Derby problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 10:22

just_kiki schreef:
Nu zitten er een soort van spijkers in (4 per laars!) en zegt ze der bij : Als ze nu weer kapot gaan, ga je maar naar een ander. Toen flipte ik even :D , laarzen van 360 euro, nog geen halfjaar oud :=

_-:( |o Euhhh jah dan zou ik ook wel even flippen jah....

Maar ik heb het dus ook al met MH laarzen gehad, gesodemieter met de ritsen. Dus vandaar dat ik gewoon geen laarzen meer neem met ritsen ;)

just_kiki

Re: Derby problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 15:24

Ja toch :+ 'klantvriendelijkheid' _O-

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:39

Derby geeft 3 maanden garantie op productie fouten.

Verder is het aan de zaak waar je ze weg hebt of ze jou als klant willen houden of niet.

Zelf breng ik laarzen wat binnen een jaar stuk gaat naar de erkende schoenmaker en laat ze daar repaperen. De klant hoeft daar niet voor te betalen. Zijn ze ouder dan een jaar, zijn de kosten voor klant. Wij geven een jaar garantie op de laarzen en dan ga ik niet moeilijk doen als dat jaar net voorbij is.

Andere zaken willen liever verkopen en er nooit weer wat van horen. Bekend probleem binnen de ruitersportzaken, maar daar kan je vrij weinig aan doen helaas.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:14

Goh, dat geeft voor mij weer een ander licht op de zaak.. De winkel deed het overkomen alsof ze helemaal afhankelijk zijn van Derby. Ik denk dat dit de laatste keer is geweest dat ik een dure aanschaf daar gedaan heb. Vorig jaar had ik nl. een waterdichte deken gekocht(ook niet de goedkooptste) die na 2 dagen bleek te lekken. Ook dat was allemaal maar moeilijk, moeilijk. Is uiteindelijk wel goed gekomen, maar hebben moeten praten als Brugman toen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:16

Nee hoor, wij zijn allemaal onafhankelijk van alle! leveranciers. Dit is puur het beleid van de winkel.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:16

Ik heb ook laarzen van Derby (softjumper) heb ze nu ruim anderhalf jaar en er is nog nooit wat mee geweest. De ritsen, het leer, de stiksels, de zolen, alles is nog perfect. Het leer houd je natuurlijk wel goed met de nodige verzorging, maar ik vind ze fantastisch, zou ze zo weer nemen :) Die waren hun €330 zeker waard :j

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 13:42

hmm heb je geluk Leanee :)
wou dat de mijne zo goed waren :+

Tot nu toe geen problemen meer, gelukkig
Hopenlijk blijven ze nu eindelijk heel :D

WinBinChes, 3 maanden , ow oke dat wist ik niet :) maargoed paar klachten vielen inderdaad in die termijn van 3 maanden, maar toen was de winkel ook niet 'aardig' :n
Weet wel dat ik er niet meer heen ga. Mits het voor me laarzen is :)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:11

Jamer is dat hoor, maar helaas bij heel vele winkels zo. Altijd aardig tot er wat stuk gaat.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 14:19

jep precies :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:44

Wat raar dat zoveel mensen klachten hebben over deze laarzen. Er lopen (hebben gelopen) een aantal topics over derby hier op bokt en je hebt daarin wel een aantal mensen die ontevreden zijn, maar dit is nu wel erg veel :)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:55

Ik heb 2 paar Derby's (dressuurlaars met harde schacht en zonder rits)

heb het ene paar al ik denk bijna 10 jaar!
het andere paar is precies hetzelfde model, zelfde maat alles maar dan zo'n 5 jaar oud

Dat 2e paar heeft nooit zo fijn gezeten als het 1e paar en idd het hakje er onderuit.(maar dat komt denk ik van het lomp uittrekken met de laarzenknecht want ja zonder rits gaat dat niet altijd even soepel ;) )

het oudste paar heb ik een rits in laten zetten bij de schoenmaker, nooit problemen mee gehad gelukkig! Maar die loopt niet helemaal door tot aan de zool maar tot +/- mn enkel, kon met dit soort laars niet anders.
Oudste paar ben ik dagelijks gaan dragen, 2e paar was voor les/wedstrijd enz
Oudste paar begint nu t leer te slijten aan de achterkant waar de balijn zit, maargoed na 10 jaar gebruiken en door de modder lopen enz mag dat ook wel ;)

