opisop_shop schreef:Nou en dan nog zou ik er niet aan denken om te gaan rijden op een nieuw paard op de 1e dag!
Waarom zou je zoveel haast moeten hebben? Waarom niet even rustig laten wennen aan de nieuwe omgeving, andere paarden, en niet te vergeten nieuw baasje?
Rijden kun je nog heel lang hoor, dat hoeft echt niet meteen de 1e dag. Zeker niet als de oude (haar goed kennende) eigenaar aangeeft beter een dag te kunnen wachten
Tja, ik kom van een trainingsstal af en daar worden paarden heen gebracht om te trainen.
Vaak stappen wij er dan de dag na aankomst ook op.
Maar, daar betalen de mensen ook voor.
(alleen bij het zadelmak maken niet uiteraard)

Ik weet niet of jij het paard als particulier hebt verkocht of als handelaar, dus consumentenkoop? In het geval van consumentenkoop ben jij als verkopend partij namelijk verplicht om aan te kunnen tonen door middel van dierenarts verklaringen en foto's etc dat het paard in orde is, heb je dat dan niet gedaan, en komt de kopende partij er achter dat er iets aan mankeert, mits dit iets is wat al bestond ten tijde van de verkoop en van blijvende aard is, dan ben jij verplicht het dier terug te nemen en geld retour. Maar ben je particulier, dan is alles aan hun, en is het net wat al gezegd werd eerder hier in het topic, hun taak om het paard vooraf te laten keuren etc om mankementen uit te sluiten, doen ze dit niet, en kopen ze het dier, hebben ze geen poot meer om op te staan wanneer het paard toch iets mankeerd. Maar ook bij dit laatste geldt wel weer, als ze dan iets vinden, wat dan door een expert (dus kundig dierenarts) is geconstateerd, en van blijvende aard is (denk aan artose etc.), dan staan de kopers dus wél in hun recht om het paard terug te brengen. Maar dan moeten ze dus wel kunnen aantonen, met foto's en verklaringen enzo, dat het paard dit al vóór de koop had.
heb er ook ervaring mee