Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Malenka schreef:annastasia,
Dit klopt niet. Als de auto 1500kg leeg weegt mag je dus een aanhanger trekken met een maximum geladen gewicht van 1500kg (dan moet de auto dit wel mogen trekken!). Die 600kg aan laadvermogen die jij bij de auto's hebt gerekend heeft met dit hele verhaal helemaal niets te maken.
Je rekent alleen met het lediggewicht van de auto en het max beladen gewicht van de trailer.
EDIT:
Je schijnt toch gelijk te hebben hoor ik net. In eerste instantie vertelde mijn partner ook mijn bovenstaande verhaal maar hij is het toch even gaan na zoeken. Verwarrend hoor.
Het zit zo dat de auto leeg zwaarder moet zijn dan de trailer max beladen. Als dat klopt ga je naar checkpunt 2. Dat is; de combinatie (auto max beladen + trailer max beladen) magniet zwaarder zijn dan 3500kg.
Je moet dus oppasssen dat je auto max beladen niet te zwaar is
Mocht je het duidelijk na willen lezen;
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Image ... ber%202006)_tcm195-167664.pdf
). zodiacje schreef:Ook ik heb mijn trailer terug laten "tunen" Mijn 2 paards trailer zit nu op 1650.
Mijn auto weegt 1750 dus ik kan hiermee met B rijbewijs rijden.
biancavos schreef:dan zou je al in overtreding zijn als je met een zwaar persoon erin gaat rijden, lijkt me strerk..
jankawijnsma schreef:De rest van de reacties met gewauwel over het E-rijbewijs wel en niet lijkt me idd niet terzake doen... Ik neem aan dat dat allemaal makkelijk terug te vinden is en dat was de vraag niet.
singasong schreef:Erger nog vind ik dat de mensen die hun E-rijbewijs vroeger gratis bij hun B-rijbewijs kregen wel met een zware combinatie mogen rijden.
Ik heb 4 jr. geleden een teruggekeurde trailer gekocht. Ben er heel blij mee en kan er goed mee rijden. Stukken beter dan sommige mensen die hun E-rijbewijs wel hebben
annastasia schreef:Ikke![]()
Ik denk dat ik keihard ga lachen als mensen hier worden aanghouden welke te zwaar zijn en dan blijkt dat ze helemaal niet met de combinatie mogen rijden omdat ze niet het vereiste rijbewijs hebben.
Dit is een eindeloze discussie, waar we toch niet uit gaan komen.
Let wel dat een dagcursus nu nog rond de €500,- zit, maar als het straks verplicht wordt het wel eens vele malen duurder kan worden.
ikke schreef:singasong schreef:Erger nog vind ik dat de mensen die hun E-rijbewijs vroeger gratis bij hun B-rijbewijs kregen wel met een zware combinatie mogen rijden.
Ik heb 4 jr. geleden een teruggekeurde trailer gekocht. Ben er heel blij mee en kan er goed mee rijden. Stukken beter dan sommige mensen die hun E-rijbewijs wel hebben
Definieer "stukken beter"
ikke schreef:Ik lach met je mee, te meer omdat ik met combi's mag rijden waar de meesten hier niet eens van dromen.
singasong schreef:ikke schreef:Ik lach met je mee, te meer omdat ik met combi's mag rijden waar de meesten hier niet eens van dromen.
Wat heeft dat voor zin? Als je met je B gewoon een combinatie mag rijden en je bent er mee tevreden waarom zou je dan in combi's willen rijden waarvan de meesten hier niet eens van dromen.
Ik hoor al 4 jr. dat E verplicht gaat worden en dat is het nog steeds niet.
annastasia schreef:[
Waar het niet dat in dit topic al iig 1 iemand is die niet gewoon met z'n B een combinatie mag rijden. En diegene dacht dat het wel mocht. Zo zijn er nog vele anderen op dit forum. Als mensen de regels nog niet eens kennen (of zich er niet eens in verdiepen), is het beter gewoon 1 lijn te trekken.
Te meer ook omdat als je het gewicht op papier naar beneden laat zetten je met een LICHTERE auto nogsteeds dezelfde combinatie mag rijden.
EN DAAR WORDT HET NIET VEILIGER OP!!!!
Brainless schreef:Als je het gewicht naar beneden zet mag je achter een lichtere auto ook maar het mindere gewicht er achter hangen.
Het laadvermogen gaat naar beneden, dus ook het totale gewicht wat je mag laden.... dus hoezo niet veiliger??
Wat heb ik aan een 1 1/2 paardstrailer met een laadgewicht van 1100 (totaal 1700 - 600 gewicht trailer= 1100 kilo) waar ik toch nooit gebruik van maak?!
Ik vind het juist veiler om met een trailer die totaal 1700 kilo mag/kan hebben, te rijden (nu terug gekeurd naar 1400) dan een trailer die standaard maar totaal 1400 kilo mag zijn.