Les van top dressuur ruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:36

marrie1996 schreef:
Oo, wat kost een normale les dan sporter?

Coby van Baalen vraagt 150 per uur , marlies van baalen 75

Lante

Re: Les van top dressuur ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:40

En ze nemen echt niet iedereen aan. Ze willen eerst wel weten of er wat toekomst zit in de combinatie en wat je ambities zijn. :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:42

Wat is dan je eigen nivo en wat verwacht je van zo een les van een topruiter?
lijkt me dat je als je nog in het begin van de basis rijdt het dan wel leuk is om een keer een clinic te volgen van bv een bekende trainer ,ruiter of jury maar struktureel lessen volgen bij een lokaal instrukteur heb je denk ik meer aan.
Bij de meeste kom je niet eens binnen onder de z, anky laurens en noem maar op ze kunnen kiezen wie ze les willen geven...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:18

PP > JI

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:02

Als iemand topruiter is wil het nog niet zeggen dat het ook een topinstructeur is..
Ik heb een paar x heel veel geluk gehad dat ik suprleuke clinics heb mogen rijden, oa van Anky van Grunsven en Arjen Teeuwissen, maar of ik er echt heel veel meer van heb geleerd.. nee..
Tuurlijk het is geweldig om te kunnen zeggen ik heb les gehad van een olympisch kampioene, maar echt veel wijzer ben ik er niet van geworden.. In die driekwartier bij Anky heb ik echt ontzettend k*t gereden voor mijn gevoel omdat het moest op de manier van Anky (een manier die je alleen bij haar fantastische paarden kunt gebruiken) Ze wilde een probleem niet oplossen dmv te kijken wat het beste was voor mijn pony, maar door het op haar maniertje te doen..
Het was een geweldige ervaring maar ik denk persoonlijk dat je er veel meer aan hebt om een topinstructeur te zoeken dan een topruiter..
Waarschijnlijk dat als je meerdere keren van Anky les hebt dat je er wel wat aan hebt en dat ze jou als combinatie leert kennen, want in zo'n korte tijd is het natuurlijk ook heel moeilijk om les te geven aan een totaal onbekend iemand..
Wel had ik veel aan de rabotraining van Marlies van Baalen, zij keek echt naar mij en mijn pony als combinatie en pastte daar haar manier van lesgeven op aan..

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:30

als je naar een trainingsweek van academy bartels toegaat maakt het niet uit welk nivo je rijdt, al rij je B. Binnenkort worden de data voor het komende jaar bekend gemaakt en dan kan je gewoon inschrijven.

Marleennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:45

Wat een prijzen! Ik betaal 7,50.. ;)
Maar goed, als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik, denk ik, toch maar voor een topinstructeur kiezen. Er zijn zoveel mensen die hartstikke goed rijden, maar geen les kunnen geven. Je moet het natuurlijk wel kunnen overbrengen :D

loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:18

Marleennn_ schreef:
Maar goed, als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik, denk ik, toch maar voor een topinstructeur kiezen. Er zijn zoveel mensen die hartstikke goed rijden, maar geen les kunnen geven. Je moet het natuurlijk wel kunnen overbrengen :D

Helemaal mee eens. Ik heb een instructrice gehad die altijd zelf op mijn paard wilde zitten om het voor te doen. Dat lukte haar altijd wel, maar daarna aan mij uitleggen wat ik moest doen was een heel ander verhaal......

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:54

Waar woon je?
Ik denk dat het voor jou heel leuk is om eens les te nemen bij Lotje Schoots oid.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 09:30

Marleennn_ schreef:

Als je 7.50 euro betaald zou ik eens vragen of jouw instructrice wel de benodigde papieren heeft om jou les te mogen geven. Zo niet zou ik me even afvragen of je wel verzekerd bent als er iets gebeurd in de les.... maar dat even off topic.
Verder ben ik het met je eens, maar er zijn ook zat mensen die EN goed kunnen rijden, EN goed kunnen vertellen wat en hoe iets uitgevoerd moet worden. Het is ook zeker een kwestie van gevoel bij de ruiter en daar kan je als instructeur niet altijd iets aan veranderen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:05

oversized schreef:
Marleennn_ schreef:

Als je 7.50 euro betaald zou ik eens vragen of jouw instructrice wel de benodigde papieren heeft om jou les te mogen geven. Zo niet zou ik me even afvragen of je wel verzekerd bent als er iets gebeurd in de les.... maar dat even off topic.
Verder ben ik het met je eens, maar er zijn ook zat mensen die EN goed kunnen rijden, EN goed kunnen vertellen wat en hoe iets uitgevoerd moet worden. Het is ook zeker een kwestie van gevoel bij de ruiter en daar kan je als instructeur niet altijd iets aan veranderen.

off topic.. Ik vraag me dan af,wat is er anders als je met zelf rijden van je paard afvalt of wanneer dat in een les gebeurd? is het dan perse de schuld van de instructeur? ook al heeft je instructeur diploma's,die verzekering is niet automatisch bij je diploma hoor ;)
die moet volgens mij apart afgesloten en volgens mij kan je die ook afsluiten als zelfstandige zonder diploma. maar dat even ter zijde

