Shet valt aan bij longeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gaby12

Re: Shet valt aan bij longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:33

Ga eens gewoon in een paddock staan met je pony en kijk hoe ze reageert op jou houding en lichaamstaal.
Ga met je rug naar haar toe staan net zo lang totdat ze naar jou toe komt en loop dan van haar weg nog steeds met je rug naar de pony toe.
Als het goed is volgt de pony jou omdat hij of zij jou ziet als de kuddeleider.
Probeer hierna eens rustig ofdat je ze doormiddel van stem en beweging kan laten bewegen rustig om jou heen.
veel succes

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:40

Die van mij doet dit ook, maar die is groot. Hij maakt zich eerst groot en doet een poging tot mij omver rennen, maar hij is zooooo traag, dus als ik 1 x hard HE zeg is het weer klaar, ik hou hierom ook altijd de zweep dicht bij me, ik ga hem nooit zomaar gebruiken, maar hij wil die zweep zo graag niet op zijn billen dat als hij hem al ziet van gedachte veranderd.....

Bij mij helpt dus eerst een goede stemhulp, bij mij dus; "HE!'' en anders krijgt hij een tik. Klaar is klaar. Tuurlijk kan hij de zomer in zn koppie hebben, maar niet zo doen tegen mij, bokken, steigeren en richting het midden van de paddock springen doet ie maar als ik er niet insta.

Succes ermee!