Ritsen zijn, zeker als ze aan de achterkant zitten en tot de zool doorlopen, een moeilijk punt, dit probleem hebben cavallo en petrie ook, sterker nog petrie geeft niet eens garantie op de rits!
Achterkant komt snel in aanraking met haartjes, vuil en zweet enz van je paard, dan je spoortje er nog overheen en naja grote kans dat er idd iets stuk gaat.
De petrie glasgow en cavallo junior hoor je hetzelfde over als de derby softjumper, bij de een gaat ie 2 jaar mee zonder problemen, de ander heeft om de haverklap de rits stuk...

Daarom heb ik nu de petrie Allure, met de rits schuin voor, ideaal!
Maar vind mn oude derby's nu nog fijner haha moet mn petrie's nog ff inlopen, en mn 2e paar derby's heb ik te koop, draag ze toch nooit :)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 09:23

Leanee schreef:
Wat raar dat zoveel mensen klachten hebben over deze laarzen. Er lopen (hebben gelopen) een aantal topics over derby hier op bokt en je hebt daarin wel een aantal mensen die ontevreden zijn, maar dit is nu wel erg veel :)

Vind je? Ik geloof dat het er hier 3 zijn. Derby verkoopt wel wat meer laarzen hoor. Daarbij zijn de klachten makkelijk op te lossen en dat wordt niet gedaan, dus je kan je afvragen waar de klachten liggen. Eigenlijk bij de winkels.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 14:18

liefhelietje schreef:
just_kiki schreef:
Nu zitten er een soort van spijkers in (4 per laars!) en zegt ze der bij : Als ze nu weer kapot gaan, ga je maar naar een ander. Toen flipte ik even :D , laarzen van 360 euro, nog geen halfjaar oud :=

_-:( |o Euhhh jah dan zou ik ook wel even flippen jah....

Maar ik heb het dus ook al met MH laarzen gehad, gesodemieter met de ritsen. Dus vandaar dat ik gewoon geen laarzen meer neem met ritsen ;)

Ik heb ook MH gehad, met rits..
Die gingen pas na 5 jaar stuk en hebben een vrij ernstig ongeluk ( op wat beschadigingen na overleefd..)
Ik ga vandaag terug naar de winkel waar ik ze weg heb, aangezien in van Derby zelf geen enkele reactie krijg. Slechte zaak, ookal willen ze er niks aan doen dan kunnen ze minstens even zo fatsoenlijk zijn om een bericht te sturen.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:19

just_kiki schreef:
ja ik hoor alleen maar goede verhalen, vandaarook dat ik ze gekocht had :+ maar.. voor mij is het nu echt een 'zadelmarkt kwaliteit'
elke keer weer is er wat mis mee :=

Laarzen zijn ondertussen weer terug in de winkel. ze wisten precies me naam nog ( := ) ja zovaak moet ik terug komen :+
Ze gaan hem nu weer maken, met de derby brief ben ik nu bezig, maar ik zag geen email adres van derby op de site?

Offtopic reactie,
Maar ik vind je zadelmarkt kwaliteit term echt geweldig, die oonthoud ik :+

Heb verder geen ervaring met Derby

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:20

bij mij paste de gopede kuit maat ook niet ze waren erg stug kwam er niet in of niet uit en hak rolde eraf

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 21:39

hmm net als mij dus. Gewoon een tekleine maat kwa kuit. En dan zeggen 'je benen zijn dikker geworden' :+ dus ik zei: Nouw meet ze maar op :D bleken nog precies het zelfde te zijn _O-

Hyposjuhhh @ haha ja, ik kan der niks anders van maken, Ik vind ze erg mooi(de laarzen) maar kwalitief vind ik het gewoon bagger slecht ;)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:00

funnygirl1 schreef:
bij mij paste de gopede kuit maat ook niet ze waren erg stug kwam er niet in of niet uit en hak rolde eraf

Dat is een aanmeet fout, maar konden ze de laarzen niet voor je op rekken dan? Derby heeft ook heel soepel leer waar je voor kan kiezen, maar dat het leer stug is heeft niks met de pasvorm te maken, dat is niet goed opgemeten dan.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:05

Die aanmeetfouten komen echt ontzettend veel voor, en niet alleen bij Derby... :=
De winkel waar ik m'n laarzen heb gekocht, heeft ze aangenomen en gaat nu "verhaal" halen bij Derby. Ik ben benieuwd...

