Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
is dat gevoel er niet, dan heb je ook (nog) geen band met je paard.
Citaat:Er is ook niet echt een soort checklist waaraan je kan zien of iemand een band met z'n paard heeft; wanneer je een band met je paard hebt, dan voel je dat is dat gevoel er niet, dan heb je ook (nog) geen band met je paard.
Ik heb een tijdje met m'n paard moeten stappen vanwege een blessure (2x p/d 10 min) toen een manegepaard kreupel raakte. Die heb ik 3 weken lang ook 2x per dag gestapt, en hij kreeg ook altijd een paar korrels muesli. Paard in kwestie heeft letterlijk jarenlang nog naar me lopen gillen als hij me zag, tot groot verdriet van wat lieve meisjes die hem regelmatig verzorgden, maar waarnaar hij geen kik gaf 
)
muc schreef:Ik denk dat wij als mensen graag willen gloven dat we een speciale band hebben met ons paard. Ik denk ook echt wel dat we een bepaalde band met een paard kunnen hebben MAAR dat het voor ons moeilijker is om afscheid te nemen van het paard dan andersom. Als die zijn eten, drinken een beetje aandacht krijgt maakt het ze weinig uit waar ze zijn. Ze kunnen het ook echt wel heel fijn hebben bij iemand anders. Als je denkt dat je paard het alleen bij jou fijn kan hebben omdat je een band met je paard hebt vindt ik dat eerlijk gezegd behoorlijk naief.... (niet rot bedoeld)
) 
Dat geloof ik (van je kat)
) Arabesk schreef:ik vind 'te koop wegens geen klik (meer)' zo slap. Mijn paard was echt hel toen ik hem kreeg; slaan schoppen bijten weglopen wilde niks en kon niks.
Bij elke aanraking dook hij in elkaar en hij haatte mensen. Het heeft jaren geduurd en nu hebben we dít bereikt.
'Geen klik' is voor mij synoniem aan 'ik heb geen zin om door te zetten'
Arabesk schreef:ik vind 'te koop wegens geen klik (meer)' zo slap. Mijn paard was echt hel toen ik hem kreeg; slaan schoppen bijten weglopen wilde niks en kon niks.
Bij elke aanraking dook hij in elkaar en hij haatte mensen. Het heeft jaren geduurd en nu hebben we dít bereikt.
'Geen klik' is voor mij synoniem aan 'ik heb geen zin om door te zetten'
bosmonster schreef:tsja, wanneer heb je een klik? ik durf het niet te zeggen. ik heb mijn paard nu een jaar en het blijft moeilijk. heb er zelf ook een topic over gemaakt, waar ik uit een lopende reacties op kreeg. de een vond dat ik een voorbeeld was van iemand die geen zin had om er tijd in te steken (??) en andere bokkers begrepen het wel en gaven advies. ik kan zeggen dat ik met paarden uit het verleden meer een klik had dan met mijn huidige paard. elk dier heeft een eigen karakter en dat kan klikken of niet.
Citaat:Met mijn merrie heb ik een hele goede en speciale band, waarom?
Ik ken haar Chinese gebruiksaanwijzing uit mijn broekzak, en zij weet precies wat ze aan mij heeft.
Leiderschap, wederzijds respect, met elkaar kunnen lezen en schrijven.
Ze komt niet als een wild peerd op me afgestormd in de wei (teken van eten), maar herkent me wel als ik de wei in kom lopen.
Blijft me volgen en zodra ik op paar passen afstand ben, zie ik haar neus iets bewegen van heeel zacht hinnikje.
ze raakt me 1x aan en loopt met me mee.
Ze volgt me precies, en weet precies wat ik van haar verlang, wat wel en niet mag.
Andersom weet ik op mijn beurt wat zij wel of niet fijn vind, en houdt daar rekening mee.
Als ik slecht in m'n vel zit, stelt zij zich anders op, als zij slecht in d'r vel zit, merk ik dat ook meteen op (zelfs al vanaf afstand zie ik dat aan d'r).