Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) 
Met alles wat hij goed doet krijgt 'ie een aai over de hals of een kriebeltje. Ik doe ook aan VD en vooral de grotere oefeningen (denk bijv. aan steigeren of liggen) beloon uit uitbundig met mijn stem, aanrakingen en uiteraard iets lekkers
Vooral de timing moet goed geplaatst zijn! Als m'n Haffie maarzo een voetje geeft zonder dat ik het vraag, maar hem wel super uit-
Wanneer ík het vraag en hij het correct uitvoert kan 'ie wat verwachten!
Met rijden aai ik vaak gewoon over de hals, kan me nl. niet indenken dat een paard dat geklop op de hals nu zo lekker vind
Hij reageert érg fel op mijn stem en wanneer ik hem positief prijs verheft hij zich echt tijdens het draven!
NHevaVD schreef:Ik beloon eigenlijk érg veel!Met alles wat hij goed doet krijgt 'ie een aai over de hals of een kriebeltje. Ik doe ook aan VD en vooral de grotere oefeningen (denk bijv. aan steigeren of liggen) beloon uit uitbundig met mijn stem, aanrakingen en uiteraard iets lekkers
Vooral de timing moet goed geplaatst zijn! Als m'n Haffie maarzo een voetje geeft zonder dat ik het vraag, maar hem wel super uit-
voert, hoeft hij niet te verwachten dat ik d'r iets lekkers instopWanneer ík het vraag en hij het correct uitvoert kan 'ie wat verwachten!
Met rijden aai ik vaak gewoon over de hals, kan me nl. niet indenken dat een paard dat geklop op de hals nu zo lekker vind := Hij reageert érg fel op mijn stem en wanneer ik hem positief prijs verheft hij zich echt tijdens het draven!
Nyk vind 't ook niet fijn, die kun je beter een lekkere aai geven maar Menno's oren schieten naar voren en hij doet zijn ogen dicht en draait zich echt naar je toe!
Duidelijk toch?

al krijgt hij die ook als hij niet zo braaf was...
KarinvdM schreef:LDRD schreef:Veel belonen? Op de juiste momenten belonen vind ik belangrijker.
Ik denk (weet zeker) dat er te weinig op het goede moment beloond wordt...
Ik was altijd al vrij snel met belonen maar sinds ik met Natural Horsemanship bezig ben nog veeeel meer. Elke poging tot proberen wordt beloond. Belonen kan een stembeloning, even rust of lekker kriebelen zijn.