelijk te scheren!
wat een gedoe he? hahaha geef mij de zomer maar ! :P
groetjes van bren

BaiNar

Re: Wel of niet scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:48

Ik ook hoor... maar ik vind het ook niet fijn om altijd een nat paard te hebben... da's ook weer tegen mijn gevoel... Ik probeer het... lukt het niet, jammer dan... maar wil geen kans op een ziek paard... ;-)

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:52

En wat de zomer betreft.... Jaaah... winter mogen ze van mij houden!

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:54

BaiNar schreef:
Ik ook hoor... maar ik vind het ook niet fijn om altijd een nat paard te hebben... da's ook weer tegen mijn gevoel... Ik probeer het... lukt het niet, jammer dan... maar wil geen kans op een ziek paard... ;-)

ben ik ook bang voor dat hij kou vat, hij stond eerst lekker in de wei maar verder niet veel met hem gedaan, nu rij en speel ik elke dag met hem, en hij is nu al nat na 1 rondje galoperen.
hij is nu al een teddiebeertje, en hij heeft het gewoon te warm, nu hij nu nat is is het niet erg mt deze temp en een zonnetje, maar einde van de week word het al kouder, en sàvond ook.
ik denk dat ik er aan ga hangen met een dure goede deken, alleen hoeveel gram zal ik mee beginnen ? heb geen zin om 3 dekens te kopen. en gelijk 300 vind ik weer wat warm
hihihiih zeikert ben ik he? :o

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:56

@ brennie

ja maar ik heb niet de gelegenheid om dekens te gaan verwissele of erop/en eraf

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:00

Priscilla_90 schreef:
@ brennie

ja maar ik heb niet de gelegenheid om dekens te gaan verwissele of erop/en eraf

he das nou ook wel een probleem, dan weet ik het ook even niet meer. is er niemand die je kan helpen? een lieve paarden vriend die jou paardje warmte gunt hihih

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:04

je hebt ook bucas dekens. die zijn ademend en werken van 0 graden tot 13 graden. heb je een deken nodig voor de wintermaanden en desnoods koop je nog een 300 grams deken voor de hele koude dagen. en gewoon helemaal scheren.

misschien is dit een ideetje.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:07

@ dina
kheb genoeg dekens hoor
maar mijn paard is nogal een sloperd
dus vind het zonde om zo'n dure deken aan te gaan schaffen
en volgens mij zitten we nog boven de 13 graden

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:09

DinaxUllie schreef:
je hebt ook bucas dekens. die zijn ademend en werken van 0 graden tot 13 graden. heb je een deken nodig voor de wintermaanden en desnoods koop je nog een 300 grams deken voor de hele koude dagen. en gewoon helemaal scheren.

misschien is dit een ideetje.

dank je wel voor je reactie en ik denk dat dat de beste opossing is , helemaal scheren en een goede deken kopen. en hij heeft zo`n rot maat nooit in de aanbieding ik zweer het je hahhahahah

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:11

Als je paard een sloper is is Bucas misschien juist een aanrader!! ;-)

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:14

bucas dekens zijn juist heel fijn dan. Stevige dekens.
wat voor maat heeft je paardje dan?

Ik zou je paard ook nu nog niet scheren. Ik heb mijn paardje vorig jaar pas laat geschoren en hoefde hem ook die ene keer maar te scheren. Als je hem nu al scheert kan je over 2 maandjes als het niet minder is al weer scheren. Ze zijn nu juist aan het verharen en als je dan nu al scheert zit het er zo weer aan.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:21

bucas vind ik ook super , mijn poon presteerde het om een merkloos regendeken van hem af te krijgen en te slopen hihihihi en nu met bucas niet gelukt en nog heel! ;)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:23

@ dina
hy heeft maat 195

me paard heeft er echt heel erg last van zat al in ze wintervacht( is een tinker)
en heeft ook erge mijt dus moet goed ze benen bijhouden
en ik scheer hem altijd regelmatig het hele jaar door hoor

maar hoe duur zijn die bucas dekens dan?
Laatst bijgewerkt door Priscilla_90 op 27-09-09 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:25

Verschillend.... even googlen...
Rambo zijn ook wel heel stevig...

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:31

je kan even kijken bij de paardenapotheek, daar verkopen ze zeer goede dekens en de service is super!!

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:35

Ik heb ook een vraagje voor jullie die volgens mij wel in dit topic past, sorry topicstarter ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik in jouw topic een vraag stel: mijn paard is allergisch voor zweet (ik verzin t niet...) en zit al lekker in dr wintervachtje. Hierdoor staat ze overdag een beetje te zweten op stal (het is nog zo warm nu!) en gaat ze lekker staan schuren waardoor ze al wat kleine kale plekjes op haar hals heeft. Ik heb dus nu ook besloten haar te scheren (voor mij voor het eerst, ze is wel eens eerder geschoren geweest). Ik hoop dat het niet nodig is, maar als ze het koud krijgt wil ik er wel een dekentje op kunnen leggen. Alleen moet ze daar ook niet onder gaan zweten want dan begint het feest weer opnieuw... Kunnen jullie me een deken aanraden? Ik heb geen verstand van dekens maar het moet in ieder geval goed ademend zijn en niet te warm zodat ze dus niet gaat zweten. Zouden die Bucas dekens ook iets voor mijn paard zijn?

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:38

ja zeker ;) ,ook jij kan even kijken bij paardenapotheek daar staat ook pecies bij wat goed ademend is en niet! nu is rambo ook een super merk hoor echt 1 van de beste denk ik wel.
en als hij zo zweet effe lekker afsponsen met lauw water en een zweet deken erop scheelt ook erg veel.
vervelend probleem zeg, de winter is voor jou paardje lekkerder denk ik ;)
groetjes van bren ;)

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:40

Bella 123... als je je paard scheert zul je zoiezo aan een deken moeten... je kan hem niet zo geschoren neerzetten... Brr..

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:44

Ja maar het is nu toch nog niet zo koud, en ze staat ook op stal, niet op de wei. Dus ik dacht, dan kan het misschien wel zonder deken... Het is zo ingewikkeld omdat ik niet wil dat ze last heeft van de warmte en dus gaat schuren en daar ben ik bang voor als ik er een deken op leg. Maar aan de andere kant is ze nu ook aan het schuren omdat ze het onder dr wintervachtje te warm heeft en dat vind ik ook zielig (ze schuurt door tot bloedens toe!) dus wil ik haar daarom scheren...

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:45

de paardenapotheek, website doet het niet ?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:46

@ bella
en toch zou ik er een dun dekentje opdoen
zomerdekentje /fleece dekentje want je haalt wel haar eigen dekentje eraf !

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:47

Bella123

Ja daar zat ik ook al aan te denken. Tips voor goede, ademende, dunne zomerdekens?

BaiNar

Nee... in mijn ogen heeft ze wel degelijk een dekentje nodig dan... Ik denk dat dat zweten wel meevalt hoor!! Heb ik nog niet vaak gezien iig.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:48

hm ik denk niet dat ze daar nu onder gaan zweten hoor
als je dr heb geschoren
staat soms nog wel is een fris windje