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:53

Ik ben ook benieuwd, maar als ze dat al zeggen zullen ze er niks aan doen. Waarom ben je de eerste keer niet gelijk naar de winkel terug gegaan?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:47

Heb ik wel gedaan hoor :)
Echter werd ik toen nogal banketstaaf afgescheept en kon ik het inzetten van een nieuwe rits zelf betalen.
Nu stond er iemand anders in en die vond 't ook erg rot, dus vandaar ;)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:32

Ja dat is mooi banketstaaf ja! Wettelijk heb je recht op reparatie, dus ze zijn dan ook nog eens hartstikke fout bezig!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:03

Mijn eerste paar "echte leren laarzen" waren van Derby en zijn wel 8 jaar meegegaan.
Nooit iets mee gehad, alleen een keer een ander hakje eronder laten zetten.
Ik poetste ze met kiwi en uitpoetsen met een panty. :Y)

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:10

Ook ik ben niet zo blij met mijn Derby Soft Jumpers :n

Een dik jaar geleden heb ik mijn laarzen bij een ruitersportzaak in de buurt gekocht. Na een aantal maanden ging de rits kapot, helaas was de winkel waar ik ze vandaan had toen al een tijdje gesloten (ivm faillissement).
Ik heb geprobeerd toch contact op te nemen ivm de garantie, maar helaas was dit tevergeefs. Omdat ik mijn laarzen toch nodig had, heb ik ze maar naar een andere ruitersportzaak gebracht om de rits te laten maken, aangezien ik geen contact kreeg met de eigenaresse van de winkel waar ik ze gekocht had.
Een tijdje later ging de rits van mijn andere laars kapot. Via een andere ruitersportzaak kon ik ze terugsturen naar Derby en deze hebben toen (tegen betaling) de rits gemaakt.
Maar nu is voor de 3e keer mijn rits kapot gegaan....

Daarbij komt ook nog dat de binnenkant van de laarzen erg snel versleet.

De garantieperiode is afgelopen, maar ondanks alles vind ik het toch erg jammer dat er nu tot 3x toe een reparatie aan mijn laarzen gedaan moet worden.

Mij was beloofd dat ik jarenlang plezier zou hebben van deze laarzen. Ik ben erg zuinig op, onderhoud ze erg goed en het was ook geen kleine uitgave...

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 13:40

Ik heb mijn ritsen ook kapot en die zijn gewoon op garantie gemaakt. Heb alleen de verzendkosten betaald, dat vind ik ook niet meer dan logisch eigenlijk. Had verwacht dat ik moest betalen, want ik heb ze zelf kapot getrokken en dat er eerlijk bij gezegd, maar hoefde alleen de verzendkosten te betalen. Had ze binnen een week terug trouwens.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 14:21

Ook ik ben niet tevreden over de softjumper. De rits ging stuk, na zo'n 1.5 jaar, maar ik had ze alleen op wedstrijden gebruikt. WAs geen garantie meer, en dat voor laarzen van 300 euro.
Dus rits laten vervangen en na een week was de rits weer stuk. Hier werd moeilijk over g edaan, maar ik ga niet betalen voor een rits die maar een week goed blijft.
Na gezeur nieuwe rits er in en deze heeft het 2 weken uitgehouden. Teon weer stuk en ik weer zeuren, want deze rits moest uiteraard weer kostenloos vervangen worden. Nou, nadat deze rits gemaakt was, ging na een week in de andere laars de originele derbyrits ook stuk.
Dus ik heb de laarzen maar weggegooid. Zonde, want er zit verder geen slijtage op of aan.