neem jij je hond mee op buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Biancxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:58

Wat leuk die foto´s van honden die mee gaan. Ik heb 2 chihuahua´s dus dat is niet echt een aanrader om mee te nemen haha. Luisteren erg goed maar kunnen een drafje niet zo lang bijhouden ;)

Op horse-event was een demo van iemand die honden traint. Hij liet zien hoe je met simpele handbewegingen je hond kan leren naast je paard te lopen. Zag er leuk uit

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:45

Biancxx schreef:
Op horse-event was een demo van iemand die honden traint. Hij liet zien hoe je met simpele handbewegingen je hond kan leren naast je paard te lopen. Zag er leuk uit

Meen je dat nou? Dat vond ik zo'n aanfluiting!

Biancxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:52

Antheman schreef:
Biancxx schreef:

Meen je dat nou? Dat vond ik zo'n aanfluiting!

Ja het was een beetje knullig gedaan idd.. maar het idee was wel leuk haha
Was jammer dat de trainer nog nooit op een paard had gezeten en de honden geen paarden gewend waren. Was erg benieuwd naar die demo maar de uitvoering was wel mager ja

Tartara

Re: neem jij je hond mee op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:57

Mijn Jack Russel gaat altijd mee en de Benner Senner alleen als we met de kar weggaan.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:58

ik heb het een keer geprobeerd, maar mijn hond is nogal onstuimig, dus ik zit dan niet echt lekker. En als ik ga galoperen, gaat hij ervoor rennen en blaffen, vind ik altijd een beetje eng. Een vriendinnetje die mijn paard ook rijd, neemt altijd haar jack russeltje mee als ze naar buiten gaat, dat gaat prima!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:59

Citaat:
Ik heb 2 chihuahua´s dus dat is niet echt een aanrader om mee te nemen haha

In de zadeltas! :+

Biancxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:09

jodi schreef:
Citaat:
Ik heb 2 chihuahua´s dus dat is niet echt een aanrader om mee te nemen haha

In de zadeltas! :+

Ja haha.. kan ook nog. Aan elke kant 1 ;)

Nee daar ga ik maar niet aan beginnen.. Moet maar gaan mennen dan, dan kunnen ze op de kar ;)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:13

Ik zou het wel willen. Maar bij ons in het twiske mogen honden niet over al los.
Mijn hond zou het prima kunnen vaak als ik een stapwandeling ga maken rij ik over een flink stuk waar enkelt fietsers mogen komen en dan gaat mijn jackrussel gewoon lekker los. Als we dan over de weg daar heen moeten dan zit hij meestal bij mij voorop het zadel of aangelijnd ernaast. Eenmaal op het paadje rent hij lekker hele stukken vooruit en weer terug duikt in het water en graaft naar china. maar houdt ons wel goed in de gaten en ik hem natuurlijk
Zowel mijn paard als mijn hond accepteren elkaar. Al wil mijn hond nog wel eens erg dichtbij zijn benen komen.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:42

Hahaha met mijn Jack Russels zeker, die rennen er meteen vandoor.
Dan gaan ze op zoek naar noten en vruchten (zoals altijd)
en dan zeker met mijn paardje ze weer bijeen drijven, nee dat lijkt me niet zo handig :Y)

Pippeloentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:51

Neee :|
Dan ben ik hem zo kwijt hha

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:56

ik neem mijn jack russel altijd mee op buitenrit :j hij vind het geweldig en als ik zeg dat hij moet wachten luiterd hij goed. Als ik ergens ga rijden waar ook een weg langs is, zit hij in de rugzak :j heb zo'n speciale waar zijn kop gewoon uit hangt en dan zit hij vast aan zijn tuigje. Heb wel de rugzak op mijn buik anders ziet hij niks := ben ik dan weer in rustig gebied mag hij weer rennen :D op het strand doe ik hem ook in de rugzak btw, alleen dan wel dicht (bovenkant is van gaas)

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:58

met mijn vorige tinker nam ik de hond wel eens mee het bos in. zowel paard als hond luisterde erg goed en vond het ook nog eens leuk :)
nu heb ik een 4jarige die wilt nog wel eens gek doen, dus daar neem ik de hond nog niet bij mee. Misschien over een tijdje als die wat ouder is :j

Helmpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:04

Nee, ik neem hem niet mee, 12 jaar oud en behoorlijk doof!!!
Zal wel heel vaak van mijn paard af moeten om hem in de gaten te kunnen houden!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:10

Ik heb mijn Franse Bulldog wel eens meegenomen op buitenrit, maar toen ging hij zo dicht achter mn paard lopen! Het paard is opzich wel gewend aan honden, maar ik vind het toch niet zo'n fijn idee als hij er elke keer vlak achter of schuin achter loopt.. wat kan ik daar nou eens aan doen? :\

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:18

ja, ook de mijne gaat vaker mee
kruising malthezer leeuwtje/tibetaanse terrier
ik hoef maar 1 drukke weg over te steken, maar dan blijft hij braaf naast me en gaat zitten als ik hem dat commando geef
Afbeelding
Afbeelding

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:02

nee ze gaan wel mee naar de stal maar met rijden niet , ik vind het echt te gevaarlijk al luisteren ze heel goed , maar ben bang dat het paard ze zal slaan als ze te dicht op hem lopen

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:06

Onze hond kan helaas heel slecht loslopen(moet je echt mee spelen ivm anders gaan jagen en dat gaat niet te paard). Maar als ik later ooit een eigen hond krijg, dan ga ik daar zeker wel mee bezig dat hond los meekan! Lijkt mee heerlijk :D .

Iemand hier op stal heeft trouwens ook vaak honden los mee, gaat prima.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:25

Ik neem mijn hond ook mee, maar ik pas wel mijn route daarop aan zodat we geen grote wegen over hoeven en weinig verkeer tegenkomen; de hond is minder verkeersmak dan mijn paard!
De hond rent lekker over het veld en even later volgt hij braaf mijn paard en mij (loopt er dan schuin achter). Afbeelding
Als ik in de bak rij gaat ze ook wel eens mee:
Afbeelding

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:19

Mijn vader neemt zijn hond (parson russel = jack russel op hoge beentjes) altijd mee. Wel alleen als hij rustige paden of in het bos gaat rijden. En als er al eens een drukke baan aankomt? Dan stapt hij even af en als ik meerij dan stap ik af en geef de hond aan mijn vader, dan kan die lekker mee te paard rijden :D .
Als wij later een hond in huis halen, dan is het ook de bedoeling dat die mee kan lopen als we gaan paard rijden.

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:27

Mijn hondje ging in het begin ook weleens mee (Jack Russel) maar alleen als we direct het bos in gingen. Over straat zou ik niet durven.
Ben alleen al een keer aangehouden door de boswachter, dus we lopen het risico nu maar niet meer.
Hij vindt het wel echt heel leuk en heeft energie genoeg. Alleen bij lange stukken galopperen moeten we af en toe even op hem wachten ;-)
Paard van 1.76 m versus een jack russel. Niet helemaal eerlijk! haha.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:30

eerder nam ik de jack russel van mn moeder altijd mee, maar die is er helaas niet meer. Nou hebben we nog wel een jack maar deze is nogal onstuimig en waar mn paardje nu staat moet je eerst over de weg dus helaas neem ik haar niet meer mee.

vond het wel altijd heel gezellig. bij de volgende wil ik dat wel weer kunnen :D
Laatst bijgewerkt door Noon op 14-10-09 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:31

Gelukkig staan wij direct aan het bos, dus kunnen we de honden ook altijd meenemen!
Hier is mijn pony net een week onder t zadel (vandaar dat touwtje) en de hond staat op de achtergrond..
Afbeelding

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:35

Ongeveer 16 jaar geleden had ik een geit die altijd mee ging met het buitenrijden. Ze liep dan gewoon los mee. Een hoop bekijks hadden we wel altijd :+
Die geit was ook echt wit met de paarden want mijn vader had toen een trekpaard en als het regende stond de geit onder het paard en als de zon scheen lag de geit boven op het paard :D

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:56

Afbeelding

Ook geiten! :j :P

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:02

_O-