Ik gebruik s'avonds een accupack dat eigenlijk voor het schrikdraad is (een zware uitvoering) en sluit daar in plaats van het schrikdraad een aantal lampen op aan. Maar ik heb van mijn werk speciale lampen kunnen regelen die betrekkelijk zuinig zijn maar veel licht geven, daarmee red ik het ongeveer een uur in het donker. Zijn geen verblindende lampen zoals halogeenspots (bouwlampen) maar speciale, alleen leverbaar aan elektrotechnische bedrijven. Daarbij heb ik dikke neopreen kabels (kermiskabels) om de lampen op aan te sluiten, die zijn waterdicht en bestand tegen vrijwel elk weer/ omstandigheid. Paarden kunnen er gewoon op gaan staan, tegen mestzuren kunnen ze ook dus ideaal voor tijdelijke noodverlichting van een niet al te grote rijbak. Perfect voor als je geen stroom hebt ter plekke, of geen vergunning krijgt voor permanente lichtmasten. Wel wat werk elke keer, maar voor mij is dat het wel waard. Wel steeds goed zorgen dat het accupack is opgeladen!
Ik huur ook een stuk land waar mijn vier beestjes op staan, helaas ook geen stroom maar prijsverhouding is er ook na. Het is wel erg jammer en kan daarom een hoop minder in de winter maar daarom neem ik het er dan maar van in de weekenden dat ik er wel vroeg heen kan en het licht is, daarnaast ga ik doordeweeks in de avond met een zaklamp voeren en zo vroeg mogelijk proberen te gaan zodra het nog licht is.
Ik heb nooit op een stal gestaan met verlichting, dus ik weet niet beter. Nooit stroom of water gehad: gewoon maanlicht en de sloot
buiten red ik mij wel met het maanlicht en voor in de stal heb ik altijd een hoofdlamp op Als ik echt laat ga voeren, zet ik alles 's ochtends al klaar voor de avond (water in emmers en hooi) zodat ik het in 1 keer kan pakken in de stal kan gooien.
Ik ken je probleem, mijn pony staat ook op een stalling zonder licht... En zonder bak etc, dus ik weet nog niet zo goed hoe ik het ga oplossen. Nu zijn het gelukkig maar 2 dagen dat ik alleen 's avonds kan en vaak staat ze toch al 1 van die twee dagen stil... Misschien dat ik haar dan 2 dagen stil laat staan (ze staat overdag hoe dan ook buiten, dus ze krijgt wel wat beweging) of dat ik iemand vraag om haar 1 van die 2 dagen te rijden... Ik weet het nog niet.
Djayden
Geplaatst: 29-09-09 18:42
Ik heb ook geen stroom op stal, en gebruik gewoon een agregaat.