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:44

Knollentuin, als je gediplomeerd instructeur bent, ben je in geval van ongeval verzekerd omdat je je diploma hebt gehaald en dus een vakbekwaamheid hebt afgelegd. Als je niet gediplomeerd bent ben je niet verzekerd!! en daarnaast als je geen diploma hebt is er geen enkele verzekeringsmaatschappij die jou wil verzekeren neem dat maar van mij aan. Beetje vervelend als er iets in de les gebeurd want dan is de instructeur verantwoordelijk hiervoor (ook al is het niet de schuld van de instructeur...)
Als je als ongediplomeerd instructeur les gaat geven in een accomodatie is het zelfs zo dat in het uiterste geval de eigenaar van de accomodatie aangesproken kan worden op eventuele ongevallen die tijdens die betreffende les plaatsvinden. Even goed nadenken dus voordat je zelf zoiets gaat doen er kan een hoop trammelant van komen. Een ongelukje zit in een klein hoekje... ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:06

Ga er niet vanuit dat je automatisch verzekerd bent als je een diploma hebt. want dat ben je niet!!! je moet een extra verzekering afsluiten en ja die krijg je makkelijker als je een papiertje hebt.
En de lesklant kan er zelf voor kiezen he? van tevoren afspreken.
[geldt denk ik meer voor het particuliere circuit]

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:24

Over dat verzekeren is beiden iets over te zeggen. Mij werd eerst ook verteld dat ik me niet kon verzekeren als ik geen diploma's had. Nadat ik hem gehaald had, hebben we weer contact opgenomen met de tussenpersoon en toen bleek dat ik mij pas apart hoef te verzekeren als ik het echt als werk ga doen. En momenteel studeer ik nog. Maar dat zal per verzekeringsmaatschappij verschillen.

Even ontopic:
Het is leuk om dat een keer te doen, maar de prijs of het de bekendheid zegt niet altijd wat of diegene idd goed is in het overbrengen van de fijne kneepjes. En ik heb ook al wel eens andere prijzen gehoord van Adelinde en Laurens. Het zal dus ook wel eens kunnen verschillen door wat je van diegene wil.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 08:23

Adelinde is 80 euro per les prive en dan maakt het echt niet uit of je B rijdt of Z

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:27

Ik rij 1x per 6 weken bij David de Wispelaere in friesland een les van 45 minuten.
Wel een klassieke ruiter maar ik leer er zo veel van en dat werken we met mijn eigen instructrice weer uit in de gewone wekelijkse lessen.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:58

oversized schreef:
Adelinde is 80 euro per les prive en dan maakt het echt niet uit of je B rijdt of Z

nou dan betaal jij echt meer als mij ;)

hanspeter vraagt ook niet super veel :) vergeleken met sommige anderen
maar ik zou eerst kijken welke "bekende" instructeurs bij je in de buurt zitten, je bent natuurlijk ook reiskosten e.d. kwijt ;)

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:27

Dat betaal ik gelukkig niet, maar dat is volgens het wandelgangensysteem de prijs voor een les bij Adelinde... jij mag het zeggen...

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:35

oversized schreef:
Dat betaal ik gelukkig niet, maar dat is volgens het wandelgangensysteem de prijs voor een les bij Adelinde... jij mag het zeggen...

zit er wel ongeveer in de buurt hoor! :) adelinde vraagt een redelijk goedkope prijs vind ik, maar dat vind ik niet erg :D haha

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:40

marrie1996 schreef:
MilouNigel: Je hebt een PB'tje van me

Ik heb daar een week "stage" gedaan,
zij is echt ontzettend goed!!

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:46

oversized schreef:

Haha, een jaartje geleden (en dat is echt nog maar een jaar geleden!!) had ik nog les van haar...15,- per half uur ;) (loswerken en uitrijden deed ik in mijn 'eigen' tijd! Dat is nu dan toch 50 euro per uur meer! Heb nu overigens ook geen les meer van haar.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:07

Zelf heb ik een tijdje bij Barbara Koot gelest. Ik betaalde haar 55 euro voor 45 minuten les. In het begin schoot ik er echt goed mee op, tot ik het gevoel kreeg dat er niet meer naar ons als combinatie werd gekeken en dat ik bepaalde zaken teveel met de hand en op druk moest gaan uitvoeren. Uiteindelijk ben ik er dan ook mee gestopt.
Wat bij iemand past qua instructie is heel persoonlijk. En een topruiter hoeft niet per defenitie een topinstructeur te zijn!

cletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:42

Ik zou ook heel graag willen... Het is niet zo een centjes probleem maar een wachtlijst probleem :( Meestal moet je echt een paar maanden/jaren van tevoren een les boeken !!!

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:49

ff een vraagie

wat is het verschil tussen een clinic en een (prive)les ?? :o

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:01

je kan ook eens informeren bij stal Van Baalen,
Bij Marlies ben je €100,00 kwijt en als ik me niet vergis bij Coby €150,00