welke thermobroek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hoi9906

Re: welke thermobroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:22

de moutainhorse is idd erg fijn en zeer warm!

Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:02

knollentuin schreef:
de rijbroeken kostten rond de 160 en de termo van mountain horse weet ik niet meer ,das te lang geleden en dat is ook weer reclame,je doet er iig lang mee...
ik vind de pasvorm van mondoni niet prettig maar ik ben een verwende broekendrager :o

160 euro vind ik aan de hoge kant. De mountian Horse Vision pants en de Polar breeches zijn bij ons 122,50 euro.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 23:10

ja dat zal wel maar ik vind ze niet te vergelijken met die pikeur hoor,die mountain horse is een veredelde regen,met vulling broek,en die van pikeur zijn gewoon uitziende elastische aansluitende rijbroeken,warm en waterdicht. ik rij er iig lekkerder mee.dus dat vind ik die 40 euro wel waard die mountain horse trek ik aan als ik sta les te geven,kan ik toch op een paard stappen maar met stilstaan lekker warm.
ik vind het twee verschillende produkten eigenlijk,en dus niet met elkaar te vergelijken.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 20:38

@knollentuin: dat lijkt mij ook. Vision pants of een overbroek daar verwacht ik veel minder fijn mee te kunnen rijden dan met een pikeur.
Maar t is gewoon de vraag wat je zoekt. Ik denk dat ik een pikeur broek wil maar even wacht tot de kerstbonus...

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:31

Ik heb ze van Gersemi (Kyra K) nu ook liggen.
"Gewone" rijbroeken maar dan lekker gevoerd. Daarbij zijn de broeken ook nog waterdicht. Echt ideaal!!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:59

En wat kostten die ,toch zeker ook wel in de 160 euro? die van kyra in dat lekkere techno stofje was ook al 150 hier in de shop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:03

Ik draag in de winter vaak een dikke maillot onder mijn rijbroek, werkt ook prima en is een goedkope oplossing :) Een lange thermo-onderbroek heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar dat schijnt ook goed te werken :j

Enige nadeel is dat het niet waterdicht is, maar dat zijn de meeste met fleece gevoerde rijbroeken ook niet.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:30

ik zag op deze site een samenvatting van een artikel in de nieuwste Bit. Daar hebben ze een aantalo thermobroeken getest. Misschien ook leuk om te lezen?
http://www.horses.nl/verzorging/artikel ... hermobroek
Verder lees ik het topic even mee, want ben ook op zoek naar een goede warme en waterafstotende broek.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:34

knollentuin schreef:
En wat kostten die ,toch zeker ook wel in de 160 euro? die van kyra in dat lekkere techno stofje was ook al 150 hier in de shop

Ik geloof inderdaad € 169.95.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:44

Ik heb lange "chaps" van Kitt, neopreen. Wind en waterdicht en echt heerlijk warm! het rijdt ook nog eens fijn, vorige thermobroeken kon ik niet eens opstappen, zo strak zat het allemaal (net zo'n Michelin-poppetje) maar met deze heb ik daar echt geen last van.

devilseye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:49

lees dit even mee .

ben ook op zoek naar goede thermobroek .

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 23:28

hmm, maar die kitt chaps ziten toch niet om je hele been? Wordt je dan toch niet plaatselijk koud/nat?

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:32

ook ik heb nog steeds geen lekker zittende thermorijbroek gevonden. Wat ik dus doe is een skibroek over m`n rijbroek aan, wel dik, maar warm en aardig waterdicht.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:40

rakni schreef:
hmm, maar die kitt chaps ziten toch niet om je hele been? Wordt je dan toch niet plaatselijk koud/nat?

Wel langere jas erbij gebruiken, je kruis is nl wel "bloot", en anders heb je het alsnog koud. Verder geven chaps inderdaad een stuk meer bewegingsvrijheid dan een hele broek.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:44

ik heb er zelf ooit eens een bij de action gehaald, maar dat is voor onder mijn gewone rijbroek.
Werkt best goed.

Ulaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:01

Ik heb een thermojodphur van USG. Binnenkant fleece, buitenkant een gladdere stof die winddicht en waterafstotend is (niet dat je er mee in een plensbui moet gaan rijden, maar het houdt toch wat tegen). Prijs lag rond de 120€.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 08:56

tamary schreef:
rakni schreef:

Wel langere jas erbij gebruiken, je kruis is nl wel "bloot", en anders heb je het alsnog koud. Verder geven chaps inderdaad een stuk meer bewegingsvrijheid dan een hele broek.

Klopt, dat bepaalt ook mede de grote bewegingsvrijheid. Niet te verwarren met de rainlegs, die zijn inderdaad alleen aan de voorkant dicht. Dit zijn gewoon lange chaps.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:05

Ik ben ook weer op zoek naar een nieuwe thermobroek, dus ik vind dit zeer interessant! Eerder had ik altijd een mountain Horse thermobroek, maar die word nu te klein en bovendien vind ik dat niet een heel fijne broek qua pasvorm.
Na het lezen hier, spreken die van pikeur mij heel erg aan. Iemand die (online)shop weet waar ze te bestellen zijn?

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 09:38

Die pikeur kun je kopen bij ooteman. Maar hij heeft er meer op de site staan die daarop lijken. Lijkt mij handig ze eens te gaan passen. Maar ik kan m toch nog niet betalen.
gisteren gelest met mijn huidige thermobroek. Ik heb de overbroek van HH. Viel me wel weer mee dat deze echt waterdicht is. Maar de pasvorm vind ik niet goed. Ik heb maat 40 en de M was te krap in de benen. De L is weer te wijd rond mijn taille. Daardoor wil ie steeds afzakken.
Maar mijn benen bleven droog en warm!

Afbeelding
dat is deze broek.

maar ik zoek dus nu de ideale broek en ik wil een gewone broek, geen overbroek.

kattekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:45

Ik heb als het echt bere-koud is, leren "western" chaps, kompleet met franjes! Heerlijk warm en je hebt alle bewegingsvrijheid. Als het dan nog gaat regenen gaat er een lange waxjas overheen en mij kan nix meer gebeuren! Blijf warm en droog. Prima oplossing!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 11:19

chaps vallen voor mij af omdat ik wil dat ik helemaal droog blijf met of zonder lange jas..

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 13:13

Nou ja op zich wordt je daar niet nat hoor. Op je kont zit je (als het goed is) en in je kruis komt de regen vrijwel niet. Maar ik kan me er iets bij voorstellen inderdaad :-)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:57

Ik heb de pikeur nergens bij ooteman kunnen vinden, kijk ik nou zo verkeerd of heeft iemand anders nog tips?

Het paardrijden met een lange jas, is dat niet heel erg onhandig? Heb er geen ervaring mee hoor, dus don't shoot me if I'm wrong ;) .

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:00

Heb vandaag even in de ruitersportzaak gekeken en de pikeur heet montana en is bij de hippo 150 euri's

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:25