Rijlaarzen voor brede kuit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:39

Ik heb sinds 2 maanden Lipica's. Hiervoor reed ik met chaps.
Uiteindelijk laarzen op maat laten maken omdat ik geen enkele leren laars pas. Ik heb schoenmaat 39 en mijn kuitmaat is 42,5 en de andere 43 cm.

Lipica's met rits op maat gemaakt, was ruim 200 Euro kwijt, geen dag spijt van gehad. Geen blaren, geen zere voeten, nergens last van. Ze zitten echt super! Het kost wat, maar je hebt ook wat.

Verschillende adressen waar je ze kunt bestellen. Er is zelfs een heel forum hier op bokt.

manthie

Re: Rijlaarzen voor brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:46

Ik kan de lipicas ook zeker en vast aanraden, had nog nooit leren rijlaarzen gehad, ik heb 2 verschillende kuitmaten (ze verschillen net iets meer dan een cm). Laarzen zitten als gegoten, geen pijn gehad, geen blaren, niks. Ik heb ze iets minder dan 300 euro betaald, met dresuurboog en speciaal crocoleer en rits schuin vooraan.

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:08

Mijn vriendin heeft Lipica laarzen, deze worden op maat gemaakt in kleur en stijl die je mooi vindt.
Geloof rond de 200 euro.
Moutain horse heeft ook laarzen met dressuurboog en brede kuit. Heb zelf de High riders gehad. Zaten meteen fijn. Heb nu DeNiro in XL kuit en zitten ook super!

xMaykee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 15:35

Ik zal eens kijken, bedankt!

tieka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:39

Ik weet niet of jullie praten over rubberen laarzen of leren.
Maar de laarzen zijn allemaal in diverse hoogtes en in kuitmaten te krijgen.
Ik heb nog div. rijlaarzen staan (rubber en nieuw). Dus mocht je iets zoeken, zeg maar je maat, hoogte en kuitomtrek.
Zeker weten heb ik nog 33 en 43 XL staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:13

Ik paste ook bijna nergens in maar heb nu Euroriding laarzen, waren niet al te
duur (rond de 100 euro) lekker soepel en ik heb ze vrijwel niet in hoeven te lopen.
Zaten meteen als gegoten :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:03

ik heb ook dikke kuiten en heb me vorige week een paar leren chaps gehaald. ook omdat laarzen me snel te krap aan de kuiten zijn.

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:52

Ik heb leren rijlaarzen van Derby (had ze toen in opruiming/aanbieding) Maar heb niet hele korte benen... Heb namelijk kuitmaat 41 en hoogte tot mijn knieholte 52 ;) Maar deze laarzen zitten echt super, heb de bento zonder rits/veter enzovoort, maar volgens mij zijn ze wel redelijk duur, foto's dat ik ze aan heb staan wel in mijn profiel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:41

dat ligt eraan of je een klassieke rijlaars wil :)

Ik heb de ariat grasmere, da's meer zo'n outdoorlaars. Maar de kuit is te verstellen met veters en gaat tot behoorlijk breed (ik paste er met 48 cm nog in :o ) .... Sowieso gaan ariat laarzen en chaps tot vrij breed allemaal. Als je gewoon een dressuurmodel zijn, zijn er genoeg opties om op maat te laten maken :j

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:46

s_casper schreef:
Een vriendin van mij heeft (volgens mij) kuitmaat 44 en paste wel in die laarzen van het Divozamerk. Dus misschien kan je daar eens kijken.
Qua hoogte weet ik niet.

Ik heb ook kuitmaat 44 en pas ook prima in de laarzen van divoza (Volgens mij stonden ze daar ook nog breder dan dit)
Waren nog geen 40 (of 30) euro volgens mij.
De hoogte vind ik meevallen,ze komen niet in m'n knieholte ofzo (kijk in mijn profiel voor een foto ;) )

xMaykee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 20:27

tieka schreef:
Ik weet niet of jullie praten over rubberen laarzen of leren.
Maar de laarzen zijn allemaal in diverse hoogtes en in kuitmaten te krijgen.
Ik heb nog div. rijlaarzen staan (rubber en nieuw). Dus mocht je iets zoeken, zeg maar je maat, hoogte en kuitomtrek.
Zeker weten heb ik nog 33 en 43 XL staan
Ik heb maat 39 (maar mijn jodphurs zijn meestal 40, vallen meestal klein uit), hoogte is 45 cm (heb korte benen) en kuitomtrek is 42 cm. :) Weet niet hoeveel je ervoor vraagt?

Jemila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:46

Stalgenootje heeft leren laarzen voor brede kuit. Zal eens bij haar informeren :)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:36

Bijna alle merken kunnen op maat gemaakt worden.

Petri
Cavallo
Konigs
Derby

De prijs is mede afhankelijk van de kwaliteit, model, leersoort en afwerking. Derby heb je vanaf €260,- maar ook van €550,-

Dus ik zou her en der even rondvragen wat de laarzen kosten hoe het leer is ( hard, zacht) wat voor leer het is ( rund, volnerf, P.U., kalfs)